![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Koitetaas saisko kuvan eräästä toteutuksesta tähän,ei kyllä paras mahdollinen metässä missä risut,ym vaanivat letkuja mutta... ![]() ![]() ![]() [IMG] ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
MAASTURISTIT RY Dodge RAM 4x4 SLT Laramie 3500 Dually QuadCab 24ValveCummins EX: BJ-42 4.0l diesel (2H). |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tohon raiskarin piirtämään kuvaan nmr. 2 kävis tiiviste tavallisen paineilmasylinterin sisältä? Ne ainakin kestää siinä kromatulla akselilla laahausta hyvin ilman voitelua...
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuommoset Bj Andyn esittelemät navan ulkoiset systeemit oli kuulemma Brasiliassa busseissa ja rekoissa vakiona. Liekkö lämpöä enämpi siellä.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo tuo on jostain sieltäpäin,ja nimenomaan bussin pyörästä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Esim. tojotan navassa on "vakiona" tuon tyylinen tuplastefaviritys, jossa yksi stefa on ensin estämässä sisemmältä laakerilta vaseliinien karkaamista ja ulompana navassa, jarrulevyn pulteissa kiinni isompi stefa, joka estää skeidan pääsyä sinne navan stefan juureen. Stefojen välistä on vedelle valumisreikä jarrukilven ja sen olka-akselitumpin välistä.
Jos en nyt ihan omiani höpöttele, niin GR:ssä tais olla samantapanen systeemi. Poraisi vaan pitkän putken navasta läpi ja... niin... Periaatteessa napalukolle vois saada paineilman kulkemaan myös olka-akselin (se akseliputki, johon napa laakeroidaan) ja murroksen välissä. Tojotassa murroksen juuressa on pelkkä pronssiholkki, mutta GR:ssä tais olla neulalaakerin kaverina stefa... Napalukon toiminnan toteutuksessa voikin olla oma insinöörihommansa... Kääntävä paineilmasylinteri päähän? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Viipo;528720
Napalukon toiminnan toteutuksessa voikin olla oma insinöörihommansa... Kääntävä paineilmasylinteri päähän?[/QUOTE] Tää asia on ratkaistu ruotsissa. VBG:n vetokidan simpukka on just tollanen.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuohan on enemmän ku yleinen ruotsalaisissa pölliautoissa... Etuna on se että voi laskea paineita -> huonommilla teillä enemmän sallittua kantavuutta.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ahtopaineen säätö | Tekniikka & Jutustelu | 95 | 05.02.2014 17:06 | |
bj 45:n iskareiden säätö | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 09.08.2007 08:30 | |
syöttöpumpun säätö BJ...s | turpolaattori | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.05.2007 20:53 |
Ruiskutusennakon säätö | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.11.2006 10:17 |
2L-T naftapumpun säätö? | tyhmä | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.10.2005 16:40 |