Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.02.2009, 15:32
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jnu Näytä viesti
Paljonkohan se paketti painaa? Väitän että on liian painava.

Etuakselimassaa saa kasvatettua aurausvaruste todistuksella.

Wv:n koneeseen löytyy valmista muutoslaippaa vaikka Englannista. Sekä 1,6 ja 1,9tdi koneelle. Vauhtipyörän modaus sarjatkn saa maailmalta.

Siltikään en oikeen ymmärrä miksi? Jos oikeesti auraa, muuten tekee duunia tai edes ajaa paljon niin miksei vaihda koko autoa saman tein?

Mutta jos siltä tuntuu niin siittä vaan kaikki on mahdollista.

-sami-

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.02.2009, 15:42
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
Siltikään en oikeen ymmärrä miksi?
Vääntö? Kaasupolkimen muuttuminen syöttöpolkimeksi? Polkimeen ei tartte koskea possujuna-ajeluissa?
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.02.2009, 07:35
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A-P Näytä viesti
Vääntö? Kaasupolkimen muuttuminen syöttöpolkimeksi? Polkimeen ei tartte koskea possujuna-ajeluissa?

No onhan tossa tietty perusteita. Silti enenmin vaihtaisin auton johonkin hiluxiin tms. ennenpi kuin rakentaisin sellasen suskan joka ei oikeesti toimi. Mutta en missään tapauksessa ole kieltämässä ko. projektia, vaan herättelen ajatuksella. Jos jotenkin voin auttaa niin toki tässäkin jeesaan. Kun vaan kerkeis kotona koneelle niin voisi sieltä laittaa llinkin niihin mistä saa adaptereita.

Mutta esim. mun auton vierellä voi kävellä kun siinä on pienin vaihde ja se käy tyhjäkäyntiä. Monesti tulee kisoissakin ajeltua niin ettei tule koskettuakaan polkimiin.

-sami-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.03.2009, 21:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

entäs mitenkähän mahtaa diesel veroa tulla? suzukiahan ei saa edes huoltoautoksi koska kokonaismassakaan ei riitä, mutta saiskohan pakettiautoksi? eihän se alunperinkään ole kuin 2 paikkainen tietääkseni
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2009, 23:41
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Thumbs up

Akselimassa ongelma ratkeaa varsin helposti ja saa lukot samantien: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55330

Akselit ja jakoloda kestää muutakin, kuin aurailua.


TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.03.2009, 00:17
R.E. R.E. ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.10.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 14
Perusasetus

Tietääkseni siellä alkuperäsessä sj419:ssa on psa:n xu9d joka ei ole ihan kevyimmästä päästä eli kunhan saisi jostain vaikka kopion sj419 rekisteri ootteesta jossa näkyy akselimassat niin pitäisi saada ihan kohilleen painot.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2009, 10:15
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Hyvinhän dieselöity suzuki ainakin Luumäjellä kesti
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.02.2009, 15:48
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Ei se auravarustuslappukaan käy kuin auraamiseen, ikävä kyllä. Myöskään moottorin painoa ei saa kasvattaa yli 20%. Caddyn arvion mukaan moottori+laatikko-paketin paino kasvaisi 300%...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.02.2009, 18:08
Petski Petski ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.12.04
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 47
Perusasetus

Moottorin painon kasvattamista 20%?? Mihin verrattuna? Alkuperäisen diesel-suikan 1,9dsl-koneen painoon verrattuna vai?
Tässä lapussa ei puhuta massoista:
http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4983
Eikös jos autoa muutetaan käyttämällä alkup. 1,9 dieselsuikkaa vertailuautona, niin myös sen moottorin massaa voitaneen käyttää. jee.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.02.2009, 23:11
Rojota:n Avatar
Rojota Rojota ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.05.04
Sijainti: vaasa
Viestit: 490
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Petski Näytä viesti
Moottorin painon kasvattamista 20%?? Mihin verrattuna?
Viimeksi kun asiaa omien projektien tiimoilta tarkastelin, niin tuolla 20%lla tarkoitettiin painon kasvattamista enimmillään suhteessa painavimpaan vertailumoottoriin. Käytännössä dokumenttia itse moottorin painonmuutoksesta ei kuitenkaa tarvinnut esittää. Oleellista oli, ettei muutettavan ajoneuvon valmistajan ilmoittama etuakselin enimmäismassa ylity. Vaihdetusta moottorista piti silloin esittää ainoastaan rekisteriotteeseen tulostuvat tiedot, joiden kasvattamisesta tavanomaisessa muutoskatsastusmenettelyssä on säädetty.
Muutosajankohdan jälkeen mm. muutosprosenttisäädökset ovat uusiutuneet. En ole tsekannut onko esimerkiksi samassa yhteydessä astunut voimaan moottorin painoa koskevia säädösuudistuksia.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Petski Näytä viesti
Eikös jos autoa muutetaan käyttämällä alkup. 1,9 dieselsuikkaa vertailuautona, niin myös sen moottorin massaa voitaneen käyttää. jee.
eikös. jee
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.02.2009, 23:20
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

410:n etuakselimassa vaan ei riitä, ei varmasti. Mutta akseli(t) vaihtamalla johonkin tujumpaan, saanee moottorin sinne laillisesti ängettyä, silloin voidaan käyttää vaihdettavalle akselille sallittua etuakselimassaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.02.2009, 18:16
Petski Petski ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.12.04
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 47
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti


Siltikään en oikeen ymmärrä miksi? Jos oikeesti auraa, muuten tekee duunia tai edes ajaa paljon niin miksei vaihda koko autoa saman tein?


Elämän kompromissien hankaluus.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.02.2009, 18:58
Jopo_:n Avatar
Jopo_ Jopo_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 285
Perusasetus

Jos joku suzukiin saa volkkarin dieselin keulille nostettua niin tässä on hyvä sivu, josta saa vinkkiä kyseisen koneen piristämiseen: http://www.netikka.net/vepiku/
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 -

Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground
Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki 2.2 Diesel (Izuki) Kimpsu Maasturiprojektit 126 12.01.2015 18:27
Myyty Suzuki SJ422 (Izuki) 2.2 Diesel kierrejousilla,vinssillä, myös vaihto Kimpsu O/M/V Ajoneuvot 17 28.03.2009 00:26
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48
m: LR ser III 109 diesel 73 Traveler O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 25.03.2006 21:17
Diesel Suzuki RST Tekniikka & Jutustelu 6 02.11.2005 21:43


Sivu luotu: 03:06 (GMT +2).