Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.05.2009, 12:06
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 934
Perusasetus

Olenkos mää nyt jotenkin tyhmä ja kysyn niin tyhmiä ettei kukaan viitti edes vastata,
Vai eikö kellään ole tietoa?

Mersufoorumille laitoin saman kysymyksen ja joku vastas et eikös ne jouset hoida sen puristamisen
Ilmeisesti ei ymmärretty kysymystä tai sit mää tosiaan olen tyhmä.Tai ehkä olis pitäny sinnekkin laittaa kuva,
mut ku en osannu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.05.2009, 15:02
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

onko sulla tohon asetelmaan vanhaa vauhtipyörää?

Siitähän sen sais mitattua ku laittaa sen vapaasti vauhtipyörän päälle ja mittaa välin. Tai sit pulttien pituudesta sen vois kans päätellä jos on alkuperäset pultit. Yleensähän ne pultit yltää just ja just kiinni tai joutuu hiukan asetelmaa painamaan et lähtevät kiertelle.

Sit jos kumpaakaan vaihtoehto ei ole niin joutuu arvaamaan.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.05.2009, 15:31
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Henkilöautoissa tuo rako on luokkaa 4-5mm. Vuosikymmenien aikana niitä on vaihdeltu muutamia kymmeniä levyjä/paketteja,
mutta eipä ole tullut rakoja mittailtua sen tarkemmin. Vaihtokuntoon kulahtaneessa kytkimessä tuo rako on luokkaa 2-3mm.

Piti ihan käydä mittaamassa varaston puolella, kun hyllyssä on Patrolliin uusi SD33T:n kytkinpaketti.
Irrallista vauhtipyörää ei ollut, mutta laitoin asetelman selälleen ja levyn siihen päälle paikalleen,
niin levyn ylemmän kitkapinnan ja asetelman kiinnityspinnan väliin jää n. 4mm:n rako.

Eli se 4-5mm näköjään riittää vähän painavampaankin autoon...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 10.05.2009 11:20
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.05.2009, 07:20
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Liian tiukka huonontaa tilannetta tässä tapauksessa. Jousivoima pienenee tietyn puristamisen jälkeen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.05.2009, 19:32
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 934
Perusasetus

No siinäpäs se ongelma onkin kun ei ole vanhaa vauhtipyörää mistä mitata ja eipä
ole itelläkään koskaan tullu mieleen mitata ku noitten vanhojen romujen kanssa on pelannu.
Mutta toi 4-5 mm kuulostaa järkevältä, ja eipä olis itelle tullu toi liikapuristamisesta johtuva
huonontuminenkaan ihan heti mieleen eli Härdellille kiitos vihjeestä.

Ja asetelma/levy paketti on peräisin paku mersusta eli mä luulen et luotetaan tuohon Kartsen
4-5.n millin vastaukseen ja tehään välipala sen mukaan.
Kiitoksia vastauksista,näillä jatketaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.05.2009, 15:06
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 934
Perusasetus

Korotuspalikkakin tuli koneistettua tuossa yks ilta,tuossa muutama kuva virityksestä.
Ensin sorvilla vauhtipyörä oikeeseen kokoon.

hammaskehästä pala pois ja hitsillä uudestaan kiinni.
Sitte porasin vauhtipyörään uuden pulttijaon asetelmalle.

ALU palikka jyrsimeen kiinni ja korokepalikkaa koneistamaan,siksi jyrsimällä
et sai samalla asetuksella myös pulttijaon porattua.

puolivalmiina

muutaman tunnin lastuamisen jälkeen palikka irti ja kokeilemaan sopiiko.

Ja sovitus täydellinen,jopa pultit osuu just niinku piti eikä tarvinnu reikiä suurentaa.

Korokepalikka ja asetelma on 12.9 pulteilla pultattu vauhtipyörään kiinni.
Jätin sen 5mm levyn puristukseen,luotetaan siihen et pitää ja irrottaa.
Vielä tarvii ennen asennusta käyttää paketti tasapainotuksessa niin tietää onnistuko.
Mitä mieltä kytkinasiantuntiat on,toimiiko tollanen viritys?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.05.2009, 15:45
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Viestit: 611
Perusasetus

toi koroke on ihan jees mutta asetelma pitäisi ehdottamasti shimmata oikeaan tiukkuuteen,se et onko väli 4 tai 5 milliä voi olla asetelmasta riippuen järkyttävä ero puristusvoimaan. asetelma shimmataan kiristämällä asetelma kiinni,vaaka vauhtipyörän alle ja käpälistä painetaan pylväsporalla tai vastaavalla,tulos voi olla vaikka 130kg ennenkuin lukema alkaa pienentyä lisää puristaessa.sit lisäillään asetelman väliin prikat ja katotaan paraniko,jos suunta väärä ni seuraavaks kytkinlevyn päälle 1mm pellit ja prikat pois ja taas lukemaa.kun asetelman poljinvoima on suurimmillaan se puristaa levyä myös koviten,hyvin yksinkertaista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ 60 + kytkin HojoAna Tekniikka & Jutustelu 17 20.09.2010 13:28
bj:n kytkin... jv Tekniikka & Jutustelu 3 09.05.2009 13:21
LJ-70 Kytkin+200 hv jukos Tekniikka & Jutustelu 3 30.03.2009 00:06
Se kytkin, se kytkin... LJ bj45lava Tekniikka & Jutustelu 22 31.12.2006 13:40
suzukin kytkin las-c Tekniikka & Jutustelu 14 01.08.2006 08:59


Sivu luotu: 01:24 (GMT +2).