![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
||||
|
||||
Tein itse ja säästinIte tein vanerista poksin konepuukolle, mut jos sellanen askartelu ei kelpaa ni partnerilla oon nähny jonkunlaisen kantolaukun (oliko se sitten kova vai ei, en muista?!?) Omaan lodjuun tein lisäksi tilan pensakannulle ja työkaluille (viilat, varaosat jne).
|
|
|
||||
|
||||
|
Ainakin isommille stihleille on kovat muovilaukut. Erinomaisia sahoja olleet myös laadultaan.
|
|
|
||||
|
||||
|
Varmaan joku 40-45 kuutioinen Husqvarna, Jonsered tai Sthil ois sopiva?
Ohuesta vesivanerista värkkäät laatikon johon mahtuu saha tarvikkeineen.
|
|||
|
|||
|
Mulla on just tuo Partnerin Formula 400, tuli kantolaatikon kans ja siihen laatikkoon mahtuu pari pikku purkkia eväille ja viilat yms. mukaan.
|
|
|
||||
|
||||
|
Semmonen kirvesmiehen saha tai arboristi saha on kätevä kun
puuttuu se taka kahva. Se on nostettu sahan päälle ja saha on sen vuoksi aika lyhyt. Mulla on Stihl MS 200, menee työkalu kassiin kätevästi. Näitä ei vaan ole usein käytettynä kaupan ja uudet on aika hinnakkaita.
|
||||
|
||||
|
Kantolaukuista en tiedä, mutta noista husqvarnan sahoista ei ole kuin hyviä kokemuksia. Töissä ja mökillä oon husqvarnalla sahaillut ja muuta ei ole noihin tarvinut tehdä muuta kuin ilmanputsarin puhdistus ja tyhjäkäynnin säätö. Ovat kevyitä ja mukavia käyttää, eivät pahemmin täryytä ja muutenkin toimivat hyvin.
Joku tommonen husqvarnan 435 tai 445 on varmaan hyvä auton perälle. Ihan yleissahoja, mutta ei kuitenkaan ihan pienimpiä. Kuutioita 40-45cc, teho 1.8 - 2,1kw ja paino ~5kg
|
||||
|
||||
|
Ei varsinaisesti kotelo, mutta muovinen aluskaukalo on osoittautunut hemmetin käteväksi safari käytössä. Ei sotke autoa kun mahdolliset vuodot jäävät kaukaloon. Sahan saa nopeasti käyttöön kun kaukalo on yhdellä kumiremmillä sahan ympäri kiinni.Teränsuojuksen saha toki vielä tarvii.
|
|
|
||||
|
||||
|
itse ostin vuosi sitten starkista PARK merkkisen konepuukon. 35 kuutionen ja kevyt. sama saha kuin stiigan vastaava eri kuorilla vain. käytössä ei ole tullut esille moitittavaa ja hinta laatu suhde on kohallaan. OVH oli 100 euroo. ja säilytys laatikon tekisin itse.