Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.04.2009, 23:34
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Liekö se vanha Lada Nivakaan paljon muuttunut. Se, onko se koskaan maasturi ollutkaan, voidan aina keskustella kun on risukeulakin,,,
Niva ei ole alustan suhteen muuttunut yhtään. Eikä ole jäykkää etuakselia eli sitymaasturiksi luokiteltava laitos...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.04.2009, 07:49
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Niva ei ole alustan suhteen muuttunut yhtään. Eikä ole jäykkää etuakselia eli sitymaasturiksi luokiteltava laitos...
Juu u sopii muuten tulla sitimaasturilla kokeileen pääseekö samoin ku mun nivalla. Kyllä se on ihan ehta maasturi vaikka risukeula onkin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.04.2009, 12:04
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
Juu u sopii muuten tulla sitimaasturilla kokeileen pääseekö samoin ku mun nivalla. Kyllä se on ihan ehta maasturi vaikka risukeula onkin.
Asennevammaa en toivottavasti karsi, nyymit jos sitä epäilee...
Mutta maastoautolla minä tarkoitan sellaista laitetta minkä voi yhtä pahaan paikkaan kuin esim nivan tai 80luvun landruiserin...
Rima laitetaan esim. tähän tai tähän kohtaan, esimerkit edustavat tällähetkellä omistamani automerkin maantieversioita, tämän alta olevat ei ole kuin sitimaastureita.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.04.2009, 12:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Asennevammaa en toivottavasti karsi, nyymit jos sitä epäilee...
Mutta maastoautolla minä tarkoitan sellaista laitetta minkä voi yhtä pahaan paikkaan kuin esim nivan tai 80luvun landruiserin...
Rima laitetaan esim. tähän tai tähän kohtaan, esimerkit edustavat tällähetkellä omistamani automerkin maantieversioita, tämän alta olevat ei ole kuin sitimaastureita.
No kyllä aika usealla nykymaasturilla pääsee sinne mihin pääsi 80-luvun Land Cruiserilla, ei yhtään mahdoton saavutettava.

Sano yksikin syy, miksi ei pääsisi. Mikä rajoittaa ? Ja voit vielä halutessasi tarkentaa, että mihin Land Cruiserin malliin verrataan.

Mistä teille on tullut näin väärä käsitys, että uudet autot ovat jotenkin täysin kyvyttömiä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.04.2009, 15:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Asennevammaa en toivottavasti karsi, nyymit jos sitä epäilee...
Mutta maastoautolla minä tarkoitan sellaista laitetta minkä voi yhtä pahaan paikkaan kuin esim nivan tai 80luvun landruiserin...
Rima laitetaan esim. tähän tai tähän kohtaan, esimerkit edustavat tällähetkellä omistamani automerkin maantieversioita, tämän alta olevat ei ole kuin sitimaastureita.
Mutta asiahan on niin että niillä 80-luvun tojotilla ei ole mitään asiaa maastoon vakiovarustein ja renkain..
toista maata ovat g-mersu,jeepit,niva,uaz yms.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.04.2009, 17:01
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

varmaa moni epäilee uusia maastureita seuraavien ominaisuuksien takia:
-muovia paljon. mm. puskurit
-sähköä paljon
-liian mukavia

jos verrataa vaikka 40-sarjan cruiseriin
-puskurit peltiä
-sähköä on lähinnä akussa, saa upottaa jos snorkkeli on kunnossa
-mukavuus? no tää on sentää avoauto...
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.04.2009, 17:38
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Tossa Reilu 40tkm tieta ja 20tkm pelkaa offausta mittarissa. Ei enaan ikina jaykka-akselista
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.04.2009, 18:13
Yare:n Avatar
Yare Yare ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.08
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 93
Perusasetus

Mitä itse huomannut, niin näissä uudemmissa on usein ongelmana muotoilu, ja sen aiheuttama sokeus auton äärilaitoihin.

Kahdella vakiomaasturilla olen Kulmakorven vakioautoreittiä kiertänyt, ja kyllä Grand Cherokeen ratissa tuli suzukia ikävä, vaikka olikin automaatti, kierrejousitettu, ja taka-akselilla lukko.

Suzukin olen snorkkelin kanssa upottanut konepeltiä myöten järveen, eikä tullut mitään oireita. Eipä kyllä tulisi mieleenkään ajaa Jeeppiä yhtä syvälle.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.04.2009, 07:24
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

eikös mersu jatkanut vielä G sarjan valmistusta
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.04.2009, 14:43
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
eikös mersu jatkanut vielä G sarjan valmistusta
Jatkaa, mutta kyllä on älytöntä maksaa etulukosta 50 000 - 100 000 €.

Ennemmin ostaa Tojon, Mitsun, Land Roverin tai Jeepin ja laittaa siihen arbin eteen. Se on sitten eriasia jos haluaa statussymbolia ja luxusta. Sitten G menee ihan ok.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.04.2009, 12:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Niva ei ole alustan suhteen muuttunut yhtään. Eikä ole jäykkää etuakselia eli sitymaasturiksi luokiteltava laitos...
Älä höpötä. Ei akselityyppi mitään estä. Erillisjousitetussa on paljon hyviäkin puolia. Akseli ei kanna, sen vuoksi erillisjousitettu etenee paljon paremmin pehmeällä ja se sietää paremmin syvempiä uria, missä renkaat uppoavat akselia myöten. Maavaraa on akselin alla enempi. Se paljonko se joustaa riippuu akselista ja tukivarsien rakenteesta sekä pituudesta. Mutta esim uusi Land Cruiser 200 joustaa erillisjousitettunakin 62cm täysin vakioalustalla.

Land Rover Discovery 3 edestä ja takaa erillisjousitettu, täysin vakioalustalla joustaa myös luokkaa 60cm. Pajeron alusta kierrejousitettuna, joustaa pienillä muutoksilla kuten vakaajien poistolla 55cm. Ei jäykkäakseliset vakiona nekään näitä enempää jousta. Kerro, mikä näissä akseleissa on siis vikana ? Sano yksikin järkevä syy, mikä estää ? Huomioiden että verrataan kutakuinkin vakioautoja. Se oli eri 80-luvun risukeulojen jousitus, joiden joustovara oli paaljon heikompi kuin uudempien. Nykyautoissa tilanne on täysin eri.

Kuten on ennenkin todettu, jäykkää on helppo korottaa ja rakentaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4x4 Tatuoinnit onko niitä? Kumikameli Chit-Chat 37 13.01.2011 18:08
hyviä purkamoja, onko niitä? evo2 Tekniikka & Jutustelu 24 15.12.2005 09:37
JEEP "Willys" onko niitä samisami2 Tekniikka & Jutustelu 13 14.07.2005 08:20
Onko offivaruste vielä olemassa? jappe Tekniikka & Jutustelu 10 29.05.2005 07:33
Onko olemassa..? anttir Tekniikka & Jutustelu 3 11.01.2004 14:40


Sivu luotu: 09:55 (GMT +2).