Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2009, 09:19
ORR ORR ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 798
Cool

Ilima lukko


Täällä kuopiossa vaan aikonaan yks osti noi ARB;t Hj;hin toinen kesti puol vuotta ja toinen 1vuoden. Siitä on kyllä jo 15 vuotta,liekkö nykyään parempaa terästä..Molemmista lohkeili tasuaspyörästön kuoret kappaleiksi ja sitä ennen oli jo paljon noita suhina ongelmia..Auto oli ihan aika vaatimattomassa safari käytössä,tietysti sitä kytkemistä en tiedä miten lukkoa käyttivät...ainakin joskus tuli itse katsoneeksi että auto oli löllössä kiinni niin sitten sutkittiin lukkoja kiinni pyörien rajusti pyöriessä..Oisko särkeneet omaa tyhmyyttään.. Noista TML;län lukoista joku vaan mainitsi että on tehty paremmin kuin ARB;t jotenkin muistelen että yksin kertaisempi ja vahvempi rakenne..jos joku jolla on TML;lät viitsisi kommentoida kokemuksiaan tähän oisin kiitollinen...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2009, 09:49
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ORR Näytä viesti
Täällä kuopiossa vaan aikonaan yks osti noi ARB;t Hj;hin toinen kesti puol vuotta ja toinen 1vuoden. Siitä on kyllä jo 15 vuotta,liekkö nykyään parempaa terästä..Molemmista lohkeili tasuaspyörästön kuoret kappaleiksi ja sitä ennen oli jo paljon noita suhina ongelmia..Auto oli ihan aika vaatimattomassa safari käytössä,tietysti sitä kytkemistä en tiedä miten lukkoa käyttivät...ainakin joskus tuli itse katsoneeksi että auto oli löllössä kiinni niin sitten sutkittiin lukkoja kiinni pyörien rajusti pyöriessä..Oisko särkeneet omaa tyhmyyttään.. Noista TML;län lukoista joku vaan mainitsi että on tehty paremmin kuin ARB;t jotenkin muistelen että yksin kertaisempi ja vahvempi rakenne..jos joku jolla on TML;lät viitsisi kommentoida kokemuksiaan tähän oisin kiitollinen...
Juu eiköhän ne ole 15 vuotta sitten ollut jotain ihan muuta... toyotan 8" peräänkin on miun tietääkseni jo ainakin 3 versio menossa.. ja kyllähän silläkin on aika perkeleen paljon väliä miten niitä lukkoja käyttelee.

Ite suosittelen arb.tä kun on itelläkin jokuset olleet. TML:än lukosta en sano mitään kun ei oo minkään näkösiä omakohtaisia kokemuksia! eikä varmaan noin pienellä hintaerolla tule olemaankaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.04.2009, 10:39
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

mulla on ollut ilma-timo luxin haietuperässä noin vuoden, käytetty on, vielä ainakaan mitään ei ole hajonnut. lukon kytkennän olen tosin aina pyrkinyt tekemään pienesti ennakoiden, luultavasti arpit ynnä kaikki muut saa hajalle jos toinen rengas ei pyöri ja toine pyörii ziljoonaa ja sitten nyhtää lukon päälle. ja hyvin on oikea arppi kestänyt vuoden ehjänä muoviämpärissä sorvin takana...

jos jotakin pitää timo-lukon laadusta sanoa niin paketissa mukana tulevat sähköt aivan käsittämättömän huonot, ja ei sillä kompurallakaan oikeesti taida mitään tehdä. nämä molemmat asiat timo kertoo jo lukkoa ostettaessa. hieman rouheempi koneistusjälki ainakin näissä kopioissa on, materiaaleista ja lämpökäsittelyistä on paha mennä sanomaan mitään silmämääräisesti. molemmissa se voi olla hyvä tai hyvin huono.

kaksi arpin omaa kompuraa ja piuhasarjaa mitkä varastossa on niin näyttää varsin laadukkailta, tosin siitä huolimatta kun laitan arpin käyttöön niin teen siihen samalaisen "käyttöjärjestelän" kuin timo-lukkoon. piuhasarjojen merkkivalolliset kytkimet näyttää hienosti sen että milloin kytkin on painettu on-tai off asentoon, lukon tilasta se valo ei kerro mitään. kytkeytymisen tuntee kyllä ohjauspyörästä. takaperässä ajan ennemmin aussiella, kempillä tai spoolilla

tein kompuran t-maxin pöpöttäjästä ja siihen n. 2,5 litran pytty, lukonkytkentä tapahtuu normaalilla pneumaventtiilillä. painekytkin käynnistää kompuran 5 bar ja sammuttaa 8 bar, lukon voi kytkeä noin 10krt ennenkuin kompura käynnistyy.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.04.2009, 11:00
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
luultavasti arpit ynnä kaikki muut saa hajalle jos toinen rengas ei pyöri ja toine pyörii ziljoonaa ja sitten nyhtää lukon päälle.
Saa siihen sen HD kytkentäholkin mikä maksaa melkein lukon verran, eipä sille taida olla käyttöä kuin jenkkien RC kisoissa missä ne kytkee lukkoja yllämainituissa tilanteissa päälle.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiluxissa diesel vuoto Tekniikka & Jutustelu 1 10.05.2006 12:23
Disco II:sen polttoainelauhduttimen vuoto Saucor Tekniikka & Jutustelu 2 05.02.2006 18:31
Ohjaustehostimessa vuoto tapio Vuosimallit 1968-1982 5 22.07.2004 13:58
syylari vuoto Tekniikka & Jutustelu 1 17.04.2004 23:49
Naperon vuoto tuukka Tekniikka & Jutustelu 1 20.02.2004 09:16


Sivu luotu: 08:49 (GMT +2).