![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]()
Kaikkea ne kauppiaat myykin. Tuossa tuli ostettua jo joku aika sitten (lue takuu mennyt umpeen) Olympuksen iskun (10m vettä, 2m pudotusta jne) ja muiden kestävä kamera, mutta muutaman kerran sitä korjattiin jo takuu aikana ja nyt on sitten taas viimeisen laakin ottanut, joten kuvasato viellä hieman heikko..
Hitsaaminen on kivaa ja kyllähän noita isompia ja pienempiä paikkoja tuonne tuntuu syntyvän. Onneksi kaikki reiät lattiapelleissä, joten palkit ym kunnossa, kuten alussa olettikin. Sen verran kait tuota hitsin hajua ulos asti kantautunut, että tänään tuli ilmoitus, että joku pätkä pajero ilmestyy hallin eteen, jossa olisi sitä mätävikaa palkeissakin. Onneksi sillä ei kuulemma ole kiire... Kun homma ei erinäisten puutteiden takia alkanut kunnolla edetä, niin eipä liikoja kiireitä ole pidetty. Muutama pellin pala viellä hitsattava loppuun ja sitten alettava maalailemaan sisältä epoksilla, sekä ruostesuojattava/massattava. Hieman tuossa kummittelee mahdollisuus maalata auto kokonaan, mutta katsotaan nyt maalarin haluja aikataulun suhteen. Jostain syystä huolinta tuntuu olevan "hieman" tukkeessa tuolla toisella mantereella, joten peukaloita kiva pyöritellä oikein huolella tässä odotellessa. Köyhä aina yrittää säästää, mutta väärissä paikoissa.. Lupalappuja (1" korotus, abs poisto jne) noille kaiken maailman muutoksille on viime tiedon mukaan myös osittain tullut ja jotain tulematta. Tuossakin tuli laitettua muut töihin, eikä tullut kysyttyä edes paikallisesta merkkiliikkeestä, kun nyt ei tarvi itse tapella että mikä paperi ja pienenä toivona olisi sekin, että paperit tulisi ilman rahallista korvausta, mutta katsotaan nyt. Voihan se olla, että niitä joutuu kuitenkin perästä päin itse käydä kyselemässä. Jarrumuutoksesta onkin tarinaa tuolla muualla, joten pitänee oheisroipetta alkaa keräilemään kasaan pikku hiljaa. Ei viitsisi mitään etukäteen purkaa, ennen kuin alkaa olla kaikki tarvittava käsissä, jos tulee auton siirtelyä tms. jostain syystä. Korotuksen kanssa olisi kait suotavaa vaihtaa noita tukivarsiakin? Jamantilta ainakin saa niitä pidempiä Grand Cherokeen malleja, oliko näin? Uudet ala ja yläpallot vaihtuu samalla kertaa, kuin tuo korotuskin. Ei tokikaan mitään hd tavaraa, vaan ihan orginelliä. Meneekö tuo etukardaani muuten suoraan siihen sye-kittiin? vai tarviiko siihen hommata viellä jotain lisäkilkeitä? Lyhyesti: Peukku pois perseestä ja hommiin, niin tulisi valmistakin.. Ajanpuute ja perhe on kait jo liian käytettyjä selityksiä, eivätkä mene enää läpi, eikä väitetty muu harrastaminenkaan mene täydestä. |
#27
|
|||
|
|||
![]()
Amerikan Joen kanssa ollut kait ajatukset ristissä, mutta mitäpä pienistä.. Josko sieltä kuitenkin jotain alkaisi tulla lennellen ja laivaillen.
Eipä toki kaikkea sieltäkään, joten oletteko mistä hommanneet noita veden poistoroppuja pohjaan? En ole kerenny kysellä viellä mistään, jos esim. Wurthilla jne on noita hyllyissä tai onko Jamantilla näitä? Jonkunlaista osa tarvetta olisi sieltä päinkin, niin menisi sitten samoilla ostoilla. Lupalappuja on jotain tullutkin jo, mutta tuota 1":n korotusta eivät saaneet tilailtua, eikä maastoautoksi lappua, joten pitänee käydä itse niitä kyselemässä.. Nyt siis tuo ABS ja leimojen kanssa oleva rengaskokolappu (tosin lappua en ole itse viellä nähnyt..) Eipä noilla korotus ja maastoautolapuilla niin kiire ole, koska tarvetta vasta korotusta katsastettaessa. Noita kylkilistoja sekä kattolistoja on alettava irroittelemaan, joten lähteekö ne johonkin suuntaan työntämällä pois vai repäisemällä vai jotenkin muuten? |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Kylkilistat on mun mielestä 3M:n teipillä kiinni ja kattolistat tais olla ihan ruuvaamalla kiinni (vai mistä kattolistoista puhut??)!!!
|
#29
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kylkilistat on siis ihan kaksipuoleisella teipillä kiinni? |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Vähän kun nousee varpailleen ja katsoo, niin ruuveilla ne on kiinni!!!
|
#31
|
|||
|
|||
![]()
Hommahan etenee melkein silmissä. Tänään alettu hiomaan ja touhuamaan, joten muutama kuva missä tänään ja pikku hiljaa kuvia mihin mennään.
Kamera ei ollut mukana ja kännykässä alkoi akku sipata, joten vähänlaisesti mitään tuli.. ![]() ![]() ![]() ![]() Konepelti on hiottu pellille asti kuvassa, vaikka ei ehkä siltä näytä. Lähinnä kiveniskujen takia (tai siis pelkästään niiden takia) joutui hiomaan niitä ruosteita kiinni, joten samalla vaivalla sitten tekee vähän enemmän, niin josko tulisi pinnasta parempi. Kyllähän tuosta työn täyteinen viikko viellä tulee ja pitää toivoa, että viikko riittää.. Maalauksen jälkeen auto saa jäädä tekeytymään vähäksi aikaa, eikös uuden maalipinnan pidä antaa asettua, ja pitää sillä aikaa sitten elvyttää pyörä ajoon ja vanha taksimersu myöskin kesäisiin rientoihin. |
#32
|
|||
|
|||
![]()
Koppa maalattu ja konepelti, sekä takaluukku. Ovet jo pellillä ja muoviosia tovi viellä hinkattava.
Siinä mielessä homma meni kyllä reisille, että eipä taida antaa luonne myöten viedä tuota ihan ainakaan tänä kesänä metsään sen kummemmin, joten pitänee vähän hommailla uutta osaa (ja poistaa topicci palstalta ![]() Onkohan noita Limited tarrasarjoja näkynyt kaupan? Vai onko helpoin alkaa vain tekemään itse? Oven kahvat taitaa mennä kaikki uusiksi, kun kaikista meni heti poikki kierreosat ja niitä ei kait saa uusittua? Jos jollain olisi hyvä kuskin ovi jouten, niin voisi ehkä vähän kiinnostua. Ja etuvalojen kehykset kiinnostaisi myös (ehjät.) Mitenkäs muuten esim A-pilarissa olevan muovisen osan (en edes enää muista mikä se oli..) kiinnityksessä käytetyt muoviset vetoniitit. Saako niitä erikseen jostain/kukaan niitä uusinut. Tuulilasin kehyslistojen kiinnityskappaleet? |
#33
|
|||
|
|||
![]()
Tämä homma edennyt kuin mummo lumessa. Ja viime talvena sitä lunta riittikin..
![]() Joku kuva maalauksen jälkeen. Tuo maalaus tuli (silloin) hieman äkkiä ja tarkoitus oli alun alkaenkin hitsata nuo pari helman reikää maalauksen jälkeen, koska helmaan tule joka tapauksessa kiveniskumassa ja maali päälle, niin ei niin olisi haitannut. Mutta: ![]() ![]() ![]() ![]() Eipä nyt luultavasti tarvitse toiste hitsata.. Sitten harrasteltu tätäkin: ![]() ![]() Äänieristysmatto (Silent Coat) paketteja mennyt 14kpl ja yhdestä paketista taitanee tulla n 1m2. Jotain kuvia pitänee laittaa lisää, kunhan löytyy. Lattiamatot paikallaan ja sisustan muoveja siroteltu sisälle ja ovet paikallaan, sekä melkein kaikki lasit. Näinköhän tällä pääsisi hakemaan joulukuusen (tänä vuonna). Ja johan sitä seuraava odottelee vuoroaan: ![]() |
#34
|
|||
|
|||
![]()
Näitä viimeisiä "pikku" juttuja on kyllä aivan tarpeeksi..
Tänään aamusta kävin jo sentään jarrut katsomassa dynossa ja nehän piti aivan tarkalleen samat, joten ne edes saatu laitettua kuntoon. Kun auto on maalauksen jälkeen seisonut, tuota.. No onhan se (1,5vuotta kuuluu hiljaa takarivistä..) niin maalipinta on hieman muunkin kuin hellän pesun kaipuussa. Mutta alkaako tuota tehdä taas itse vai onkohan Kouvolassa päin ketään kuka tuon saisi tehtyä ja kerralla kunnolla..? Eli myllytys/puhdistus? Maalauksessa tuli muutama valuma, joilta voisi samalla sipaista huiput pois, jos ei maalari keree käydä tuota tekemässä. Nythän tuo maali varmaan alkaa olla riittävästi kuivunut. Hyvällä tuurilla voisi ensi viikon vielä nysvätä ja josko sitten suuntaisi vaikka konttorille. Vai jääkö taas vain unelmaksi. |
#35
|
|||
|
|||
![]()
Oho, tämäkin sai tänään leiman vaikka ei meinannut usko riittää..
Myllyttäjä löytyi tuolta Alakyläntieltä ja homma hoitui. Uusi tuulilasikin meni vielä samaan konkurssiin ja mitähän kaikkea muuta "pientä" vielä tuossa loppu metreillä. Pitää penkoa joitain kuvia vielä arkistoista, mutta huonosti tuli kyllä kuvailtua mitään loppujen lopuksi. Pohjaan on ruiskutettu useita purkkeja alustamassaa ja etenkin yritetty noihin takapyörän koteloihin saada ainetta tarttumaan. Äkkiä tekisi mieli sanoa, että 6-7 purkkia alustamassaa ja joku purkki ML meni... Nyt vain kovaa ajoa, niin näkee mihin sitten kiinnittää huomiota. Ilmastoinnin herättimen henkiin on kyllä korkealla listalla, jotta olisi kesäiseksi matkan taittajaksi perheen kanssa. Toki pitäisi varmaan joku soitinkin ja kaiuttimet laittaa paikalleen, kun kerta johtoa ja muuta vedelty valmiiksi. Metsää tämä nyt ei toivottavasti ihan heti näe. Tuo musta väri ei kyllä kaikkein kiitollisin tule olemaan muutenkaan, joten eiköhän kohta ole jo ikävä sitä ajatusta, että olisi kuitenkin maalannut tämän mattavärillä. Ja teipit pitäisi tehdä vielä uudestaam, ensinmäinen erä meni väärän väriseksi. Uutta taisi tulla: - tyhjäkäyntiventtiili, kaasuläpän asentotunnistin, lambda - jarrutehostin, pääsylinteri, etusatulat, palat, takajarrut.... - iskarit, vakaajien puslta ja koiranluut - tuulilasi - ovien kahvat - lefta ja toki samalla käyttöhihna ja rullat - äänieristys Vibroblastilla, jota meni se 14 pakettia ja yhdestä tulee 0,8m2, sekä hieman toista äänieristettä - ikkunoiden tiivisteet - hillitön kasa piiloon jääviä kiinnikkeitä jne - ajovalot, vilkut jne - etupuskuri, sivupalat puskureihin ym - toki huoltotoimet laatikon öljyt, suodattimet jne, kuramatot Ja paljon kaikenlaista muuta. Toki isoimpana hommana tuossa oli tuo ruosteiden paikkailu, maalaus, pohjan putsailu ja massaus, joten josko tuota ei nyt ihan äkkiä tarvisi hitsailla uudestaan... Mahdottomuushan se ei ole, mutta huonoa huumoria kuitenkin. Sisältä piti kyllä tehdä periaatepäätös ja olla alkamatta laittamaan "vimosen päälle," koska perheessä kuitenkin kaksi aktiivisessa iässä olevaa poikaa ja noiden kanssa yhtä jos toista aina mennään, niin ehjä sisusta olisi kyllä ollut liian paljon käyttöä rajoittava tekijä jo. Eli sisältä on jo valmiiksi kuin susikoirien jäljiltä, mutta menköön imagon piikkiin. Seuraavaksi alettava ostamaan hyllyyn uusia ohjausosia ja muita akselistoon liittyviä, josko tuon alustan vielä uusiksi tekisi sitten seuraavassa seisotuksessa.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Keulakolaroitu VW Jetta 1.3i kat 1991 | Shuttle | O/M/V Muut | 4 | 13.10.2009 15:12 |
1991 1.6 16v Nissan Sunny | savlari | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 16.02.2007 08:33 |
Chevy Suburban 1991 4x4 6.2d Silverado 35" | AkiL | O/M/V Muut | 0 | 05.12.2005 12:30 |
M: Suzuki Samurai vm. 1991 *MYYTY* | HannuS | O/M/V Muut | 6 | 10.08.2005 14:54 |
M, Chevy Blazer 4.3l 1991 | -ss- | O/M/V Muut | 0 | 17.03.2004 15:05 |