![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Siis ihan päinvastoin.
__________________
Jukka |
#2
|
||||
|
||||
![]()
eli ei ls öljyy??
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Yhen kitkan tuhonneena opin että toi kitkalle tarkotettu öljy antaa levyjen luistaa ja normi toimii hetken paremmin jonka jälkeen levyt loppu.
Kitkalukko öljyissä on kyllä isoja eroja... voi joutua muutamaa kokeilemaan et löytyy oikee jolla perä jopa toimii. Viimeksi muokannut Kokku : 04.04.2009 21:54 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
NESTE HYPOIDI LS 80W-90
Vetopyörästö-öljy kitkalukolla varustettuhin vetopyörästöihin SAE 80W-90 API GL-5 MIL-L-2105D Neste Hypoidi LS 80W-90 on huippupainelisäaineistettu, moniasteinen vetopyörästö-öljy, joka sisältää kitkalukkojen joustavan toiminnan edellyttämän lisäaineistuksen. Öljy on valmistettu liuotinjalostetuista parafiinisista perusöljyistä ja se sisältää tehokkaat hapettumista, vaahtoamista, kulumista ja korroosiota estävät lisäaineet. TYYPILLISET ANALYYSIARVOT Tiheyskg/m3 15oC 890 LeimahduspisteoC (COC) 218 JähmepisteoC -33 Viskositeetti-indeksi 113 ViskositeetticSt/ 40 oC 127 ViskositeetticSt/ 100 oC 14,4 Brookfield viskositeetti cP/ -26 °C 49000 Tunneloitumispiste °C <-35 Neste Hypoidi LS 80W-90 öljyä suositellaan tasaus- ja vetopyörästöihin, jotka on varustettu kitkalukolla. Sitä voidaan käyttää myös ilman kitkalukkoa olevissa akseleissa. Se täyttää hypoidivaihteen edellyttämät kulumisenestovaatimukset ja sopii ympärivuotiseen käyttöön sekä kevyeen että raskaaseen kalustoon. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan se juu hetken pitää ja paukuttaa, jos laittaa tavallista "peräöljyy" tonne, mutta ite suosittelisin kanssa laittamaan tota kitkaperä öljyy.
Se on sitte eriasia, jos niitten kanssa tahtoo kikkailla yms, mutta virallisesti siellä kannattaa käyttää tota öljyy missä on lisäaineistus, mikä on tarkotettu juurikin perälle, missä on kitkalukko. Esim. Kun Hiacen kitkalukollinen perä rupee paukuttamaan, niin tietää että on aika vaihtaa öljyt sieltä. Isäpapalla vm.98 2wd hiace, jolla nyt ajettu 471tkm ja aina vaihdettu perästä öljy, kun rupee paukuttamaan ja ei se ainakaan toistaiseksi ujella eikä muutenkaan osota hajoomisen merkkejä ![]() Enkä nyt tarkota että neste on se one and only! Viimeksi muokannut Marcus78 : 04.04.2009 22:05 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla vuosimallin kirves ja miekka a-omegassa perä huusi kuin viimeistä päivää, laakerit ihan lopussa. Kitkalukko kyllä pelitti ja siis piti..jos laitto tavallista peräöljyä - koitin säästää koska perässä oli "vapaakierto" eli öljyä meni ~1 litra per pari tuhatta kilsaa - niin lukko paukutti kuin viimeistä päivää. LS- öljyillä toimi huomattavasti smuutimmin. Edellisen jeepin kanssa taasen kitkalukko oli aivan lopussa eikä pitänyt kunnolla, LS- öljyillä alko perä jollottaa heti kun polkasi vähänkin enemmän kaasua ja vain yksi pyörä suti. Normiöljyt sisään - vielä vähän valmistajan ilmoittamaa paksumpana - ja piti paljon paremmin. Varmaan kyllä söi loputkin tavarat kitkapinnoista
![]() Mutta siis, omien kokemusten mukaan kannattaa kyllä käyttää hyvälaatuisia LS- öljyä ja/tai lisäainetta. Pitää kitkapinnat kunnossa ja auttaa perää toimimaan oikein. Normi peräöljyillä toiminta on omien kokemusten mukaan aika tökkivää ja paukuttaa toisinaan (useinkin) aika ikävästi - ei voi tehdä hyvää. edit: niin ja piti sanoman, että siinä a-omegassa perän valituskin tippui puoleen kun käytti ls- mömmöjä ![]() edit2: tuli kokeiltua Castrolin, Mobil1:n ja Pennzoilin "valmiita" LS- öljyjä. Kaikki toimi hyvin. Kannattaa varmaan myös tarkistaa mitä valmistaja suosittelee sinne perään. Ei ne suositukset yleensä ole ihan hatusta vedettyjä. Viimeksi muokannut Timo_L : 04.04.2009 22:36 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eli juuri näin ...LS-ölppää jos kitkapinnat kunnossa !!!
- Lisää "pitoa" lukkoon saa ,kun tekee sekotuksen 50% tavallista peräöljyä ja 50% LS-öljyä . - Ja kun tuolla 50/50 litkulla alkaa luistaan , niin sitten kokonaan tavallista peräöljyä .Pitää ajotavasta/paikasta riippuen jonkin aikaa . Ja kun alkaa taas luistaan likaa , niin vaihtoehtoja on kaksi : lukkoa voi yrittään shimmata kireemmäksi ohuilla shimmilevyillä taikka sitten vaihtaa kitkapinnat . Shimmityksessä oltava maltillinen , koska "riittävästi" kirimällä perän saa 100% luistamattomaksi ...testattu on ! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Perä lukko | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 01.12.2008 20:43 |
m:suzuki sj410 perämurikoita tee lukko perä! | methäman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 24.03.2006 10:17 |
Vinssin öljy?? | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.03.2006 15:39 |
öljy kyssäri | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 19.03.2006 06:15 | |
hj-60 laatikko öljy? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.08.2004 18:15 |