Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2009, 10:42
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Thumbs up

Alkaa toi BJ jalostumaan oikein kunnolla,taidat olla neljäs omistaja meikäläisen jälkeen,ei enää entiseks tunnista.

Toi turhan pieni puhallin on kyllä kätsy jos sen saa hyvin toimimaan heti tyhjäkäynnin jälkeen.
Lähes kaikki hakee puhaltimella lisätehoja kierroksille ja huipputehoja.
Tuli yksi seurattava topicci lisää

__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2009, 10:51
peraaa:n Avatar
peraaa peraaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: Itä-Suomi
Viestit: 238
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Alkaa toi BJ jalostumaan oikein kunnolla,taidat olla neljäs omistaja meikäläisen jälkeen,ei enää entiseks tunnista.

Toi turhan pieni puhallin on kyllä kätsy jos sen saa hyvin toimimaan heti tyhjäkäynnin jälkeen.
Lähes kaikki hakee puhaltimella lisätehoja kierroksille ja huipputehoja.
Tuli yksi seurattava topicci lisää
Jep, tästä on tullut näköjään forumin oma "kiertopalkinto".

Laitan tuon toimimaan vaikka väkisin, ei kehtaa aikaisimpien omistajien lisäysten jälkeen pilata tätä.
__________________
MAASTURISTIT RY

Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins
EX: BJ-42 4.0l diesel (2H).
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2009, 11:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Suotta laitat noin pientä vnt:tä, 2,2 tiisselissäkin saadaan heräämään huomattavasti suurempia muuttuva pesäisiä ahtimia.
Siinähän se juju onkin. Noin pienellä ahtimella on tukossa ja pakolämmöt tapissa heti alakierrosten jälkeen.

Mitä riemua sitä pakokaasua on laskea siipien ohi turpokonneessa, siis hukkiksesta ? Ennemmin oikean kokoinen ahdin.

Suosittelisin tutustumaan aiheeseen vielä hieman ennen turhan pienen ahtimisen hankkimista.
Se herääminen ei todellakaan ole ongelma, pesä pienellä tuommonen 22 herää vaikka 1,6 tiisselissä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2009, 11:27
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

En kyllä itse laittais noin pientä, kuka voi käsi sydämellään sanoa etteikö muka offissa tarvitsisi myös huipputehoa ja kierroksia koneesta?
Ja muutenkin, itsellä oli GT2256V (2.8 litraisesta koneesta) 2.5 litraisessa läjän koneessa eikä siihen olisi ainakaan yhtään pienempää VNT ahdinta kaivannut.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2009, 12:21
peraaa:n Avatar
peraaa peraaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: Itä-Suomi
Viestit: 238
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
En kyllä itse laittais noin pientä, kuka voi käsi sydämellään sanoa etteikö muka offissa tarvitsisi myös huipputehoa ja kierroksia koneesta?
Ja muutenkin, itsellä oli GT2256V (2.8 litraisesta koneesta) 2.5 litraisessa läjän koneessa eikä siihen olisi ainakaan yhtään pienempää VNT ahdinta kaivannut.
Niin kyllähän sitä huipputehoakin kaivataan, mutta mie aattelin pitää tämän vehkeen paikat ehjänä.
Kerrotko vähän miten se toimi tuossa 2.5l koneessa? Millä kierroksilla heräsi ym.? Oliko pumpulle tehty mitään? Löytyisikö sattumalti teholappusta?

Täytyy sillä dumpilla kokkeilla saada toimimaan, tai sitten hommaa suoraan HJ-61:n palikoita. Siinä ei tietääkseni kaasuläppää ole? Mites swamper kirjoitit "25v x2"? Oliko siinä siis kaksi tuon luokkasta ahdinta? Mietein alunperin laittavani tämän kahdella Garretin GT2052V:llä (olisiko jollain speksejä tähän ahtimeen?)

Garrett GT2256V 40 mm / 44 mm
Garrett GT2052V (speksit puuttuu, kertokaa nyt joku)
Garrett GT1749V 37mm / 38.3 mm
Noita on euroopassa kohtuu hinnoin tarjolla mielin määrin. Siksi pysyn mieluiten näissä. Kahdella ahtimella näillä, kolmea... ei piru sellasta härpätintä voi tehdä. Alimmat hinnan ja saatavuuden takia olisivat parhaita mutta pienimpiä...
__________________
MAASTURISTIT RY

Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins
EX: BJ-42 4.0l diesel (2H).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2009, 12:27
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Hyvin se toimi, säätöjä sai jonkin aikaa ihmetellä ennenkuin löytyi kompromissi, yksi dynolappukin löytyy mutta se on muuton jäljiltä jossain.
Ja ei ne paikat suurilla pakopaineilla todellakaan ehjänä pysy, tämän seikan tuntuu monet unohtavan.
LAITA siihen pakopainemittari heti ensimmäiseksi, säädöt sen mukaan.
Liian suuret pakopaineet polttaa koneen hyvin nopeasti.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2009, 12:29
peraaa:n Avatar
peraaa peraaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: Itä-Suomi
Viestit: 238
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Hyvin se toimi, säätöjä sai jonkin aikaa ihmetellä ennenkuin löytyi kompromissi, yksi dynolappukin löytyy mutta se on muuton jäljiltä jossain.
Ja ei ne paikat suurilla pakopaineilla todellakaan ehjänä pysy, tämän seikan tuntuu monet unohtavan.
LAITA siihen pakopainemittari heti ensimmäiseksi, säädöt sen mukaan.
Liian suuret pakopaineet polttaa koneen hyvin nopeasti.
Ei ole pakopaineet minnekkään unohtuneet. Siksi juuri se hukkaportti pitääkin sinne laittaa.
__________________
MAASTURISTIT RY

Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins
EX: BJ-42 4.0l diesel (2H).
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2009, 11:43
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Tätähän joutuu kans mielenkiinnosta seuraaan, patikan konneesa vanahatettiin 4 vnt:tä , 20,22 ja 25v x2. Toi 25 alako nippa nappa olleen ettei ahistanu yläpäästä. Laakerit petti kaikista aikanopsaan , mites meinaat ohojauksen totteuttaa ku kaasuläppäki luultavasti aiheuttaa ylikerros ongelmia turbolle, ehkä dumpilla seleviää. Meinaa jos sattuu semmonen tilanne että kaasuläppä pääsee kiinni ennen ku siipien ohojaus käskee painetta pienemmälle niin turbo karkaa pahasti ylikierroksille. Ongelmat on tehty ratkastavaksi eli ei muutaku tuumasta toimeen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.03.2009, 11:20
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Alkaa toi BJ jalostumaan oikein kunnolla,taidat olla neljäs omistaja meikäläisen jälkeen,ei enää entiseks tunnista.

Toi turhan pieni puhallin on kyllä kätsy jos sen saa hyvin toimimaan heti tyhjäkäynnin jälkeen.
Lähes kaikki hakee puhaltimella lisätehoja kierroksille ja huipputehoja.
Tuli yksi seurattava topicci lisää
Ite meinasin laittaa 2.3 pajeron ahtimen mersun 5 pyttyseen juurikin ton nopean heräämisen takia mutta!!!
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.03.2009, 11:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Ite meinasin laittaa 2.3 pajeron ahtimen mersun 5 pyttyseen juurikin ton nopean heräämisen takia mutta!!!
Runkeron ahdin ei mahda olla VNT, eli herää mutta !!! ahdistaa mainiosti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ40 AHTAMINEN jaska77 Tekniikka & Jutustelu 76 26.07.2007 09:50
Suzukin ahtaminen salpa Tekniikka & Jutustelu 18 24.03.2007 20:50
-83 hiluxin ahtaminen osatauno Tekniikka & Jutustelu 4 13.10.2006 21:27
patrollin ahtaminen!! Tekniikka & Jutustelu 10 27.02.2006 21:51
uazin ahtaminen uakkeri Tekniikka & Jutustelu 1 16.05.2005 17:22


Sivu luotu: 23:00 (GMT +2).