![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
||||
|
||||
![]()
On kyllä viimesenpäälle makeet vanteet!
|
#177
|
||||
|
||||
![]()
Mitä tököttiä tuo hammasväri on? Onko uudet vai käytetyt välitykset?
|
#178
|
||||
|
||||
![]()
Uudet välitykset ja väri on jonkun master kitin mukana tullutta väriainetta.
|
#179
|
||||
|
||||
![]()
Onkos jollain 37" bokkerimiehellä tietoo minkä pituset beadlockin pultit pitäs olla noilla offivarusteen kehillä. Täytyy varmaan itse mittailla nykysistä vanteista että mikä väli on ja laskee siitä. Riittääkö 30mm jos vetää alkuun pidemmillä pulteilla? Mielellään laittais max lyhyet. Tarkoitus olisi ostaa RST prikat ja pultit.
Kiinnostaisi myös alustava tieto mitä maksaisi noin 160kpl M8 30mm RST pultteja + sama määrä RST rikkoja. Täytyy paikallisesti joku päivä selvittää mitä berner pultissa ja liukkosen pultissa noi maksais...kun vaan joskus virka aikaan ehtis...no jaa saattashan ton tiedon puhelimessakin saada ![]() Viimeksi muokannut mikjus : 23.03.2009 15:30 |
#180
|
||||
|
||||
![]()
30mm riittää ihan ok jos vetää ensin neljällä 35mm pari mittaa lähemmäs toisiaan levyt. Normisti käytetään 35mm...
|
#181
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#182
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#183
|
|||
|
|||
![]()
Tuo moottorin kierrosluku ihmetyttää, 9.5ti:stä laskeskelin että 10 sentin rummunhalkaisijalla moottori kiertää(vakiona) pyöreästi kymppitonnin (18,9/(0,1*3,14)*156=9389,8).
Kun tuli mieleen että ois tommosen tilannu itellekki virimielessä..
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#184
|
||||
|
||||
![]()
Jaa en noista kierroksista sitten tiedä mitä tolla 4000 tarkotetaan. Lähinnähän noissa se nopeus pitäisi näkyä kun vedetään narua sisään tai ulos ilman kuormaa. Sitä ei kokeilematta tiedä onko eroa hyvään vakiomoottoriin.
Kattelin tossa 24V räikän spekseja ja näyttäs että vakio mosa olis vaan 2.5hp ja se 12v malli sen 4.6hp. Eli sitten toi 5.6hp 24v bowmotor voiskin olla huomattavasti tehokkaampi. Suoraan warnin sivuilta: Motor: 12V 4.6 hp/3.43kw, 24V 2.5 hp/3.43kw, Series WoundTM Tänään tehtii testi jossa vedettiin ilman kuormaa naru kelalle ja siihen meni aika noin 1:32. Narua on ostettu 40m ja siitä pois ulos jääny metrin pätkä + pleissaus. Vakio speksit antaa 19.8 M/min arvon. Tähän sitten verrataan kun joskus saa ton bowin keulalle. Ekaks kuitenkin vaihdan eteen arbin. Tilasin muuten rst pultit tuolta ruuvilinjasta. Katotaan miten käy. |
#185
|
||||
|
||||
![]()
Ollu vähän hidas (jopa 2vko) mutta hyvin on aina tullu perille!
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
#186
|
|||
|
|||
![]()
Jossain topicissa jo aiemmin ihmettelin noita sähkövinssien tehoja. Tuossa täytyy varmasti olla joku virhe kun kilowatit on samoja mutta hevosvoimat vaihtelee. Tehoyksiköiden muuntosuhde kun ei riipu jännitteestä. Warnin sivuilta löytyy myös virrankulutus täydellä kuormalla, 12V moottorilla 450A ja 24V moottorilla 273A. Nimellisjännitteillä laskettuna ottotehot on (P=U*I) 12V*450A=5,4kW (7,3hv) ja 24V*273A=6,5kW (8,8hv).
|
#187
|
||||
|
||||
![]()
Nyt sähkövinssien takia pitäisi isompi 24v laturi rakennella tohon joko vakion tilalle tai sitten mieluummin extralaturiksi ja jättäisi vanhan hj-61 laturin vaan pyörittämään alipainepumppua ja varalle. Eli mikä olisi sellainen kohtuu pienikokoinen, tehokas, edullinen, kestävä 24v laturi johon myös varaosien saanti olisi helppoa. Eikä mitään venäläisiä tai ikivanhoja kelpuuteta vaan pitäisi olla nykyaikainen ja sisäisellä säätimellä. Kuorma autosta tai traktorista varmaan löytyy.
Näistähän on jauhettu täällä mutta vieläkään ei ole ensikäden tietoa onko joku sellasta kunnollista rakennellut berttaan tai johonkin muuhun vastaavaan. Mikä se hyvä koko sitten olisikaan? Varmaan joku 70-100A luokkaa?? Akkuina on 2kpl keltasia optimoita. |
#188
|
||||
|
||||
![]()
LINNA haki berttaansa jonku kuorma-autoversion 24v laaddaren, en nyt muista kokoa mutta aika helppo sovitus oli ainakin, se vois osata kertoa jotain...
|
#189
|
|||
|
|||
![]()
Mites paljon tehoa kiilahihnalla pystyy siirtämään? Toki voisihan siinä käyttää tuplahihnaakin. Moniurahihna taitaa olla liian herkkä kapistus, joskin myös helppo heittää takas paikoilleen kun vaan kääntää vähän kiristintä.
|
#190
|
||||
|
||||
![]()
bow motorin lappusessa luki että normaali kuormalla(puoli vetoteho) moottori pyörähtelee noin 4000rmp.
vapaalla ilmoitettii yli 11000 rmp. |
#191
|
||||
|
||||
![]()
Tarkat spexit:
http://www.dborc.co.uk/goodwinch/4x4 bowmotor info.htm 12v bow versioista ainakin jotkut silti väittää että warnin XP olis hieman vahvempi ja sitä kautta parempi, tosin puolet kalliimpikin. Täältä löytyy paljon juttua kun hakee bowmotor hakusanalla. Foorumista löytyy käsittääkseni myös itse mr. gigglepin nimimerkillä D9OSV. Britit kun ajaa tollasta winch challenge kisaa niin niillä noita vinssejä menee kun leipää. http://www.devon4x4.com/forum/ Toinen hyvä lähde www.lr4x4.com Viimeksi muokannut mikjus : 24.03.2009 15:12 |
#192
|
||||
|
||||
![]()
Laturista taas. Voiko olla yhtaikaa kahta 24v laturia lataamassa?
|
#193
|
|||
|
|||
![]()
Käytännössä ei.
Tahtoo toinen tuhoutua vaikka olisi "samanlaiset" kahta niin identtistä laturia ei ole. ns. heikompi(vai onko sitten herkempi) laturi joutuu tiukemmalle ja kärähtää. |
#194
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkä niin? Eihän se laturi normaalisti yksinkään kärähdä vaikka lataakin täysillä. Toinen laturi ei minun järjen mukaan tilannetta "tiukenna".
On tälläkin palstalla ollut puhetta kahden laturin yhdistämisestä ja miksipä ei toimis. Siinä kaiketi käy niin, että toisen laturin latausvirta nousee ensin maksimiin ja sitten toinen lähtee mukaan. Vai montako laturia olet käräyttänyt käytännössä? |
#195
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toki on muitakin ratkaisuja... |
#196
|
||||
|
||||
![]()
tiiä sitten, rupeeko säätimet veivaamaan ristiin ylösalas. Näkisin, että laturit kiinni, mittarit tiskiin ja kovaa ajoa. Kyl se vika ja syy siihen sieltä pihalle saadaan, jos sellaista on. Ei se siitä ihmettelemällä ratkea :P
|
#197
|
||||
|
||||
![]()
joskus tuli kysyttyä tuota laturi homma yhdeltä vanhemmalta sähkömieheltä hän sanois että voi ihan huoletta laittaa 2 erillistä laturia. jännitteen säätimet hoitaa sen vielä siten että toinen laturi ei toimi "kuormana" ennen kuin on tarve. eli jos toinen laturi herää ensin ei toinen laturi lähde lataamaan koska luulee akun olevan täysi kun toinen laturi on nostanut napajännitteen jo ylemmäs. mutta kun vinssaat ja pelkästään toinen laturi ei jaksa pitää akkujen jännitettä tarpeeksi ylhäällä lähtee se toinenkin laturi mukaan peliin.
|
#198
|
||||
|
||||
![]()
diodit väliin ettei puske toisillensa virtaa niin voi olla kaks laturia
__________________
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, saa siitä palkan ![]() |
#199
|
||||
|
||||
![]()
Miksi laittaa turhaan kahta laturia, tulee taas sitä turhaa painoa eteen.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#200
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onhan siellä jo tasasuuntaussilloissa läjä diodeja. Eihän akustakaan mee virta takas laturiin kun laturi pysähtyy.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |