![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tänään tuli tutkittua kämmäkän ajon vaurioita ja mitään ihmeellistä löytyny ,ainoo isompi vaurio on hantinpuolella kun sai aika rajun niitin helmapalkkiin ja palkki siirtyny jonkun sentin sisään rytäten peltiä melkolailla edellään sen enempiä en oikonut mitään vaan rälläkkä hitsauskone pätkä rautaa tueksi jos ei vaikka enskerralla suzukin pellit myötäilis niin helposti... Takapäähään tuon näkönen viritys... Etummaiseen tuommonen... Ja liukukita tuli ruuvattua kiinni...
|
|
#2
|
||||
|
||||
Ja painoa lisää
Hyvä hyvä, laita lisää rautaa vaan, pääset ihan uusille lukemille seuraavassa punnituksessa
![]() Ja nyt kun oot laittanu korin ja rungon kiinteästi toisiinsa kiinni, niin noi korin kumityynyt vois heittää pois ja korvata nekin jollain painavammalla, esim raudalla. ![]() Alkaa Mogsu pysymään paremmin pystyssäkin, kun lisäät alas painoa.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eipä nuo 4putkenpätkää paina yhteensä kuin korkeitaan muutaman kilon mutta rautaa lisäämällä pikkusen kerrallaan tulee toki yhtäkki 2500kg täyteen mutta sitä en tiedä vaikuttaako etenemiseen muuaalla kuin suolla ,UPPOOOOOOOO!!!!!!!! On muuten eritäin viisaan oloset noi korinkoroketapit ,ihme kun ne ei ole menny läpi kopan... Ai niin ja edestä ja takaahan olikin jo koppa naitettu runkoon aiemmin (; Viimeksi muokannut kares : 18.03.2009 22:55 Perustelu: kirotusvirhe |
|
#4
|
||||
|
||||
|
No runko ei sit varmaa enää pääse elämään yhtään (=vähemmän joustoja) ja jos sattuu elämään niin ne hitsisaumat korin ja rungon välillä myös elää ja antautuu?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja hitsuuttelemaan aivan varmasti joutuu aina sillon tällön sieltä ja täältä ajanmittaan eli sekään nyt ei mielestäni ongelma kunhan nyt ei mitään traagista retkahtas missään jumalan selän takana korvessa... |
|
#6
|
||||
|
||||
|
No kaipa tiedät paremmin, työpaikan mogissa ei akseleilla joustoja juurikaan oo (sisäänjoustoa ehkä 5 cm) mut silti se nostaa tassun kivelle helposti eli runko elää.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Varmastikin näin ,mutta silti olen sitä mieltä että kovinkaan suurta merkitystä ei rungonjoustolla ole kuin juurikin mogeissa ym. enemmän kuormaauto tyylisissä (painavissa ja pitkäakseli välilä olevissa)laitteissa ja lava vehkeissä etenkin sen huomaa hyvin että runkokin elää kyllä mutta kuinka paljon se rungon eläminen sitten vaikuttaa maastureissa tiedä häntä voi vaikuttaa paljonkin mutta yhtä puuta saa silti mogsussa olla vaikka menis viimesetkin vähäiset joustot (:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
kannattaapi tässä ottaa huomioon että mogissa todennäkösesti on lava, eli erillinen hytti-->pääsee herkemmin taipumaan siitä hytin ja lavan välistä kun ei oo yhtenäistä koria päällä. ja muutenkin, mogissa taitaa elopainon ja pituudenmyötä olla hieman mogsua suurempi vääntövoima painopisteen siirtyessä... ja tosiaan kun mogsu joustaa muualtakin kun rungosta. mutua.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Ja liukukita tuli ruuvattua kiinni...
Täytyy hattua nostaa ku oot tommosen auton rakentanu ja aikamoista pikavauhtia.. btw. sulla taitaa mennä toi naru väärinpäin tonne rummulle vai valehteleeko mun silmät..? eli rummun alapuolelta pitäis puolata nartsa sisään.. jos nään oikein niin nyt toi rasittaa vinssin runkoa ja kiinnityksiä ihan v...sti.. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Täytyy hattua nostaa ku oot tommosen auton rakentanu ja aikamoista pikavauhtia..
btw. sulla taitaa mennä toi naru väärinpäin tonne rummulle vai valehteleeko mun silmät..? eli rummun alapuolelta pitäis puolata nartsa sisään.. jos nään oikein niin nyt toi rasittaa vinssin runkoa ja kiinnityksiä ihan v...sti..[/QUOTE] No perskeles ku me tuota samaa mietittiin mutta kaikki hanikat on IN suuntaan ni väkisinki menee tota yläkautta tosin eri puolella kelaa narun kiinnitys ku vaijerin tietyistä syistä (; |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Ei o pitkä aika ku joku kirjotteli, että sähkövinssin jarru ei pidä ku yhteen suuntaan. Eli kandee pistää oikeen päin.
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Jeps,ja kattelin tuolta aiemmista kuvista että vaijeri tosiaan tuli alakautta onneks nyt ei oo vinssailtu juur ollenkaan eikä etenkään piukassa paikassa (:
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Tänään käytiin vampulan suuren suurella ajoalueella etsimässä kiinan vinssin testaus paikkoja ja kyllä niitä löytykin ja muutaman kuvatuksen otin...
Heti alkuun tuli tiukka väli kun mogsu luisti männyn ja portaan väliin ,olishan siittä sivulle päin pois ajamallakin päässyt mutta päätettiin testata vinssiä hetimmiten ja tarkka silmäinen hokaa että vihdoin on ilmanputsarikin ilmestyny... Ossi vinssiapinana... Ja sitten löyty pikkusen isompi ja jyrkempi rinne ja en tohtinu vauhdilla pompauttaa keulaa rinteeseen ni het naru kii vaan... Ja sinne se lähti nousemaan ja meni ylös asti ja vinssikään ei huutanut hoosiannaa eikä juuri lämmennytkään kun juuri ja juuri käteen tunsi että oli lämmin... Kyllä sieltä löyty muitakin paikkoja vinssauskokeiluun mutta kuvatukset oli tässä mutta jos joku miettii MakeO.lta vinssin ostoa niin ainakin tämä vaikuttas oikeenkin hyvältä ja aika näyttää miten kestää... |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Käytiin JesseH.n kanssa vähän mogsua ulkoiluttamassa ja menikin sitten tosi touhuks kun ajeltiin semmoselle jo legendaariseksi epätoivon suopoluks todetulle pätkälle ja saatiin mogsu piukkaan paikkaan vaikkei pitänyt olla kun läpiajo juttu...
Pikku videon pätkä mistä ja miten tilanne alko... http://www.youtube.com/watch?v=mXTF1cuCB6E Ja auton mitan verran saatiin vinssailtua eteenpäin kun ensin oltiin vinssailtu parit puut kömölleen ja ensimmäinen liina poikkastua ja hetken päästä kun saatiin naru tukevasti useampaan puuhun tuettu niin katkeskin naru kaikeks ihmetykseks ja juur oltiin uus naru laitettu... Ja sitten takapaksista 10mm vaijeria esiin ja sitä pätkittiinkin oikeen urakalla ja sitten kaivettiin suo muhjua pois edestä ja selvis että kuskin rengas on täys ulosjoustossa ja n.15-20cm vahvan jään alla kaiken lisäks.. Parin puhelin soiton jälkeen saatiin lapio ja saatiin rengastakin näkyviin vähän ja jää hakattua liuskamaiseksi ja puita ajosillaks ja liina akselin ympäri ja pylpyrää väliin ja paikalle saapui myös linttala avuksi vinssaamaan ja sieltä se lopulta nousi vaikkei syvällä ollutkaan mutta jotenkin vaan ristiriipunnassa oli pirun piukas olevinaan... Tää polku on kyl yks pirulainen ,aina on useempi tunti menny että saatu vehje ylös kun yksin tarttee lähtee kikkaileen ja mogsu sai vaurioitakin taas ,umpio paskaks ja kone pelti vekille eli oulaisiin tarvii muutakin virpoo kuin levikkeet tähän kikottimeen... |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kokemuksia vitarasta | Tekniikka & Jutustelu | 68 | 10.04.2013 11:38 | |
| Vitarasta yleensä? | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 13.09.2012 20:32 |
| kysymys automaatti Vitarasta | anracing | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.06.2011 10:21 |
| M: Niva "ex-kutunjuusto" | kuttu | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 16.10.2006 20:17 |
| vitarasta? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.03.2006 18:23 | |