![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla vuosimallin kirves ja miekka a-omegassa perä huusi kuin viimeistä päivää, laakerit ihan lopussa. Kitkalukko kyllä pelitti ja siis piti..jos laitto tavallista peräöljyä - koitin säästää koska perässä oli "vapaakierto" eli öljyä meni ~1 litra per pari tuhatta kilsaa - niin lukko paukutti kuin viimeistä päivää. LS- öljyillä toimi huomattavasti smuutimmin. Edellisen jeepin kanssa taasen kitkalukko oli aivan lopussa eikä pitänyt kunnolla, LS- öljyillä alko perä jollottaa heti kun polkasi vähänkin enemmän kaasua ja vain yksi pyörä suti. Normiöljyt sisään - vielä vähän valmistajan ilmoittamaa paksumpana - ja piti paljon paremmin. Varmaan kyllä söi loputkin tavarat kitkapinnoista ![]() Mutta siis, omien kokemusten mukaan kannattaa kyllä käyttää hyvälaatuisia LS- öljyä ja/tai lisäainetta. Pitää kitkapinnat kunnossa ja auttaa perää toimimaan oikein. Normi peräöljyillä toiminta on omien kokemusten mukaan aika tökkivää ja paukuttaa toisinaan (useinkin) aika ikävästi - ei voi tehdä hyvää. edit: niin ja piti sanoman, että siinä a-omegassa perän valituskin tippui puoleen kun käytti ls- mömmöjä ![]() edit2: tuli kokeiltua Castrolin, Mobil1:n ja Pennzoilin "valmiita" LS- öljyjä. Kaikki toimi hyvin. Kannattaa varmaan myös tarkistaa mitä valmistaja suosittelee sinne perään. Ei ne suositukset yleensä ole ihan hatusta vedettyjä.
Viimeksi muokannut Timo_L : 04.04.2009 22:36 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eli juuri näin ...LS-ölppää jos kitkapinnat kunnossa !!!
- Lisää "pitoa" lukkoon saa ,kun tekee sekotuksen 50% tavallista peräöljyä ja 50% LS-öljyä . - Ja kun tuolla 50/50 litkulla alkaa luistaan , niin sitten kokonaan tavallista peräöljyä .Pitää ajotavasta/paikasta riippuen jonkin aikaa . Ja kun alkaa taas luistaan likaa , niin vaihtoehtoja on kaksi : lukkoa voi yrittään shimmata kireemmäksi ohuilla shimmilevyillä taikka sitten vaihtaa kitkapinnat . Shimmityksessä oltava maltillinen , koska "riittävästi" kirimällä perän saa 100% luistamattomaksi ...testattu on ! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Perä lukko | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 01.12.2008 20:43 |
m:suzuki sj410 perämurikoita tee lukko perä! | methäman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 24.03.2006 10:17 |
Vinssin öljy?? | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.03.2006 15:39 |
öljy kyssäri | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 19.03.2006 06:15 | |
hj-60 laatikko öljy? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.08.2004 18:15 |