![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kysymys: Vaikuttaako tähän dollyn jarruttomuus ja voiko sen tehdä jarrulliseksi? Vastaus: Jarrullisuus vaikuttaa siten, että jarruttoman kytkentämassa voi olla enintään 750 kilogrammaa, jarrullisen voi olla tätä enemmän. Vetoauton kytkentämassa määrittelee tällöin vedettävän laitteen enimmäiskytkentämassan. Tollanen löyty tosta PL:n linkistä..
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tällasta juttua oli katsastajien täydennyskoulutuspäivillä 11.12.2008
Hinattavista laitteista O-luokan ajoneuvoja -Hyväksyntäpakko (29.4.2009 alkaen!) -Rekisteröintipakko (uutena käyttöönotetut 1.1.2011, vanhatkin 1.1.2015!) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ja tämäkö koskee siis uusia teelmyksiä? Mulla on dollyssä vuosimalli tyyppikilvessä 2007. Ei ole tehdaspeli vaikka siltä jonku mielestä näyttääkin. Töissä vaan sattuu olemaan tyyppikilpikone, johon mieleisen pohjan saa tehtyä excelillä
![]() Siis sekin täytyy rekisteröidä viistoista vuonna, meneekö läpi kun on vanhan vallan aikaan tehty? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Lainaan hyvää topiccia, koska pihassa lepää jarrullinen ex.lehtijousi akseli, mistä olisi tarkoitus vääntää dolly...
Olisiko jollakin mittoja toimivaksi todetusta dollystä? Kokonaisleveys, kääntäpöydän mitat, vetoaisan pituus? Paljonko jättäisin lokarin ja kääntöpöydän väliin tilaa? Idea laittaa kääntäpöydännapa akselin etupuolelle helpottaisi akselimassoja, mutta rajoittaa pöydän kääntymistä. Akseli on suora, mutta ajattelin silti pudottaa niin että maavaraksi jää 13"pyörillä 10cm. "Droppaus" syö tilaa 25cm per puoli, mutta nykyinen 20cm maavara on turhan paljon esim. minin kuljetukseen. Ajattelin tehdä myös ajosillat kiinteiksi, joskus AVK:lla nähdyn tehdasdollyn tyyliin. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mitä toi hyväksyntä tarkottaa? Vien konttorille näytille ja siellä sanotaan "taitaa toi toimia". Saako siitä jonkun lapun sitten mukaansa?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joo... Pakko oli sivusta kommentoida... Oottehan tienny et laki muuttu jo pari vuotta siten, ettei kilvetöntä laitetta saa hinata narulla tai edes puomilla... Ennen meni niin et narun perässä roikkuva meni hinaavan vakuutuksiin, nykyisin ei mee... Eli siis nykyisin narulla tai puomilla saa hinata VAIN kilvellisiä (lue:vakuutus/ käyttömaksut/verot maksettu) laitteita, JA KAIKEN HUIPPU: paikallisen konttorin mukaa DOLLY RINNASTETAAN PUOMIIN, eli edes sillä ei saa viedä "metsäkeksintöä" mihinkään... Tiedä sitten onko totta mutta käsitin niin että käytännössä AINUT keino kuljettaa yhtään mitään tänä päivänä on rehellinen traileri!!!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Dolly autonhinauslaite | offipete | O/M/V Muut | 15 | 25.04.2008 22:11 |
O:Autotraileri tai dolly | Rotta-Racing | O/M/V Muut | 0 | 16.12.2007 20:48 |
M DOLLY autonhinaus vehje | juksa | O/M/V Muut | 2 | 28.08.2007 20:50 |
O/DOLLY,RAKENNA ,,, | Bruno | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 10.01.2006 01:21 |
Dolly | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 26.05.2005 22:15 |