![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Etuakselimassaa saa kasvatettua aurausvaruste todistuksella. Wv:n koneeseen löytyy valmista muutoslaippaa vaikka Englannista. Sekä 1,6 ja 1,9tdi koneelle. Vauhtipyörän modaus sarjatkn saa maailmalta. Siltikään en oikeen ymmärrä miksi? Jos oikeesti auraa, muuten tekee duunia tai edes ajaa paljon niin miksei vaihda koko autoa saman tein? Mutta jos siltä tuntuu niin siittä vaan kaikki on mahdollista. -sami-
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vääntö? Kaasupolkimen muuttuminen syöttöpolkimeksi? Polkimeen ei tartte koskea possujuna-ajeluissa?
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
No onhan tossa tietty perusteita. Silti enenmin vaihtaisin auton johonkin hiluxiin tms. ennenpi kuin rakentaisin sellasen suskan joka ei oikeesti toimi. Mutta en missään tapauksessa ole kieltämässä ko. projektia, vaan herättelen ajatuksella. Jos jotenkin voin auttaa niin toki tässäkin jeesaan. Kun vaan kerkeis kotona koneelle niin voisi sieltä laittaa llinkin niihin mistä saa adaptereita. Mutta esim. mun auton vierellä voi kävellä kun siinä on pienin vaihde ja se käy tyhjäkäyntiä. Monesti tulee kisoissakin ajeltua niin ettei tule koskettuakaan polkimiin. -sami- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
entäs mitenkähän mahtaa diesel veroa tulla? suzukiahan ei saa edes huoltoautoksi koska kokonaismassakaan ei riitä, mutta saiskohan pakettiautoksi? eihän se alunperinkään ole kuin 2 paikkainen tietääkseni
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Akselimassa ongelma ratkeaa varsin helposti ja saa lukot samantien: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55330
Akselit ja jakoloda kestää muutakin, kuin aurailua. TEMÄHIK |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tietääkseni siellä alkuperäsessä sj419:ssa on psa:n xu9d joka ei ole ihan kevyimmästä päästä eli kunhan saisi jostain vaikka kopion sj419 rekisteri ootteesta jossa näkyy akselimassat niin pitäisi saada ihan kohilleen painot.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hyvinhän dieselöity suzuki ainakin Luumäjellä kesti
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei se auravarustuslappukaan käy kuin auraamiseen, ikävä kyllä. Myöskään moottorin painoa ei saa kasvattaa yli 20%. Caddyn arvion mukaan moottori+laatikko-paketin paino kasvaisi 300%...
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Moottorin painon kasvattamista 20%?? Mihin verrattuna? Alkuperäisen diesel-suikan 1,9dsl-koneen painoon verrattuna vai?
Tässä lapussa ei puhuta massoista: http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4983 Eikös jos autoa muutetaan käyttämällä alkup. 1,9 dieselsuikkaa vertailuautona, niin myös sen moottorin massaa voitaneen käyttää. jee. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Viimeksi kun asiaa omien projektien tiimoilta tarkastelin, niin tuolla 20%lla tarkoitettiin painon kasvattamista enimmillään suhteessa painavimpaan vertailumoottoriin. Käytännössä dokumenttia itse moottorin painonmuutoksesta ei kuitenkaa tarvinnut esittää. Oleellista oli, ettei muutettavan ajoneuvon valmistajan ilmoittama etuakselin enimmäismassa ylity. Vaihdetusta moottorista piti silloin esittää ainoastaan rekisteriotteeseen tulostuvat tiedot, joiden kasvattamisesta tavanomaisessa muutoskatsastusmenettelyssä on säädetty.
Muutosajankohdan jälkeen mm. muutosprosenttisäädökset ovat uusiutuneet. En ole tsekannut onko esimerkiksi samassa yhteydessä astunut voimaan moottorin painoa koskevia säädösuudistuksia. eikös. jee |
#11
|
||||
|
||||
![]()
410:n etuakselimassa vaan ei riitä, ei varmasti. Mutta akseli(t) vaihtamalla johonkin tujumpaan, saanee moottorin sinne laillisesti ängettyä, silloin voidaan käyttää vaihdettavalle akselille sallittua etuakselimassaa.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Elämän kompromissien hankaluus.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jos joku suzukiin saa volkkarin dieselin keulille nostettua niin tässä on hyvä sivu, josta saa vinkkiä kyseisen koneen piristämiseen: http://www.netikka.net/vepiku/
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki 2.2 Diesel (Izuki) | Kimpsu | Maasturiprojektit | 126 | 12.01.2015 18:27 |
Myyty Suzuki SJ422 (Izuki) 2.2 Diesel kierrejousilla,vinssillä, myös vaihto | Kimpsu | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 28.03.2009 00:26 |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |
m: LR ser III 109 diesel 73 | Traveler | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 25.03.2006 21:17 |
Diesel Suzuki | RST | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.11.2005 21:43 |