![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo suoraan giggleltä ja noilla nettisivujen hinnoilla. Siihen 35£ käsittelyä ja onks se nyt sitten 15% VAT. Tuli muuten 2-3 päivässä. Pääakseli kitti 200£ Jarru 25£ "Korjaussarja" 16£ BOW 24V 5.6hp 4000 RPM Moottori 165£ Noita BOWin 12V moottoreita muuten ajetaan 24 voltillla ja ne "kestää" sen. Aika hurjaa touhua ja vinssi vapaalla ei saa kelata sillä jo oikealla jännitteelle käytettäessä varoitellaan että ilman kuormaa vinssi voi ottaa hullut 15000 RPM. Siinä voi hiilet vähän pöllytä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Muutama kuva BOWin hiilistä. Pitääpä sitten joskus verrata warniin ja abtseen.
Minkähän värin pistäs kehille. No taitaa tulla vaan vaatimattoman mustat noista. Vois käydä kysyyn rosteripultit ja rikat noihin jos ei vaan maltaita maksa. Pitäsköhän mallata tollanen reikä sitte venttiilin kohdalle. Tuleeko muuten lie veemäinen täyttää? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mitäs eroa on vanhoihin vanteisiin?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Uuet on ainakin painavemmat, vittumaisemmat täyttää, ja paska jää paremmin vanteeseen pyörimään... mut onhan ne kiiltävät!
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jesh eli kromin nyt vaan otin kun halusin sellaisiakin kokeilla. Todennäköisesti hyvin pian vanteet on norjan kromilla mutta katotaan nyt. Tämä kaikkihan alkoi siitä kun eräällä venäjän reissulla katkaisin toyotan pitkäboorisen vetarin tilanteessa jossa beadlockin kehä hölppäsi kiinni kiveen aika helpossa paikassa. Heti tuli ajatus että olisiko tämä ollu vältettävissä erilaisilla kehillä. Ei välttämättä mutta ajatus juurtui niin vahvasti että se oli mielenterveyden takia pakko toteuttaa. Kyllähän nuo kerää kuraa erilailla kun pienet kehät ja betonimyllyefekti on varmaan aika voimakas mutta taas toisaalta ne suojaa paremmin ja mitään ei niin helposti mene vanteen sisään. Aikaisemmin olen pari kertaa ajanut ohjausvarsien pultteja poikki (ennen niiden vahvistusta) niin että beadlock kehä on töpannyt varsin rajulla voimalla tukin päähän, kiveen tai kantoon.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuli kasattua vihdoin etuarbbi. Nyt se vaan pitäs vielä vaihtaa alle.
Taas sai varovasti musertaa krymppiholkin ja kiristää laakereille oikean kireyden. No taashan kävi niin että meni "pikkasen" yli ohjearvoista mutta saas nähdä miten käy. Kalavaa'alla mittaaminen on aika arpomista muutenkin. Lopullinen välys jäi 0,17. Toyotan arvot on 0,15 - 0,20 ja aftermarkt välityksissä yleensä 0,2-0,3. Eli otetaan nyt sitten jotain siitä väliltä. Yleensä olen tähdännyt 0,20 mut nyt en enään viitsinyt ruveta kikkailemaan kun speciiali työkalut alkoi antautumaan ja ne olis taas pitäny tehdä uusiks. Arbin puolen kiristysrilla jo otti kipeää kun kiristystyökalu lipesi. Jouduin dremelillä tasottelemaan sitä että arbin ilmaholkki meni sen päälle tasasesti. Coast puolen hampikosketus Drive puolen kosketus. Saa kelvata tällänen race kosketuskuvio. Veljpoika teki taas beadlock hitsaushärpättimen versio 3. Itseasiassa tuo on nyt monikäyttöinen pyörivät alusta jolla sai myös rälläköitus sauman tosi helposti. itseasissa rälläkkä itsestään pyöritti vannetta ja senkun vaan painoi kovemmin ja vähän jalalla jarrutti vauhtia niin tuli supernopeasti sileetä saumasta. Päällä oleva lätkä on vaan suoja ettei isolla virralla hitsatessa roiskuva sula metalli tarraa kehän pintaan. On sitten meinaa veemäinen putsata. Itse hitsasin vaan lasten stiigaan toyotan ralliratin ja kehien hitsauksen jätin osaavalle. Vanteiden suojaukseenkin tuli nyt satsattua. Kuljetuslaatikoista sai leikattua hyvä suojat. Pelkäsin että kromaus tai lakka kesii mutta onneksi ei. Tasotettu ja maalattu sauma. Onko kukaan tiivistänyt esim. sikaflexillä tuota sisäkehän ja vanteen väliä? Siinähan on tosi ohut rako joka ainakin on ruostumisaltis. Hitto kun naarmuuntuu helposti tuo pulverilakkaus ![]() Valmis tuote. Raaskiikohan näille noita vanhoja pökkyröitä laittaakkaan jos jättäisikin ne katurenkaiksi ja ostaisi jostain uudet samanlaiset tilalle. Nää vanteethan vois laittaa naftaliiniin kunnes niihin gummeihin ois varaa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Hyvän näköset vanteet. Vaatii ehdottomasti uudet renkaat.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
On kyllä viimesenpäälle makeet vanteet!
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |