![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Samoin tekisin myös.
__________________
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Nippu sokkia mukaan jos eivät kestä niin ei jää ajot sen takia kesken
Siin on sulake ettei saa mitään rikottua kun katkee sokka eka.
__________________
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
väli jortaani tarvis toisen nivelen ku ei toi yks anna ku yhteen suuntaan peräks, vähän melkein ninku sama ku se olis putkella yhistetty.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Hmm... tuo on kyllä pirun suora tuo linja molempiin suuntiin ja on nuo muutkin laitokset toiminut yhdel ristikol mut mut tie sitten miten ne siel heiluu suuntaan ja toiseen kai sitten /: |
|
#6
|
||||
|
||||
|
mites se nyt sit selittäs... sillai et nivelakseli=kardaani ei voi toimia yhdellä nivelellä koskaan kahden erillisen.... vaihteiston kanssa ja niiden välinen liitos tarvitsee 2 niveltä toimiakseen moitteettomasti ja siinäkin linjaus on oltava oikea, luultavasti juuri tuo yhden kardaanin liitos on rasittanut liikaa tuota kiila liitosta. toimiihan se tavallaan tuollakin tavalla mutta nivel on siinä sitten ihan turha, laatikoiden tarvitsee olla ihan 100% linjassa ja ns. toisiinsa nähden liikkumattomat jotta tuo jäykkä liitos toimii.
Ristinivel on suunniteltu tehonsiirtoon akselilta akselille. Ristinivel siirtää pyörimisliikkeen käyttöakselilta käytettävälle akselille erittäin tarkasti. Kulmapoikkeaman kasvaessa nivelöinnistä johtuva ns. kardaanivirhe aiheuttaa kuitenkin erittäin pientä pyörimisnopeuden vaihtelua akseleiden välilla. Virhe voidaan poistaa käyttämällä kahta yksittäistä ristiniveltä, kaksoisniveltä tai nivelakselia, jolloin toinen nivel oikein asennettuna kompensoi virheen. Nivelakseli koostuu kahdesta kardaaninivelestä. Viimeksi muokannut psychobilly : 28.01.2009 23:40 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mutta jos on hieman eri kulmassa niin yksi ristikko ei riitä. Ite ollaan joskus laitettu ristikon kaveriks sellanen kumilimppu väliin joita käytetään ainakin vanhoissa mersuissa, bmw:ssä ja taunuksissa. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Niin mitäs muute sitten hajoo jos tuo liitos pitää noilla sokilla,ristikko? |
|
#10
|
||||
|
||||
|
ja tuossa linkki josta aukea googlen haku ja ylimmäisenä näkyy koulu pdf siinä on nivelakseleista perustietoa. http://tinyurl.com/cl6dpn
ja tuossa myös tietoa http://www.sncardan.fi/sn_cardan_luettelo.pdf ja edelleenkin Nivelakseli = kardaani koostuu kahdesta kardaaninivelestä. ja toimii kuten sanottu mutta akseleiden jotka on kytketty toisiinsa pitää myös olla toisiinsa nähden liikkumattomassa linjassa ja myös kohtisuorassa toisiinsa nähden muuten tulee aina virhe kulmaa. ja jossain vaiheessa palasia.. Viimeksi muokannut psychobilly : 29.01.2009 00:39 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kokemuksia vitarasta | Tekniikka & Jutustelu | 68 | 10.04.2013 11:38 | |
| Vitarasta yleensä? | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 13.09.2012 20:32 |
| kysymys automaatti Vitarasta | anracing | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.06.2011 10:21 |
| M: Niva "ex-kutunjuusto" | kuttu | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 16.10.2006 20:17 |
| vitarasta? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.03.2006 18:23 | |