Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.03.2009, 16:19
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

nyybi kiusaa


3 vuotta ollut läjässä insaturbo saharat samat neljänelle ostin uudet ydin talvikäyttöön ja laitoin kuorma-auton nastat eikä ole tarvinnut vinssata kertaakaan en kai sitten vissiin pahoissa paikoissa ajakkan tai sit on vaan hyvät renkaat. Ja taas vanhat kuluneet insat alle kuin tiet suli ei niillä kuitenkaan kannata pehmeelle kannata mennä kun ne on vaan 235/85/16.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.10.2009, 20:49
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Ei ainakaan Fediman extremet ole näin ensilumilla vakuuttaneet! Aivan tautisen liukkaat ajella, mutta niinhän se on jotta ajettava kelin mukaan vaikka sitten 60km/h jos siltä tuntuu! ja autona toimii tuo nissanin kingi... paska ajella lava autolla talvella kun ei oo takana pitoo!

niin ja tietenkiin kokoa on liikaa lumiajoon 265/70/16.
No näillä on pärjättävä kun ei ole rahaa investoida oikeita nastarenkaita!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.10.2009, 20:52
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Fedimat...


Aika liukkaat on tosiaan nuo Fedima Extremet, ei voi arki käyttöön suositella... Tosin pärjää niilläkin varovasti ajellen!

" NASTAT ON AINA NASTAT!!! "
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.10.2009, 21:03
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

viime talvena oli Hankook DynaPro MT RT03 pakettiauton nastoilla ja kokoa 32x11.5/15, pitoa joka kelillä.. nyt alla 35x12.5/15 BF MudTerrain joilla tarkoitus ajella ympäri vuoden.. ja autona HDJ80..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.10.2009, 19:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kilisevät


Kesärattaat (245/70-16 H/T dueler) tuntu liukkailta ensilumessa ja meno pysähty ojanylityksessä. Molemmat päät laitoin lukkoon, mutta pitoa ei vaan ollut. Perä jäi mutaojaan ja keula jauho lumen päällä rinteessä. Toiseen eturattaaseen sain ketjun päälle siinä tilanteessa ja nousi heti ku kesällä. Jatkossa kun jaksaa laittaa ketjut päälle ennen pahaa paikkaa, niin aivan sama mitkä rattaat on alla möyriessä. Hankookin kitkat (215/85-16) saa olla vielä tallissa kuukauden päivät. Autona Isuzu D-Max.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.10.2009, 19:33
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Lainaus:
renkaat auraamattomalle tielle?


Multa löytyy.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.10.2009, 19:46
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

näyt käyneen tampereella huutamassa äänes kähees lähtikö kaikki tenkut mukaan, näytti kuvissa olevan useampi rengaspari
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.10.2009, 07:24
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
3 vuotta ollut läjässä insaturbo saharat samat neljänelle ostin uudet ydin talvikäyttöön ja laitoin kuorma-auton nastat
Mulla ois ja yks ylimääränen (=ei käytössä tällä hetkellä, ei kuitenkaan myynnissä) noita saharoita ja tuli tätä ketjua lukiessa mieleen että saisikohan niihin jotenkin viriteltyä nastat talvikäyttöä varteen. Niin että miten laitetaan kuorma-auton nastat?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.10.2009, 20:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

L200 alla 33x12,5x15 BFG AT. Hyvin kulkee lumella ja jäällä. Toisaalta mun on paha sanoo mitää kun en ole koskaan omistanut nastarenkaita
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.10.2009, 20:43
Lamanka:n Avatar
Lamanka Lamanka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.09
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 129
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Niin että miten laitetaan kuorma-auton nastat?
Porataan reiät ja laitetaan nasttusvehkeellä nastat
Eli kannattaa soitella paikalliselle gummisuutarille ehtiikö/pystyykö
__________________
HOK Ry
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.10.2009, 22:22
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Tämän talven vähäisillä lumilla oon kokeillu noita syksyllä tulleita General Grabbereita (235/75 -15). Pitoa tuntui olevan plussakelin sohjolla ja jäällä. Kunnon talvea odotellessa niillä ihan ajelee. Jotkut Hankookin nastalliset tuli auton mukana, mutta ne ei vielä edes oo vanteella.

__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.10.2009, 16:51
RoJu:n Avatar
RoJu RoJu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.07
Sijainti: Puskankylä
Viestit: 59
Perusasetus

Mulla on KJ:ssä kesärenkaina Siltakiven Dueler A/T 265/70-16 munkit. Ainut ongelma niissä on melkonen pauke soratiellä, kun renkaat ampuvat kiviä lokasuojiin...

Hiljakkoin teimme reissun pohjoiseen, ja siellä olikin enempi talvi kuin arvelin. Paksussa sohjossa, lumipöperössä, polanteella ja jäällä Duelereilla pärjäsi ihmeen hyvin. Nastoitettuna noilla voisi hätätilassa ajaa talvella enempikin.

Mieluummin kuitenkin laitan talveksi kunnon talvirenkaat. Nyt on alla Hakkapeliitta 5 sport utility kumit samaa kokoa kuin edelliset. Ehkä maasturissa saisi olla hieman avarampikuvioiset renkaat, mutta näillä mennään. Niillä on tullut ajelluksi vasta täällä etelässä (Kauhajoki) tänä syksynä, joten ei juuri ole talviominaisuuksista kokemusta. Uskoisin kuitenkin, että hyvin niillä pärjää.

Alkuperäinen kysymys koski auraamatonta tietä. Karkeakuvioinen, pehmeä, mahdollisimman kapea ja korkea rengas luullakseni etenee parhaiten. Jos lumen alla on kova ja liukas pinta, nastoitus ei ole pahitteeksi. Rento ja reipas ajotapa varmistaa perillepääsyn.

t. Make

Viimeksi muokannut RoJu : 21.10.2009 16:57
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.11.2009, 23:07
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lamanka Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Mulla ois ja yks ylimääränen (=ei käytössä tällä hetkellä, ei kuitenkaan myynnissä) noita saharoita ja tuli tätä ketjua lukiessa mieleen että saisikohan niihin jotenkin viriteltyä nastat talvikäyttöä varteen. Niin että miten laitetaan kuorma-auton nastat?
Porataan reiät ja laitetaan nasttusvehkeellä nastat
Eli kannattaa soitella paikalliselle gummisuutarille ehtiikö/pystyykö
Joo, gummisuutareille on soiteltu, ja molemmat tutut gummisuutarit kyllä kyseenalaistivat noi kuorma-auton nastat. Toisella oli kyllä joku laillisesta poikkeava nastaratkasu mielessä ja siihe mennään kun keretään.

Mut se miks etin taas tän ketjun, on nää ensikokemukset Saharoista talviolosuhteissa. Nythän alla on muutama kk sitte ostetut 235/75/15 ja kyllä pelotti ajaa tuollaista pakkaantuneen lumen päällystämää 80kmh maalaistietä edes kuuttakymppiä, loivempiinkin mutkiin tuntu hyvinkin aiheelliselta pudottaa vauhtia vielä entisestään.

Mullahan on setti entiedäminkäikäisiä Saharoita 205/80/15 joissa on pintaa 12 milliä ja niistä ois tarkotus tehdä ne talvirenkaat. Gummisuutari mietti että oiskohan mitään iloa veistellä paloihin vielä poikittaissuuntaan jotain uria. Kellään mitään kokemusta Saharoiden parantelusta talvea varten ton nastotuksen lisäksi?

Joo, ja mä kyllä tiedän että Saharat ei oo oikeet talvirenkaat eikä niiltä voi odottaa ihmeitä, mut näin paljon mua on viimeksi pelottanut talvikelin takia sillon kun ajoin peilijäistä, vesipinnoitettua mutkikasta ja mäkistä maalaistietä 'keskieurooppakitkoilla' :-) Silloin auto lähti alle kävelyvauhdista valumaan ojaa kohti ja tota rataa
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:Volvo c03 renkaat 35 13,5 renkaat lukkovanteilla finvalp O/M/V Renkaat ja vanteet 0 12.05.2008 09:50
MYYTY: Range V8 -77 mettään tai tielle solihull O/M/V Ajoneuvot 7 07.03.2008 15:41
O: 33" TIELLE/metsään, eli ei pokkerssia Vilkutin O/M/V Renkaat ja vanteet 1 21.08.2007 21:09


Sivu luotu: 21:48 (GMT +2).