![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Santeri Racing kiittää kovasti kisoista, puolentoista vuoden tauon jälkeen oikein kiva kisata. Rastit oli tunteella laitettu ja usein aiheitti rastin saaminen mielihyvää ![]() Kisan ajojärjestys sattui varmaan aika kohdalleen, kun ei paljoa ruuhkissa jouduttu seisomaan. Ekana ajettiin pohjoinen alue, sieltä siirtymälle lähdössä ei saanut enää jakolaatikkoa nopeelle puolelle, eli ajettiin koko loppukisa hitaalla. Eipä ollut ylinopeus vaaraa ![]() Seuraavalla ajoalueella alkoi kone naputtaan kivasti, mutta se onneksi korjaantui itsestään jossain vaiheessa. Edestä pullahti vetari ulos yhdellä rastilla ja muutti Pajeron kolmivetoiseksi. Saatiin sekin korjattua Hi-Liftillä lyömällä vetari takaisin perän sisään ja se jopa pysyi siellä loppukisan. Takaperästäkin kuuluu jotain naputusta ja lukko vuoti välillä enemmän välillä vähemmän. Kisa sujui meiltä kyllä mukavasti, siitä kiitos Pecosille. Suunnistus sujui hienosti ja joutu lopussa melkein toppuutteleen pahimpia vinsauksia. Alkaa aina loppua kohti jännittään, että sattuu jotain eikä pääse ajoissa maaliin. Siinä yksi kivirasti pohjoisesta, joka mienattiiin jo hylätä, kun ei ole ajosiltoja. Mutta onneks huomattiin, että katolta ylttyy hyvin. Yks kuva Pecostakin näytille. Kaksin kun ajettiin niin sai kuskikin pomppia autosta pois tarpeekseen. Tämä rasti oli varmaan meidän hakemista jännin. Oli vaijerit kireellä molemmissa päissä ja homma sujui kuin elokuvissa. Ei tietty tässä rastikuvassa näy toi haastavuus.
Viimeksi muokannut luppakorva : 09.03.2009 12:28 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos järjestäjille myös Haukun puolesta.
"Kotikisa" meni meidän osalta loistavasti. Autokin paranee pikkuhiljaa kisakisalta. Vuosi sitten ajettiin muovipuskureissa ja suksiboxi katolla. Täältä noustaan vielä... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiitokset järjestäjille, maanomistajille ja kanssakilpailijoille hauskasta kisasta.
Järjestelyt oli loistavat, makkanpaistopaikkoja oli riittävästi vaikka ei ehdittykään pysähtyä ku yhdes paikas iltapalalle(josta oli upeet maisemat). Rastit saatiin haettua aika nopeesti, ainoo mikä harmitti oli pääkaaren hylkäys katsastukses, joten ei saatu ajaa vaarallisia rasteja, aikaa olis ollu kyllä ku tultiin maaliin klo 3.21, mutta täs tilantees modin 4 sija oli kohtalainen. TEAM Pohojanmaa 2 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Kuvia
Muutama kuva.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Gotham City Cruisers M03 KIITTÄÄ järjestäjiä ja kilpakumppaneita hyvästä kisasta.
Kolmessa kuukaudessa ilta hommina rakennettu autokin(FlederMaus) kesti koko kisan, ainut mitä hajos oli vasenpeili. Seuraavia kisoja odotellessa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mjooo kiitokset kisasta omalta osaltani myös. Kivaa oli ja näytettiin tulosten perusteella olleen toinen joukkue, joka nautti kisasta "koko rahan edestä" eli oltiin yhtä kauan radalla, ku Crazy Ghostien Jone Lantikalla
![]() Mutta sattuikin Jappe laittaan sopivan kuvan esille, eli kun tässä kisassa tuntui olevan nuita korkealle sijoitettuja rasteja, niin onks esim tämä rastikuva hyväksytty?? http://forums.offipalsta.com/attachm...0&d=1236625385 Eli näenkö ihan oikein, että tuossa olisi auton puoleinen käsikosketus ramppeihin?? Hyväksytäänkö siis autoon kiinnitettyihin apuvälineisiin koskeminen myös? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Rasti
Tuosta oli muitakin kuvia. Kosketus on kiinteään rampin kiinnitysrautaan. Ei ramppiin. Viereisessä rampissa on samanlainen.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ypyrin ylittäjät KIITTÄÄ kisojen järjestäjiä ja maanomistajia mielenkiintoisesta kisasta.Onneksi oli maa jäässä olisi muuten ollut mielenkiintoisia rasteja noudettavissa. Erityis kiitokset Arskalle VIP-korjaamo tilosta joita saatiin käyttää perjantai iltana, kun kisoihin pitää lähteä kesken eräisellä autolla. Ilman tota asennus sessiota olis ollut varmaan raskasta kääntää rattia. Katsojia viihdytettiin pienillä pilkkikisoilla pariin otteeseen. Syönti oli ekalla avannolla hyvä toisella reijällä kesti 10 minuuttii ennenkuin jousi nappas kunnolla kiinni meinas vaan jurota pohjassa 140 numeroisella rastilla. Mutta parasta oli että tiimi pelas hyvin ja uus auto kesti kokokisan moitteettomasta. Vaikka ekalla aluella meinas olla pientä sähkö ongelmaa. Kerran oltiin jo tilaamas murroksen vaihtajaa ja ruokahuoltoa metsään kun rengas oli vetämättömällä päällä ollut hetken aikaa. Kyllä pääs helepotuksen huokaus kun olikin jossain kohtaa routapaakku ilmeisesti pukannut napalukon auki
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset myös meidän poppoolta. Oltiin Jogin ja pikku-pepen kanssa ulkoiluttamassa Jogin Jeeppiä. Homman ei mennyt kuitenkaan oikein hyvin, sillä soramontun pohjalta noustessa olka-akselin pallonivelet katkesivat jolloin toinen etupyörä lähti irti. Japelta löytyi uudet varaosat, mutta ylempi pallonivelistä oli todella tiukassa. Toholla riittävästi lämpöä ja lisää vasaraa sai osan vihdoin irti akselista. Siitä sitten huoltohallille etuakselin sisäputsaukseen ja öljyn vaihtoon jonka jälkeen ajot pääsivät jatkumaan. Taisi mennä yhteensä melkein 8 tuntia tuossa hommassa.
Kivaa oli kumminkin ja tuli testattua ensimmäistä kertaa yli 2 hengen tiimillä kisaaminen. Homma on tosiaan huomattavasti kevyempää ja nopeampaakin kun kuskin ei tarvitse kuin ajaa. Täytyy nostaa hattua kahden hengen tiimillä pärjääville. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Juu mukavaa oli sheriffinäkin olo vaikka yöllä meinas uni tulla väkisin silmään.
Suuri kiitos kilpailijoille joiden menoa oli kiva katsella ja välillä naureskellakkin varsinkin tällä rastilla jossa Junnulla meinas tuulen takia jäädä rasti saamatta ![]() http://forums.offipalsta.com/attachm...0&d=1236625385 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kuvakulmat on aikalailla erilaiset, pajeron keulakin oli kyllä aikalailla kalliossa kiinni ja luppakorvallakin on pitkät kädet (tai leveet)
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mietin ihan samaa... Vaik meijän bertta oli kiinni kalliossa niin silti sain venyttää kaiken mitä käsistä lähti... Tuo toisen auton keula ei näyttäs olevan edes kiinni kalliossa..
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() eli rautaa lisää keulaan ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Kuramadot kiittää kilpailun järjestäjiä, maanomistajia ja muita kilpailijoita onnistuneesta kisasta.
Ainoa mikä jäi harmittamaan oli oma moka rastikuvassa kun sen takia jäi 7 pistettä saamatta. Tässä kilpailussa koeponnistettiin appareita, ainakin meidän tiimissä. Lyhyet rastivälit=laiskana en viitti nousta autoon. Toisia se ei näyttäny haittaavan(Kilpeläisen appari, mikä vauhti). Pystyn ite samaan noin kolkyt sekuntia. Oliko se ny Hokkanen vai mikä, kiitos avusta leivinuuni rastilla. Norppa&Näätä kiitos kuljetinhihnan palasesta josta saatiin Suikkaan uusi ohjauksen rättinivel, tai vähän parempi kun uusi. Koitetaan seuraavissa kisoissa pitää rastilaput oikein päin. Näin helpotamme, nopeutamme, ja lisäämme tuloslaskennan varmuutta. Eikä se piste, tarra tai vaikka ampumataulun paikkalappu ole mahdoton totettaa. Kilpailijat voivat omalla toiminnallaan helpottaa tai vaikeuttaa kilpailua ja samalla alueella mahdollisesti uusien kilpailujen järjestämistä. Eikä herneitä. Ketään ei osoiteta sormella, vain mun mielipide ja toteamus. Hauskaa oli.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#16
|
|||
|
|||
![]()
On se rasti 236 tainnut vähän matkustaa tuossa kilpailunaikana. Keräilin tuossa kaikki rastillakäyneet yhteen listaan kameran kellojen ilmoittamaan aikajärjestyksen ja rastikuvat niistä. On aikahelppo päätellä missä välissä rasti on liikkunut.
http://www.ruijanpallas.com/linkitet...2009/rasti236/ |
#17
|
||||
|
||||
![]() Suuret kiitoksetMeidän puolesta SUURI kiitos kilpailun järjestäjille, valtaisan työn olette tehneet. Järjestelyt toimivat, tulokset tulivat nopeasti ja itseäni ilahdutti eniten käytetty luovuus rastien nimeämisessä ![]() Hokkanen on käsittämätön kone, ei sille mitään mahda ![]() Meillä oli hauskaa ja niin näytti olevan monilla muillakin. Lisää kukkahattumeininkiä! Kätensä katkaisseelle Terolle IIISO HALI, parane pian! P17 / Offivaruste |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Heheee...... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ......mut saapa nähä mitä ens kisaan keksiis......kukat on jo, mutta mites olis mehiläiset niille kavereiks ![]() ![]() ![]() T: M18 vinssiapina ja takapuskuri-surffaaja |
#19
|
||||
|
||||
![]()
S01 Norppa & Näätä kiittää myös kanssakisaajia ja järjestäjia hauskasta viikonlopusta. Hauskaa oli koko rahan edestä.
Me oltiin vähän niiku turisteina liikkeellä. Mun jalkavaivojen takia päätettiin jo etukäteen että yhtään pahaa rastia ei haeta, pitäydytään vain helpoissa rasteissa. Olen ylpeä että päätös pidettiiin Suursyömärin, Kirsin, Hokkasen yms. yllytyksistä huolimatta, tuloksena että nilkan paraneminen ei ainakaan tiettävästi ottanut takapakkia. Välillä tosin meinasi tulla aika pitkäksi kun odoteltiin nuotiopaikalla Suzumoggi- porukkaa, mutta onneksi Montenegron pojat järjestivät viihdyttävää ohjelmaa koko ajaksi, mm AAPEE kieri kuperkeikkaa retkituolinsa kanssa... Kalustomurheista sen verran, että klo 21.30 pamahti ohjaustehostimen hihna poikki. Saatiin p23 teamilta kuminen yhden koon korvike joka kesti alle 25 sekuntia kunnes pamahti myös poikki. Samalla myös laturin merkkivalo rupesi palamaan, GPS:n mukaan siirtymillä jännite nousi välillä yli 17 voltin kun taasen pikkukierroksilla pysytteli 12 voltin tuntumissa. Mutta hauskaa oli, kädet krampissa veivattiin kunnes huomattiin että ohjausvarren päässä oleva olkavarsi oli kiinni enää löysästi kahdella pultilla, kaksi oli jo katkennut. Kiristettiin nämä ja katteltiin muiden touhuamista kunnes nilkutettiin alle 20km/h vauhdilla kisakeskukseen. Saatiin haettua neljän alueen helpot rastit, pohjoisin alue jäi meiltä kokonaisuudessaan väliin. Koska oltiin liikkella turisteina, oli aikaa päästää muita edelle rasteilla ja kuvailla. Alla muutama mun kännykällä otettu kuva. Jokke kuvas kanssa jonkun verran oikeella kamerallakin, laittelen niitä kuvia jos joukossa on jotain järkeviäkin ja kunhan jokke saa ne ulos kamerasta. Volvo nousee vinssillä ylös mäkeä Tässä kohdin etuvinssi lopettaa vetämisen. Vaijeri on kasaantunut rullan toiseen päähän ja veti vinssin totaalisen jumiin. Pojilla oli tosin mekaaninen vinssi joka pelasti tilanteen. Suzumoggi samassa paikassa Kilpeläinen & kumppanit näyttää mallia rastinnoudosta. Tässä matkalla rastille 3 min myöhemmin tulossa jo pois Hetkeä myöhemmin porttaalipatikka samassa paikassa Suzumoggi viereisellä rastilla Suzumoggi kivellä Oma kilpuri rastilla. Katteltiin aluksi että tarttee varmaan vinssata, mutta pito oli sairaan hyvä |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ekoissa on joku kuiva katkennu puu ja lopulta se on lepässä kiini........ |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Rasti oli alunperin tuossa kalliota vasten kaatuneessa puunkarahkassa, rastilapun takana näkyy haarautunut puu pystyssä. ![]() Myöhemmin alkuperäinen rastipuu on palasina maassa ja aikaisemmin pystyssä ollut haarautunut puu on puoliksi nurin ja rasti on siinä kiinni? Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut baxxter : 10.03.2009 20:17 |
#23
|
||||
|
||||
![]() KUVIA KUVIA KUVIA KUVIA
OOPS.....................meni hetkinen ennen kuin sain yhteyden tänne :P
mutta............... KYM joukkue SuurKouvolasta yhdellä lahtelaisella ent mainosmiehellä (=minä) vahvistettuna oli Luumäellä myös. Tutkittiin maastoa ja väisteltiin kilpailijoita, osa paineli niin että penkat pölisivät, osa taas junnasi meille niin peri-KYM ruopivalla tavalla.... Minulla ruotsalainen kumisaapas kokoa 265 ei lipsunut: katsokaas linkkiä: http://kuvablogi.com/diaesitys/4764/10/ sieltä avautuu 33 kuvaa diaesityksenä. KIVAA OLI ihan ilman autoakin, Renault-Jeeppihän ei ole maastoauto.... tässä esimakua linkin sisällöstä..... Viimeksi muokannut vänkäri : 10.03.2009 20:32 Perustelu: pics added |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
Onko missään näkyvissä sellasta listaa, mistä näkyis kaikki saadut rastit? Vois sitten katsoa jos on tullut ns. hylättyjä rasteja. Sillä vaan että vois itse pohtia, miksi rastikuva on hylätty ja ottaa opiksi.
Mutta kiitoksia hyvin järjestetyistä kisoista myös M06 :n puolesta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Saarekoll 2009 29.01-01.02.2009 | Kynnapas | Tapahtumat | 4 | 03.02.2009 13:07 |
Lost in Eksytys, eli hukkunutta ja löytynyttä | Kentsu | Tapahtumat | 32 | 02.03.2008 17:34 |
Offivarusteen sivuista | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 14.01.2008 20:53 |
Offivarusteen Xenonvalot! | kenni | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 18.06.2007 18:25 |
America LOST to Iraq in Pentagon wargame | MäIte | Terrorism | 0 | 01.02.2003 17:18 |