Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 19.03.2009, 22:16
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni on kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

En minäkään sitä halvemmalla tekisi, miksi muidenkaan pitäisi? Hinta kannattaa tosiaan kysyä etukäteen niin tietää mitä odottaa.
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2009, 00:04
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Perusasetus

Suzukissa ei välttämättä tarvitse kääntää napoja mutta jos haluaa kardaanikulmia säätää niin sitten se pitää tehdä. Lisäks jos oikeasti on hyvin tehty niin akseliputki on suora myös muutostyön jälkeen, tavalla tai toisella mitattuna. Toki itsekin olen tehny vähän sinnepäin, saattaa olla akseliputki lievästi käyrä eikä haitannut minun käytössä mutta jos tässä onkin ammattilainen antanut taidonnäytteen ja tehnyt viimisen päälle ni kyllä se sit maksaakin.

Pari vuotta sitten kysyin rengasliikkeestä paljonko maksaa jos peltivanteilta otetaan irti 195 kumit ja tilalle laitetaan irralliset 235 kumit, pieniä siis molemmat. Sanoin että ei tarvitse tasapainottaa eikä mitään muutakaan. Hinta oli luokkaa 50e. En uskaltanu edes kysyä paljonko maksaa jos vastaava työ tehtäs normaalisti tasapainotuksineen ym. Ei ollut mikään kiireinen sesonkiaika eikä kiire työlläkään. Sen verran olen itekin rengastöitä tehnyt että tiedän montako minuuttia siihen hommaan menee. Lopulta kävin kaverin tallilla vaihtamassa kumit...
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2009, 11:42
Rekisteröimätön
Guest

Talking

voi voi

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jnu Näytä viesti
Suzukissa ei välttämättä tarvitse kääntää napoja mutta jos haluaa kardaanikulmia säätää niin sitten se pitää tehdä. Lisäks jos oikeasti on hyvin tehty niin akseliputki on suora myös muutostyön jälkeen, tavalla tai toisella mitattuna. Toki itsekin olen tehny vähän sinnepäin, saattaa olla akseliputki lievästi käyrä eikä haitannut minun käytössä mutta jos tässä onkin ammattilainen antanut taidonnäytteen ja tehnyt viimisen päälle ni kyllä se sit maksaakin.

Pari vuotta sitten kysyin rengasliikkeestä paljonko maksaa jos peltivanteilta otetaan irti 195 kumit ja tilalle laitetaan irralliset 235 kumit, pieniä siis molemmat. Sanoin että ei tarvitse tasapainottaa eikä mitään muutakaan. Hinta oli luokkaa 50e. En uskaltanu edes kysyä paljonko maksaa jos vastaava työ tehtäs normaalisti tasapainotuksineen ym. Ei ollut mikään kiireinen sesonkiaika eikä kiire työlläkään. Sen verran olen itekin rengastöitä tehnyt että tiedän montako minuuttia siihen hommaan menee. Lopulta kävin kaverin tallilla vaihtamassa kumit...

Tähänkin voisi sanoa tein itse säästin, ammattimies osaa kyllä periä.
Kerran kaveri oli vanhalla volvolla liikkeellä ja se alkoi tökkimään ja nykimään oikein kunnolla, no kaasarista puuttui jokin ruuvi. Huoltoaseman asentaja (siihen aikaan oli niitäkin) laittoi puuttuvan osan ja sääti volvon,noin kymmenen minuutin homma, kassalla laskun hinta oli 101,00 markkaa. Kaveri kysyi mistähän tuo hinta koostuu. Asentaja tähän... Osa markan ja tieto satasen
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2009, 12:10
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Perusasetus

Firmoilla on firmojen kustingit ja leipä pitää tienata. Kaverilta kaverille hinta on sopimuskysymys.
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2009, 18:08
ventora ventora ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 03.12.07
Sijainti: lohja
Perusasetus

osal menee jutun pointti aika rajusti ohi,jos muotoillaan asia näin et ollaan mettässä ja pyydät toiselta apua et saat vaikka ilmaa renkaisiin jollei ole omaa kompuraa,sanon et jep onnistuuhan tuo,ilmat on renkaassa ni se tekeekin 50e,

kysymys ei ole mistään työn palkasta jos 3h työ maksaa harrastajaa jeesaten 450e ni se on kusetusta parhaasta päästä.
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2009, 18:40
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Perusasetus

Itse en koskisi pasakaiseen auton akseliiin tuota halvemmalla,jos hyvin tekee niin tuossa on monta työvaihetta...
Jos työ on hyvi tehty niin hinta on kohdallaan minusta
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2009, 18:47
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

irrallisen etuakselin kuoren soa muutokset tehty ja velotettu 450EUROA ja kehuttu että sait halvalla. ja ilman kuittia!

Kyllä tuo varmaan on ihan passeli hinta jos firmassa joutuu teettämään ja verot maksamaan, sehän on noilta ammattimiehiltä jo tullut tiedoksi. Mutta pimeästi tehdylle "avustukselle" tuo on tosi kova hinta.

Eli selkeästi olen topicin aloittajan kanssa samoilla linjoilla että kyllä on koijattu ja kunnolla.

C.rok
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2009, 20:23
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Perusasetus

Hinnankin voipi kysyä ennen työsuoritusta. Kusetusta tuo silti on.
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2009, 20:55
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Perusasetus

Tyhmä on se joka maksaa, ei se joka pyytää, ihme vinkumista kun paska on jo housussa.
Ilmasex saa maailman sivut tehdä töitä jos haluaa ja on niin tyhmä ettei älyä työlleen hintaa pyytää
Vanha 20.03.2009, 21:11
juhoke:n Avatar
juhoke juhoke ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: lahti, .
Perusasetus

Työ maksaa, tekee itte ni saa just sellasen ku sattuu tulemaan...
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2009, 21:32
petrool:n Avatar
petrool petrool ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 06.09.05
Sijainti: Kyyjärvi, Finland.
Perusasetus

kyllä jos on vielä ollu millään lailla tuttu kaveri niin niin voi vi..u!! en tiedä miten kaupungissa menee mutta täällä maaseudulla jos avitetaan kaveria niin ei siitä kyllä rahaa oteta ehkä jos kaupasta ostettuja osia kuluu niin ne maksaa tai tuo tilalle,varmaan kannattaa painaa mieleen jossain elämän vaiheesa kyseinenkin kaveri tarvii apua niin silloin kannattaa rankaasta reilusti,sellaista tilannetta itsekkin odottelen ja mullahan on aikaa odottaa.
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2009, 21:56
Konkari+

Perusasetus

tottakai työstä otetaan rahaa ja maksetaan, 3h työstä vaikka 250e olis ollut viellä järkevää,450e kusetusta.

minä en ole vinkunut mitään eikä asia edes koske minua mitenkään,itselläni on sorvaamo ja voin tehdä vaikka 10 soa akselia heti sillä hinnalla minkä sanoin aluksi,maksan 22alv + omat verot,ja jää reilu palkka ja kate .

tohon ylimieliseen asenteeseen mikä jollain on tota asiaa kohden,ni heitetään juttu näin et tuot mulle 4kpl vanteita käännettäväksi,kysyt hintaa ni sanon et ei se kalliiksi,ihan rutiini juttu,tuut hakemaan vanteet ni lyön 450euron laskun käteen.

4kpl vanteen käännössä menee sama määrä mig lankaa ja aikaa kun yhden soa akselin teossa.ei kuule pojat teollisuuden alihankita töissäkään laskutella mitä sattuu,laskut töiden mukaan.

nämä miehet kenen mielestä summa on oikea ni taitaa olla työttömiä suurin joukko,jos perus simppeliin hommaan käyttää moninkertasen ajan ni on aika väärällä alalla.ja sillon lyödään kilometritehtaalle.nenän kaivannasta kun kukaan ei ruukaa maksaa.

ja jos viellä se renkaan vaihtotyökin piti vetää asiaan mukaan,minusta rengas työt on edullisia,80eskoa kummien vaihdosta ja painotusesta on aika halpa hinta,rengas homma on pitkälle sesonki työtä ni on se hinnottelukin sen mukanen.

Viimeksi muokannut ventora : 20.03.2009 21:58
Vastaa lainaten
Vanha 21.03.2009, 18:17
Konkari+++

Perusasetus

Seuraavan kerran tee itse äläkä rutise
Vastaa lainaten
Vanha 21.03.2009, 18:22
GENOBI:n Avatar
GENOBI GENOBI ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 25.07.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Perusasetus

kallis?

perseaukiselle kaikki on kallista siksi koitan tehdä kaikki itse ja katsoo mitä tulee. yritys erehdys ja susihan siitä tuli mut tuntuu toimivan.
Vastaa lainaten
Vanha 21.03.2009, 18:33
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Perusasetus

Sympatiat on kyl ventoran kaverin puolella jos hintaakin on tiedusteltu etukäteen mitään selvää vastausta saamatta.
E:Ite en kyl tilaa/osta mitään ennenkuin hinta on selvillä, viimeeksi odotutin niin kauan kunnes hinta löytyi.
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4

Viimeksi muokannut Repro : 21.03.2009 18:36
Vastaa lainaten
Vanha 21.03.2009, 18:53
Konkari+

Perusasetus

kysymys ei ollut minun kaverista vaan alottelevasta harrastajasta! jos oikeudenmukaisuus ja rutiseminen on sama asia sulla on punanenä mailmankatsomus aika huonolla mallilla.
Vastaa lainaten
Vanha 21.03.2009, 19:02
Aktiivijäsen+++

Smile

pidin myös kalliina. lupasin jollekkin tehdä saman homman alle200eskolla ja nyt niitä on tehty jo muutama kun puskaradio rummuttaa
Vastaa lainaten
Vanha 21.03.2009, 19:05
Konkari+++

Perusasetus

itse metallialan ammattilaisena tiedän mitä tuo kyseinen akseli muutos vaatii ja tämä herra joka työn on tehnyt on nähnyt vaivaa ja käyttänyt aikaa näidden metallitöiden opetteluun että voi kyseistä ammattia harjoittaa.jos itse et viitsi tai osaa asiaa tehdä ja teetät työn muilla niin maksaahan se!työn laadusta et ole kertonut mitään eli oletan sen olevan hyvä
Vastaa lainaten
Vanha 21.03.2009, 19:30
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Perusasetus

Mikäli nyt yhtään oon käsittänyt niin tekijälle on viety tyhjä akseliputki eli banjo ja siittä rälläkällä akselin päähän vaikka siihen orkkis hitsisauman viereen noin 5mm syvä ura ja sitten olkalaakereittein rei-istä esim putki läpi ja kääntää navat haluttuun kohtaan ja sitten hitsuutella sauma kiinni vaikka olisi minkä alan ammattilainen niin 450e on tuosta aivan järjetön hinta mutta ilmeisemmin on myös jousien kiinnikkeet tehty uudet mutta mielestäni sekin on vielä tosi pieni homma no sitten tietysti vielä olkavarsien muutos esim toiset alalaput jyrsiä pulttipinnat tasaiseksi ja sitte itse olkavarret jyrsiä niin-ikään tasaiseksi toki sen voi suorittaa rälläkälläkin mutta eipä tule HYVÄ ja sitten pitemmät pultit niin eiköhän se siinä ala pian olla SOA akseli valmis? ja silloin tuo 450e ei nyt ihan järjetön hinta olekaan mutta topicissa puhutaan tosin vain napojen käännöstä ja niiden kääntämiseen ei ammattimieheltä kovinkaan kauan mene mutta toki se on tosi että se on tyhmä ketä maksaa mutta itse en napojen kännöstä kehtaisi ottaa kuin ton summan ilman nollaa mutta minä nyt en olekaan minkään alan ammattilainen...
lukenu tän niin monta kertaa että oli pakko kommentoida jotain mutta mitään järkee ei tässä mun kommentissakaan kyl taida olla...
Vastaa lainaten
Vanha 21.03.2009, 19:32
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

noilla kareksen neuvoilla on tullut loita tehtyä!
Vastaa lainaten
Vanha 21.03.2009, 19:34
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GENOBI Näytä viesti
noilla kareksen neuvoilla on tullut loita tehtyä!
Persketes täytyskö pistää sulle neuvoista lasku perään (:
Vastaa lainaten
Vanha 21.03.2009, 19:59
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Perusasetus

Teoriassa täällä päin ammattilaiset kenellä on kunnon pelit ja vehkeet sekä ammattitaito, ottavat pimeänä metallihommista 25-30e tunti. Eli päin vittuahan toi hinta kyllä on...

Olis saattanut itseltä jäädä akseliputki sinne, jos ei hinta rupea korjaantumaan...
Vanha 21.03.2009, 20:01
Konkari+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
itse metallialan ammattilaisena tiedän mitä tuo kyseinen akseli muutos vaatii ja tämä herra joka työn on tehnyt on nähnyt vaivaa ja käyttänyt aikaa näidden metallitöiden opetteluun että voi kyseistä ammattia harjoittaa.jos itse et viitsi tai osaa asiaa tehdä ja teetät työn muilla niin maksaahan se!työn laadusta et ole kertonut mitään eli oletan sen olevan hyvä

tää onkin fisku kommentti, ei toi vaikka opettelisit hommia puoli vuosisataa nosta tunti hintaa mihinkään,toi homma ei vaadi kuin alkeellisesti hitsarin taitoja ja kyseisessä napojen ja jousten korvien liikutuksessa saa 3h kulumaan taukoineen. olkavarsia ei ole muutettu. noin 20minuuttia per navan kääntö+ korvakkeiden kääntö. työn laatu normaali harrastelija saumat,ei mitään pro jälkeä,100% kuitenkin kyseisiin paikkoihin riittävät,ja riittävät myös siihen että voi laskuttaa työstä täyden hinnan.

paperitehtailla tulee käytyä hitsaamassa ja se on aivan sama onko mulla luokka paperit taskussa vai ei,sillon kun rakenne ei vaadi luokkia ni hinta on yksi ja sama,kuka sen tekeekään,sitten kun tarvitaan luokat ni silloin voidaan laskuttaa sen työn mukaisesti.
Vastaa lainaten
Vanha 21.03.2009, 20:04
Aktiivijäsen+++

Unhappy

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kares Näytä viesti
Persketes täytyskö pistää sulle neuvoista lasku perään (:
rrkele kun menin kehumaan
Vastaa lainaten
Vanha 21.03.2009, 20:12
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Perusasetus

Kyllä on välillä tehnyt mieli näyttää polkupyörän suuntamerkkiä tyypeille ketkä kirkkain silmin kusettaa köyhää... Eikös ne kaikki koneet, myös laskukoneet, toimi paremmin kun vähän kolauttaa ja ravistaa? Ja jos hinta on keksitty omasta päästä, niin voivoi vaan..
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Offi porukka näytille! Bruno Tapahtumat 4 10.04.2006 06:52
Pääkaupunkiseudun porukka A45 Tapahtumat 1 29.07.2005 14:06
Mönkkäri porukka Nerd-O Chit-Chat 1 16.11.2004 10:37
PS.Comin porukkaa Warn trophyyn ? pee Tapahtumat 65 01.10.2004 23:14
lahden offi porukka tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 0 03.07.2003 17:42