Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.04.2009, 15:18
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Kyllä odottavan aika on pitkä. Loput osat tulevat jälkitoimituksessa.. kauankohan siinäkin menee. Viimeksi viikon odottelin lähettämättömiä osia ennenkuin soitin missä osat viipyy. Nyt tietenkin kaikenmaailman pyhät ja systeemit puskee päälle niin ei taida kusti polkea.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.04.2009, 17:38
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Etenee hitaasti, mutta varmasti. Takakardaani paikallaan ja jakovaihdelaatikko odottaa öljyä.



Ei kellään sattuis olemaan ylimääräistä sukelluspukua myytävänä. Alkaa olemaan melkonen lätäkkö auton alla, kun lumet ja jäät sulavat. Saapa nähdä onko joku aamu auto luiskahtanu alas pukkien päältä kun jäät sulaa pöllien alta. Alkais niillä osillakin olemaan kiire, että sais taka-akselin ja renkaat paikoilleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.04.2009, 20:50
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Noniin.. Koittihan se päivä jolloin kaikki osat on tallissa. Pinnapultti vielä puuttuu, mutta sehän ei menoa hidasta.


Jarrunesteet, jakovaihelooraan ja perään lubricantit. U-pultit ja korjauslaakeri systeemi vetareille.Kyllä noilla jo alkuun pääsee.

Tuossapa nyt perä, pikaisesti kuvattuna. Huomenna jatkuu perän shimmien kanssa puljaaminen. Tuli jo hämärä, nälkä ja kylmä.. Katotaas mihin se tyssää seuraavan kerran tuo asennus.


Hitaasti hyvä tulee. Eteenpäinhän se on vaikka nokalleen kaatuis...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.04.2009, 13:03
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Mikä on kun ei taidot riitä.. mikä on kun ei onnistu. Elikkä mikähän mulla mättää tuossa kun hammasrattaat haukkaa kiinni vaikka välystä on monta milliä. Noin puoli kierrosta pörähtelee kiltisti, mutta sitten haukkaa kiinni. Tä? Ja shimmilevyjäki joutuu tilaileen ku ei ole oikean kokosia tai siis on vain yhtä kokua. Jokohan ois oikea aika laittaa seisontaan tuo auto. Ei kuitenkaan valmistu ennen joulua tuo projekti...

Shimmilevyjen pitää olla molemmilla puolilla yhtä paksut eikös vain? Sitte se hammaskosketus haetaan pinionin alle lisäämällä sinne shimmilevyjä tai ottamalla pois? Vai mitä hä.. Luulin että ois menny vaan heittämällä paikalleen kaikki tuonne kun se muillaki tuntuu onnistuvan niin helposti... mutta täällä sitä vaan kysellään tyhmiä nyt.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.04.2009, 13:19
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.735
Perusasetus

Olen törmännyt vastaavaan ongelmaan välitysten kanssa. Pyörii komeesti hyvillä välyksillä ja yhdessä kohdassa menee välykset nolliin ja perä melkeen jumiin. Nyt kun välitykset on vanhat ja rikkoontuneesta perästä, en ihmettelisi vaikka pinjoni olisi muutaman kympin verran vääntynyt.

Lautaspyörän selkäpuolihan oli täysin puhdas, eikä mikään pääse sitä vääntämään?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.04.2009, 13:57
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Noilla sivushimmeillä säädetään välys (backlash) ja ei siis välttämättä tietenkään samaa määrää shimmei kummallekkin puolelle. Riippuu halutaanko välys isommaksi vai pienemmäksi.

Pinionin shimmauksella haetaan vaan oikea korkeus eli oikea kosketuskuvio.

Itse ajoin yhden pinionin toyotasta kieroksi niin et oli kaks kymppii heittoo puoles välis pinionii. Vatkaus pinionin laipassa oli jo silmin nähtävissä ja varsinkin perstuntumalta huomattavissa.

Toyotissa toi välys on yleensä jotain 0,15 - 0,3 mm. Jenkeistä en tiedäkkään mutta epäilisin että samoilla hehtaareilla ollaan.

Heittokello vaan tohon kii ja tsekkaa ekana että lautanen ja pinioni pyörii suoraan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.04.2009, 14:39
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Tänks juu.. Tuossa kaverin kanssa katottiin niin pinjonin yhdessä hampaassa lommo ja toisessa sitten vastaavasti vääntymä.. Varmaan viisainta tilata koko setti uusiksi tuohonkin, ettei ala mitään vippaskonsteja tekemään. Siitä pyörähtänyt joku raudan palanen varmasti välistä.

Edittiä: Tilasin uudet välitykset. Niitä shimmejä ei sitte vissiin osaa tilata etukäteen?

Viimeksi muokannut Piippuparta : 17.04.2009 14:57
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jälleen yksi HJ-61 projekti (Leimassa ja kilvissä) TexasCruiser Maasturiprojektit 109 17.01.2008 17:10
O: yksi 295/75/16 uretaani O/M/V Renkaat ja vanteet 1 05.08.2007 22:52
Yksi ohikiitävä ajatus... G280E Tekniikka & Jutustelu 82 22.05.2006 19:24
Osto yksi kappale 33/12.5*15 pjtk O/M/V Muut 3 03.10.2005 20:49
Yksi hyvä syy lisää JERKKU Tekniikka & Jutustelu 16 22.08.2004 20:58


Sivu luotu: 03:53 (GMT +2).