![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Minulla on juurikin nuin miten suunittelet. HJ61:n laturi alipainepumpulla ja toimii varalaturina jos kyrvähtää isompi. Isompi laturi on 120A iveco kuorma-autosta( Bosch). Sellainen ongelma tuli kun oli molemmat laturit kytkettynä ettei BJ:n alkuperäinen hihna (17mm) jaksanut pitää kun kumpikin oli kytkettynä käyttöön ja akut tyhjänä, jolloin kurmitus suuri. Virtaa kyllä nyt riittää kun on 2x exiden AMG 90A akut ja tuolla 24v 120A tuuppaa virtaa vinssille. Uusi laturi on venttiilikopan vieressä ja alkuperäisen laturin yläpuolella. Tällä virityksellä kaks vuotta pärjätty.
|
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä tuplalaturilla varmasti saa vastinetta painon lisäykselle. Pihtimittarilla on helppo katsoa mitä siellä tapahtuu kun saat laturit paikalleen.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Laitan illalla kuvaa
|
|
|||
|
|||
![]()
kyllähän toi 80A on 24-v järjestelmässä aika hyvä jos vertaa että 12-v ja 160A, kuinka monessa nykyautossakaan on moista vaikka on kaik mahdolliset sähkövermeet olemassa
|
|
||||
|
||||
![]()
itseasiassa kattoo vaik uusia audeja ni 160A on aika vähä.
mut eiköhän tu ole jo sosi hyvin berttaan, luulis virran riittävän.kuitenkin kuten lepoantti jo mainitsi niin 24v järjestelmässä 80A on aika paljon. paljos vakio hj:ssä on, 45A? |
|
||||
|
||||
![]()
Tässä ois kuvia viritelmästä. Niin mutta harvassa audissa on vinssiä. Kyllä liian kanssa pärjää. Kyllä tuota kuormaa tulee helposti jos on rakentanut yhtä tyhmästi kuin minä. 900w(sini) ja 1700w(kantti) invertterit ruokkii tietokonetta, kompuraa, PRM laturia yms extra sälää. Konvertteri ruokkii kaikkia 12v vehkeitä, ja sitten vielä 24V käyttöiset vehkeet kuten lämppärit, valot, vinssit, sisävalot(tosin led joten kuorma olematon). Jos tässä hässäkässä olisi onneton laturi kuten ennen (HJ61:n) niin konvertteri ja invertterit menisivät tilttiin alijännitteestä aina vinssatessa. Nyt tälläista ongelmaa ei esiinny kun jännite pysyy melko korkeana.
|
|
||||
|
||||
![]()
Voi pahus kun mulla on turbo eessä ettei saa samaan paikkaan. Täytyypä tutkia muita vaihtoehtoja. Mistä tuplaura siimapyörä löyty hj laturiin? Mahtuuks toi konepellin alle ihan tuskatta vai onko siin päällä joku skuuppi? Näyttää vaan et olis niin korkeella.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tuommonen "uudenmallinen iso Bosch" on aika pieni paketti, olen noita töissä ruuvaillut kotimaisen dieselmoottorin kylkeen. Se sopii melko mukavasti lisälaturiksi, ei taida halkaisija olla paljoa päälle 15 senttiä.
Suurin 24V laturi mitä olen töissä nähnyt, on 180A. Merkkiä en muista, mutta made in usa. Vanhoista linja-autoista löytyy halvalla isoja latureita. Tosin ne ovat valitettavasti myös fyysisesti isoja. Halkaisijaltaan 20-30 senttiä. ![]()
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |