![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
No mahollisesti puukouralle takavaunuun tullee hydrauliikkaa ja sitä varten pumppu ulosottoon ja pyörittää sitä sillon ku tarvii nii ei kokoajan rasita konetta suurituottosella pumpulla. Toki jos jotenki järkevästi tuon voi tehä muuten niin mikä ettei. Ideoita ja ajatuksia kuunnellaan. Kuinkahan palijo tuommonen moniurahihina pystyy siirtämään tehoa? Ois vaan yksinkertasempi laittaa ja enempi tillaa ku suoraan kampiakselilta.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
siirtää tehoa tarpeeksi ja ovat hammashihnoja ni ei lipsu.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
|
#3
|
|||
|
|||
|
No joo semmoset tieten vaan voivat olla vähän turhan kalliita laittaa tämmöseen.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Nokkapummpu vaan ja läpipumppaava venttiili. Rasittaa konetta vain häviöiden verran jos hydrauliikkaa ei käytä. Ja laita sitten myös paluusuodatus.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Yksi juttu on tietysti se että tuo mersun kone kiertää 5000rpm ja hydepumppu pitäs valita sen mukaan tai laittaa alennusvaihdetta väliin.
Pienille kourakuormaajille riittää yleensä tuotoksi n. 30L/min. Tähän päästää 2000 rpm konekierroksilla ja 15 cm^3 pumpun kierrostilavuudella, mikä vaatii 9kW tehoa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tästä dokumnetista löytyy hyvää tietoa moniurahihnojen mitoituksesta http://www.contitech.de/pages/produk...irib_de_en.pdf [Pdf, 4.7Mb] Sivuilla 46-48 on saksalaisen insinöörin tarkkudella laadittu esimerkki mitoituksen laskemisesta vaihe vaiheelta
|
|
#7
|
|||
|
|||
Ohjaushydrauliikkaa
BoschRexrothilta löytyy hyvä valikoima järeämpiäkin ohjauspumppuja, jotka näyttäisi olevan samanlaisia kuin orbitrooli (voin olla väärässäkin).
http://www.boschrexroth.com/mobile-h...&PageID=m40068 T:-Ipe- |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Kuopion projektilla päästiin viimein koeajelemaan. Kaikki toimi yllättävän hyvin, mm hydrauliikka.
Toteutetiin yhdellä pumpulla (36l/1000rpm) hihnavedolla välitykset puolitettuna. Pieniä ongelmia kytkeä kaikki samaan pumppuun mutta näyttäisi toimivan. Pumppu ei haittaa tyhjäkäyntiä eikä pahemmin kuormita matka-ajossakaan jouten pyöriessään. Työlistalla on vielä kuormaimen asennus ja viimeistely. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Tänä viikonloppuna sain takavaunun vetoakselin korjaamisen jo aika hyvälle mallille. Tästäkin akselista on siis pinion akseli katki ja se pittää korjata sekä tehä uus yoke. Tämän kun saa valamiiksi niin takempi vaunu valamistuuki suht nopiaa ja pääsee väliniveltä ja ohojausta suunnittelleen.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Jjurva teet kyllä perusteellista työtä koneesi kanssa. Meikäläinen pääsi "vähällä" omassa projektissa kun alusta oli kutakuinkin valmiina. Laitoin pätkän nettiin omista filmauksista. Samantyyppistä konetta kun olet rakentamassa, niin tee saman tien parempi kuin tämä.
http://www.youtube.com/watch?v=l95s5zDLbOA |
|
#11
|
|||
|
|||
|
No on kyllä sen verta asiallinen kampe ettei taia pystyä pistää ennää paremmaksi. Ja monikäyttönen näyttää olevan.
Taiampa jättääki kämpän remonttoimatta ja painua talliin
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Täytyy kyllä sanoa että..... vetää vallan sanattomaks.......SIISTI (*lue: kade)!!! Menee kyllä OT:ks, mutta: yks asia kyllä jäi askaruttamaan, kun tuo pankku kuitenkin menee metrisen hangen päällä painuen 10 - 20 cm, niin kuinka hyvin nuo tukijalat ottaa vastaan? Ei sillä, eihän metrisestä hangesta puita kyllä kaivetakaan =) Ootko ajatellu tehä http://www.nisulaforest.com/fi/tuotteet.htm kouraa tuohon? Sen kun vielä tekee soveltaen, toinen kouran "runkorauhoista" vaihettavaks teräks, ja tltti rotaattorin jatkoksi niin ei tarvii ku yhen kouran..... |