Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.05.2009, 19:32
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 934
Perusasetus

No siinäpäs se ongelma onkin kun ei ole vanhaa vauhtipyörää mistä mitata ja eipä
ole itelläkään koskaan tullu mieleen mitata ku noitten vanhojen romujen kanssa on pelannu.
Mutta toi 4-5 mm kuulostaa järkevältä, ja eipä olis itelle tullu toi liikapuristamisesta johtuva
huonontuminenkaan ihan heti mieleen eli Härdellille kiitos vihjeestä.

Ja asetelma/levy paketti on peräisin paku mersusta eli mä luulen et luotetaan tuohon Kartsen
4-5.n millin vastaukseen ja tehään välipala sen mukaan.
Kiitoksia vastauksista,näillä jatketaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.05.2009, 15:06
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 934
Perusasetus

Korotuspalikkakin tuli koneistettua tuossa yks ilta,tuossa muutama kuva virityksestä.
Ensin sorvilla vauhtipyörä oikeeseen kokoon.

hammaskehästä pala pois ja hitsillä uudestaan kiinni.
Sitte porasin vauhtipyörään uuden pulttijaon asetelmalle.

ALU palikka jyrsimeen kiinni ja korokepalikkaa koneistamaan,siksi jyrsimällä
et sai samalla asetuksella myös pulttijaon porattua.

puolivalmiina

muutaman tunnin lastuamisen jälkeen palikka irti ja kokeilemaan sopiiko.

Ja sovitus täydellinen,jopa pultit osuu just niinku piti eikä tarvinnu reikiä suurentaa.

Korokepalikka ja asetelma on 12.9 pulteilla pultattu vauhtipyörään kiinni.
Jätin sen 5mm levyn puristukseen,luotetaan siihen et pitää ja irrottaa.
Vielä tarvii ennen asennusta käyttää paketti tasapainotuksessa niin tietää onnistuko.
Mitä mieltä kytkinasiantuntiat on,toimiiko tollanen viritys?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.05.2009, 15:45
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

toi koroke on ihan jees mutta asetelma pitäisi ehdottamasti shimmata oikeaan tiukkuuteen,se et onko väli 4 tai 5 milliä voi olla asetelmasta riippuen järkyttävä ero puristusvoimaan. asetelma shimmataan kiristämällä asetelma kiinni,vaaka vauhtipyörän alle ja käpälistä painetaan pylväsporalla tai vastaavalla,tulos voi olla vaikka 130kg ennenkuin lukema alkaa pienentyä lisää puristaessa.sit lisäillään asetelman väliin prikat ja katotaan paraniko,jos suunta väärä ni seuraavaks kytkinlevyn päälle 1mm pellit ja prikat pois ja taas lukemaa.kun asetelman poljinvoima on suurimmillaan se puristaa levyä myös koviten,hyvin yksinkertaista.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.05.2009, 15:17
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 934
Perusasetus

No juu,noilla ohjeillahan tuon homman saa kätevästi testattua.
Paitsi jos henkilövaaka ei riitä niin menee vaikeeks kotikonsteilla kokeilla.
Mut kiitoksia vinkistä,kokeillaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.05.2009, 15:57
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 934
Perusasetus

No niin,taas on tehty kaikenmaailman kokeita.
Asetelma kiinni pultattuna,kytkinlevy välissä,raon ollessa ennen kiristystä n.5mm
Ja paino ilman prikkoja =145 kg
1mm prikat asetelman alla =184 kg
2 mm prikat asetelman alla =210 kg
1mm pellinpalat kytkinlevyn päällä =n.100kg
Pelkän asetelman painaminen =170 kg

Jos oikeen rehellisiä ollaan niin mää en ymmärrä noista yhtään mitään.
Kävin piruuttani kysymässä vielä virtasen moottorista (paikallinen moottorikoneistamo)kyseistä asiaa
ja eihän nekään tienny oikeestaan mitään,sanovat vaan et on tarkkaa.
Ilman prikkaa puristettuna käpälät on melkeen vaakatasossa ja heidän mielestään niin
pitäisikin olla,eli ei varmaan kaukana olla todellisuudesta.
Mun mielestä ei ainakaan levyn päälle saa lisätä sitä yhtä milliä,koska silloin käpälät
on jo liikaa sisällä ja ei noi prikat tuolla asetelman allakaan oikeen vakuuttanu.
Siinä kuva vielä puristus virityksistä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.05.2009, 16:31
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Olisko toi nyt niin tulkittavissa, että juuri Tuolla asetelmalla:

- 5mm välyksellä saa kytkimeen "pitoa" 145 kg:n edestä, jonka jälkeen asetelman jouset "nuljahtaa yli"
- 4mm välyksellä (eli 1mm:n prikka asetelman alla) -''- 184 kg
- 3mm välyksellä (eli 2mm:n prikka asetelman alla) -''- 210 kg

Tuntuu vaan kovin pieneltä tuo 3mm välys/puristus. Itse varmaan sorvaisin vauhtipyörästä sen 1 - 1,5mm pois,
koska siinä paikkeilla on noissa mittaustuloksissa se paras "pitoalue"/puristusvoima.
Eli tyytyisin siihen 3,5 - 4mm välyksen antamaan puristusvoimaan, joka tod. näk. riittää vähän pirteämpäänkin koneeseen...

Turbo Patrollissa tuo välys on 4mm...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 29.05.2009 16:36
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.05.2009, 18:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

On kyllä sen näköinen viritys, että pelaakohan tuo?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ 60 + kytkin HojoAna Tekniikka & Jutustelu 17 20.09.2010 13:28
bj:n kytkin... jv Tekniikka & Jutustelu 3 09.05.2009 13:21
LJ-70 Kytkin+200 hv jukos Tekniikka & Jutustelu 3 30.03.2009 00:06
Se kytkin, se kytkin... LJ bj45lava Tekniikka & Jutustelu 22 31.12.2006 13:40
suzukin kytkin las-c Tekniikka & Jutustelu 14 01.08.2006 08:59


Sivu luotu: 18:57 (GMT +2).