12.04.2009, 10:17
|
 |
Guru
|
|
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
|
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
-Henkilöauto (ei väliä onko maasturi vai mikä), vero kokonaismassan mukaan Nallen linkittämästä taulukosta. Ulosottoja tms. ei edellytetä. Veron laskentaperuste yleinen markkinahinta Suomessa.
-Pakettiauto, vero 0 % jos täyttää autoverolain 23 §:n tai 21 §:n 2 mom. vaatimukset ja käyttöönotettu ennen 3.5.1993. Huoltoauto siis verotetaan samallalailla.
-Pakettiauto, veroprosentti n. 16 % jos täyttää autoverolain 23 §:n tai 21 §:n 2 mom. vaatimukset ja käyttöönotettu 3.5.1993 tai myöhemmin. Huoltoauto siis verotetaan samallalailla. Vero lasketaan yleisestä markkinahinnasta tai vastaavan uuden arvosta ikävähennyksin.
-Pakettiauto, veroprosentti n. 25 % jos ei täytä autoverolain 23 § tai 21 § vaatimuksia. Vero lasketaan yleisestä markkinahinnasta tai vastaavan uuden arvosta ikävähennyksin. Voidaan muuttaa henkilöautoksi verotuksen puolesta.
Tullille ilmoitettava veroilmoitusta tehdessä mikä autosta tehdään, jos se on jotain muuta edellisen rekisteröintimaan rekisteröintitodistuksella. Verotuspäätökseen edellytetään rekisteröintikatsastustodistus, josta ko. tieto ilmenee.
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
Landcruiser KJ95 hakumatkalle loppuviikosta,muutama katottu valmiiksi vm 98-00.
Ajattelin pitkän pohdinnan jälkeen kallistua siihen HUOLTOautoon rek.jos vielä kerkis.
Kysyisin onko kellään kokemusta täältä TURUNSEUDUN asemista,huoltoautohommasta.
Soittelin tänään K1 raisio ja A kaarina,Ei mitään hajua tämmösestä hommasta.
Akats väitti että aina maksettava täysi vero ,sen jälkeen voi muuttaa huoltoautoks, käski soittaa AKEen,
Mistä taas neuvottiin TULLIIN soittaminen.
Vaikeaksi menee kun täsä on vähän hosuttu sen 1.04.2009 takia.
NYT OLIS HYVÄT NEUVOT TARPEEN. Kun olen näitä forumin keskusteluja olen seurannut niin kaikki näytti aika selvältä
|
No miten tämä onnistui? Ja eikö toi mun ylläoleva listaus melko selvä ollut, miksi annoit turkulaisten sotkea pääsi?
|