![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() nyybi kiusaa3 vuotta ollut läjässä insaturbo saharat samat neljänelle ostin uudet ydin talvikäyttöön ja laitoin kuorma-auton nastat eikä ole tarvinnut vinssata kertaakaan en kai sitten vissiin pahoissa paikoissa ajakkan tai sit on vaan hyvät renkaat. Ja taas vanhat kuluneet insat alle kuin tiet suli ei niillä kuitenkaan kannata pehmeelle kannata mennä kun ne on vaan 235/85/16.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei ainakaan Fediman extremet ole näin ensilumilla vakuuttaneet! Aivan tautisen liukkaat ajella, mutta niinhän se on jotta ajettava kelin mukaan vaikka sitten 60km/h jos siltä tuntuu! ja autona toimii tuo nissanin kingi... paska ajella lava autolla talvella kun ei oo takana pitoo!
niin ja tietenkiin kokoa on liikaa lumiajoon 265/70/16. No näillä on pärjättävä kun ei ole rahaa investoida oikeita nastarenkaita!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Fedimat...
Aika liukkaat on tosiaan nuo Fedima Extremet, ei voi arki käyttöön suositella... Tosin pärjää niilläkin varovasti ajellen!
" NASTAT ON AINA NASTAT!!! "
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
viime talvena oli Hankook DynaPro MT RT03 pakettiauton nastoilla ja kokoa 32x11.5/15, pitoa joka kelillä.. nyt alla 35x12.5/15 BF MudTerrain joilla tarkoitus ajella ympäri vuoden.. ja autona HDJ80..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#5
|
|||
|
|||
![]() Kilisevät
Kesärattaat (245/70-16 H/T dueler) tuntu liukkailta ensilumessa ja meno pysähty ojanylityksessä. Molemmat päät laitoin lukkoon, mutta pitoa ei vaan ollut. Perä jäi mutaojaan ja keula jauho lumen päällä rinteessä. Toiseen eturattaaseen sain ketjun päälle siinä tilanteessa ja nousi heti ku kesällä. Jatkossa kun jaksaa laittaa ketjut päälle ennen pahaa paikkaa, niin aivan sama mitkä rattaat on alla möyriessä. Hankookin kitkat (215/85-16) saa olla vielä tallissa kuukauden päivät. Autona Isuzu D-Max.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Multa löytyy. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
näyt käyneen tampereella huutamassa äänes kähees
![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ois ja yks ylimääränen (=ei käytössä tällä hetkellä, ei kuitenkaan myynnissä) noita saharoita ja tuli tätä ketjua lukiessa mieleen että saisikohan niihin jotenkin viriteltyä nastat talvikäyttöä varteen. Niin että miten laitetaan kuorma-auton nastat?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#9
|
|||
|
|||
![]()
L200 alla 33x12,5x15 BFG AT. Hyvin kulkee lumella ja jäällä. Toisaalta mun on paha sanoo mitää kun en ole koskaan omistanut nastarenkaita
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Porataan reiät ja laitetaan nasttusvehkeellä nastat
![]() Eli kannattaa soitella paikalliselle gummisuutarille ehtiikö/pystyykö
__________________
HOK Ry |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tämän talven vähäisillä lumilla oon kokeillu noita syksyllä tulleita General Grabbereita (235/75 -15). Pitoa tuntui olevan plussakelin sohjolla ja jäällä. Kunnon talvea odotellessa niillä ihan ajelee. Jotkut Hankookin nastalliset tuli auton mukana, mutta ne ei vielä edes oo vanteella.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on KJ:ssä kesärenkaina Siltakiven Dueler A/T 265/70-16 munkit. Ainut ongelma niissä on melkonen pauke soratiellä, kun renkaat ampuvat kiviä lokasuojiin...
Hiljakkoin teimme reissun pohjoiseen, ja siellä olikin enempi talvi kuin arvelin. Paksussa sohjossa, lumipöperössä, polanteella ja jäällä Duelereilla pärjäsi ihmeen hyvin. Nastoitettuna noilla voisi hätätilassa ajaa talvella enempikin. Mieluummin kuitenkin laitan talveksi kunnon talvirenkaat. Nyt on alla Hakkapeliitta 5 sport utility kumit samaa kokoa kuin edelliset. Ehkä maasturissa saisi olla hieman avarampikuvioiset renkaat, mutta näillä mennään. Niillä on tullut ajelluksi vasta täällä etelässä (Kauhajoki) tänä syksynä, joten ei juuri ole talviominaisuuksista kokemusta. Uskoisin kuitenkin, että hyvin niillä pärjää. Alkuperäinen kysymys koski auraamatonta tietä. Karkeakuvioinen, pehmeä, mahdollisimman kapea ja korkea rengas luullakseni etenee parhaiten. Jos lumen alla on kova ja liukas pinta, nastoitus ei ole pahitteeksi. Rento ja reipas ajotapa varmistaa perillepääsyn. t. Make Viimeksi muokannut RoJu : 21.10.2009 16:57 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mut se miks etin taas tän ketjun, on nää ensikokemukset Saharoista talviolosuhteissa. Nythän alla on muutama kk sitte ostetut 235/75/15 ja kyllä pelotti ajaa tuollaista pakkaantuneen lumen päällystämää 80kmh maalaistietä edes kuuttakymppiä, loivempiinkin mutkiin tuntu hyvinkin aiheelliselta pudottaa vauhtia vielä entisestään. Mullahan on setti entiedäminkäikäisiä Saharoita 205/80/15 joissa on pintaa 12 milliä ja niistä ois tarkotus tehdä ne talvirenkaat. Gummisuutari mietti että oiskohan mitään iloa veistellä paloihin vielä poikittaissuuntaan jotain uria. Kellään mitään kokemusta Saharoiden parantelusta talvea varten ton nastotuksen lisäksi? Joo, ja mä kyllä tiedän että Saharat ei oo oikeet talvirenkaat eikä niiltä voi odottaa ihmeitä, mut näin paljon mua on viimeksi pelottanut talvikelin takia sillon kun ajoin peilijäistä, vesipinnoitettua mutkikasta ja mäkistä maalaistietä 'keskieurooppakitkoilla' :-) Silloin auto lähti alle kävelyvauhdista valumaan ojaa kohti ja tota rataa ![]()
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:Volvo c03 renkaat 35 13,5 renkaat lukkovanteilla | finvalp | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 12.05.2008 09:50 |
MYYTY: Range V8 -77 mettään tai tielle | solihull | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 07.03.2008 15:41 |
O: 33" TIELLE/metsään, eli ei pokkerssia | Vilkutin | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 21.08.2007 21:09 |