![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Datsuni on mun ratsuni... Taitaa sitä joutua runkoakin paikkaamaan...Tuli muutama kuukausi sitten ostettua tälläinen rajoittamaan pahimpia kaahausintoja. ![]() ![]() Eli Datsun Pickup vm.84 2,5 litran dieselkoneella. Hommasin tämän alunpitäen työautoksi, että saan kuljetettua polttoainetta työmaalle (kaivinkonekuski). Ja luonnollisesti mikään tavan takaveto lava-auto ei kelvannut vaan piti olla nimenomaan neliveto, eikä korotus ja isot renkaat olleet pahitteeksi. Pienellä budjetilla liikkeellä olosta johtuen suurinosan hiluxeista jouduin pudottamaan listoilta pois. No yksi ilta käytiin työkavereiden kanssa ajamassa metsässä, ja pitää myötää että oli mukavaa, ja kortin lähdettyä kuivumaan arvelin että jakolaatikon ja vaihteiston voisi ottaa irti ja katsoa missä kunnossa ne on kun ulinaa ja raklatusta kuului ajon aikana (raklatus kuuluu vain pakilla). No alla maatessa huomasin että kopissa on hieman paikattavaa. No siitä se ajatus sitten lähti eilen illalla lähti lava irti ja tänään otan illalla tuon talliin irroitan tankin ja sitten pitää aloitella rälläköinti. Ja suunnitelmissa on tehdä joitakin parannuksia että voi jatkossa käydä vähän syvemmälläkin rypemässä. Eli vinssiä tasauspyörästön lukkoa ja panssarointia sinne tänne. Sekä tehdä tuosta vähän ajettavampi laite maantielläkin, ajomelu on aika kova. Ja lisää tehoa pitäisi saada kun tuo ei nykykunnossa kulje kuin tasasella 100 ja alamäkeen 110, eikä tarvii olla kummonen mäki kun alkaa vauhti hiipua. Mutta on tämä sentään parempi ajaa kuin tuo taustalla näkyvä BJ-40 aka. Sikakoppi, se on ainoa auto jolla olen ajanut millä on mahdollista ajaa suorallakin tiellä ojaan... Muutamia kuvia sisältä ja ulkoa purkamisen jälkeen. http://i265.photobucket.com/albums/i...ua/Kuva343.jpg http://i265.photobucket.com/albums/i...ua/Kuva357.jpg http://i265.photobucket.com/albums/i...ua/Kuva352.jpg http://i265.photobucket.com/albums/i...ua/Kuva358.jpg Tuota pitää katsoa miksi tuo lava on yhdeltä nurkalta alempana mitä muualta. Ja nuo penkit on kyllä ihan mahtavat, harvassa autossa on noin epämukavat penkit. Tilalle tulee joko Volvo 360: pin etupenkit tai ostan motonetistä semmoset sporttipenkit. Ja onhan tuota korjailtu joskus mutta näyttää siltä että on tainnut rakentajalta loppua innostus ja ehkä taidotkin kesken.
Viimeksi muokannut Tourinki : 01.03.2009 19:18 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mie voin tulla ilmaseks hakemaan pois tuommoisen vaarallisen auton.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eipä ole minun, vaan firman työautoja...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa olla kuskissa vikaa jos saa bertan menemään ojaan suoralla tiellä...vai ööö hetkinen eikös se ookki bj:llä tarkotus mennä off road
![]() Anyway näpsäkän näkönen datsuni. Ei taida montaa noitakaa olevan. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tai no en tiedä sitten onko tuossa BJ:ssä sellainen ominaisuus että kun mutkassa ajaa töyssyyn niin se oikaisee ohjauksen, vaikka ratti pysyy samassa asennossa. Ja ohjaus on muutenkin mielenkiintoinen tuossa, hallin pihasta kun lähtee niin ensin näyttää siltä että nyt mennään suoraan risteyksestä yli, sittn se alkaa kääntyä niin sitten ollaankin menossa takaisin hallin pihaan ojan ja pomon perunamaan yli.
Niin ei noita tatsuneita/nissaneita hirveästi enää ole. Pari kolme oli yhteenaikaan myynnissä. Ja on tällä kylällä yksi samanlainen laite, paitsi se on hopea ja perässä lukee Nissan, eikä sitä ole mitenkään erityisemmin tuunattu. Mutta oon kyllä ollut tuohon tyytyväinen, kun ei tuossa ole ollut kovin montaa liikkumista estäviä vikoja. Hehkut pimeni kerran ja kerran laturin kiinnikepultit tippu matkan varrelle sekä kerran särky ohjaustehostimen letku, kun piti kokeilla ex-muijan kanssa että kumpi reitti on nopeampi se ajoi päällystetietä pitkin ja mie ajoin entistä kärrypolkua. Tuli sitten ajettua aika syvään lätäkköön kahdeksaakymppiä niin vissiin kone heilahti niin paljon että laturin hihnapyörän ropeli otti tehostimen putkeen kiinni. No minä kerkesin ensiksi määränpäähän otti vaan päähän kun tehostin ei toiminut, oli muuten punominen sen jälkeen että sai rattia käännettyä. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Huomasin allekirjoituksestas että sullakin on samanlainen pickuppi. Onkos se miten rakenneltu vai ihan orkkis? Viimeksi muokannut Tourinki : 29.12.2008 20:04 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
no perskules meikäläisen vanha ratsuni on vieläkin hengis ja entistä ehompana toi ratsuni oli vaan vaaleensininen ja liekkimaalaus keulassa ja alla oli 33 superswampperit silloin kun oli mulla
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No onhan tuosta tarkoitus tehdä vielä ehompi. Kun vähän näyttää siltä ettei tuota saa leimalle ilman hitsausta, runkopalkki on murtunut yhdestä kohti. Huomenna alan tutkimaan tarkemmin miten pahasti se on murtunut. Ja kopissakin näyttää muutamia reikiä olevan ettei tahdo sisus pysyä kuivana, mutta kohta pysyy jos vain onnistun tekemään kunnolla. Tekniikaltaan pitäisi tuon olla vielä iskussa kun 07 on kuulemma tehty koneremppa ja laatikko on laakeroitu, tosin tuo laatikko vähän arveluttaa onko sille tehty mitään, mutta onneksi työpaikalla on huoltomiehenä semmonen tyyppi joka osaa purkaa ja kasata vaihdelaatikon niin taidan pyytää sitä tarkastamaan tuon vaihdelootan ja jakolaatikon. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
No pickuppi pääsi eilen talliin. Ja tänään alkaa tutkiminen mitä kaikkea pitää hitsata.
Tänä aamuna tuli Offroadtarvikkeelta vastaus hiljattain laittamaani kysymykseen, millainen tilanne on tasauspyörästöjen lukkojen saatavuuden kanssa. Ja kuten arvata saattaa niin eihän niitä kuulemma saa miltään valmistajalta. Että onko ideoita miten tuohon saisi edes taka-akselille lukon (kemppilukkoa en laita...) Jenkkien mukaan Hiluxin taka-akseli kävis tuohon suht helposti ja siihen saisi vähän enemmän noita lukkoja. Mutta onkohan tuossa sitten millainen homma vaihtaa tuollainen akseli sinne. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mitä äkkiseltään löysin noita mahdollisia välityksiä ovat 4.375:1, 4.625:1, 4.636:1 tai 4.90:1
Mitä välityksiä sitten hiluxissa on ollut? Tosin tutkiskelin jenkkien foorumeita ja sieltä löysin yhden verkkokaupan mistä saa Nissanin osia aika kivasti. Ja siellä näyttäisi ainakin olevan sopiva lukko tuonne taka-akseliin ja ehkä eteenkin. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
kerro vaan mullekkin se osoite
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kuten tavallista tuli taas vaihteeksi polkastua paskaan.
On niin nätisti ruostesuojattu tuo koppi että. ![]() ![]() Aika turvallista, tuo lähti irti kun yritin aukaista tuota pulttia... ![]() Lisää kuvia löytyy: http://s265.photobucket.com/albums/i...un/Rakentelua/ En vaan ole varma että pitäiskö pistää tuo paaliin vai tekiskö tuosta ihan kunnollisen. Vaikkei tuo jälkimmäinen vaihtoehto ole rahallisesti kannattava, mutta kuitenkin tarvitsen ensikesäksi työauton eikä käyttöautona oleva BMW oikein sovellu polttoainepytyn kuljettamiseen ja muutenkin Bemuri menee myyntiin kesällä... Eikä oikein kiinnosta alkaa tekemään mitään väliaikaispatentteja mitä tuonne on nyt tehty. Ainakin kuskinpuolen lattia pitäisi uusia melkein kokonaan... Ja luultavasti osa vänkärinpuoleltakin. Jos jatkan tuota niin taitaa kannattavinta olla leikata tuo lattiapelti kokonaan pois (kynnyksen ja kardaanitunnelin väli) ja hitsata uusi pelti siihen tilalle. Riittäiskö 1,5mm paksu vai laittaisko 2mm? Jotain vahviketta tuonne pohjaan vois hitsata tukemaan tuota lattiapeltiä. Ja kannattaiskohan tuota varten nostaa tuo koppikin pois rungolta? Toisaalta olihan tuo halvimmasta päästä noita Datsuneita, että siitä halvimman ostamisesta aletaan sitten nyt maksaa... Kun päällepäin tuo näyttää hyvältä mutta monessa kohti on hitsattu vaan peltiä reikien päälle sen kummemmin ruosteita poistelematta... |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#18
|
||||
|
||||
![]()
No ei ihme että pellit antaa nojatessa periksi.
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Aijai että on näpsäkän olonen tassuni!!
Hyvä homma että näitäkin joku jaksaa ehostaa, näittei oo kaskaan liikaa ![]() Keep it going man! ![]()
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Jos lähdet hitsaan niin reiluilla paloilla 1mm peltiä joka paikkaan missä on ruostetta ja vanhat alta pois. Sain omaan -89 kinkkuun meneen 4 neliötä peltiä lava mukaan lukien. Oli jalkatilat tehty vanhojen päälle ja paikoin löytyi 4 kerrosta peltiä ja p.skaa..
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Joo kyllähän tuo on tarkoitus ihan kunnolla tehdä kuntoon. Tosin en ala ihan kaikkia ruosteita irroittelemaan, pelkästään näkyvät paikat mitkä on mahdollista korjata suht pienellä vaivalla (En siis ala tekemään mitään palkkien siistimisiä jollei niiden pinnassa ole sanomista. Tosin jonkinlainen massa/kotelosuoja systeemi sinne kyllä laitetaan hidastamaan ruostumista.) Noin kun tekee niin pitäisi tuosta saada sellainen auto jolla ajaa vielä monta vuotta. Ja onhan tuossakin useammassa kerroksessa peltiä ja muuta töhkää korjausten jäljiltä, joka tullaan korvaamaan yhdellä kerroksella peltiä.
Vähän mietityttää tuo kopin kolariturvallisuus katolleen mennessä. Vähän on käynyt mielessä jotain pientä turvakaaren poikasta johonkin väliin että jos tuo lipsahtaa jossain katolleen niin olisi edes jotain mahdollisuuksia selvitä. (Kerran ajoin nelosgolffin katolleen, ei ollut mikään mukava kokemus) Yhdellä tutulla on jostain 90-luvun alkupuolelta Taro/hilux ja se on ajettu katolleen kertaalleen niin siitä oli katto tullut aika sisään vaikka lavakaari ja karjarauta estivät pahemmat vauriot katolle. Lähinnä se a-pilarien kohdalta vahvistus kiinnostaa. Onko ideoita? Penkit on tilattu ja niiden pitäisi tulla lähiaikoina että kuhan saa lattian kuntoon niin saa laitettua kiskoille kunnon kiinnikkeet. Saa nähdä millaiset ne motonetin penkit sitten on istua. Pitäis kokeilla tänään saada irroitettua vaihde- ja jakolaatikko sekä voisi kokeilla josko pääsisi vähän jo hitsailemaankin. |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Tästä alkaa löytymään entistä mielenkiintoisimmista paikoista ruostetta ja reikiä.
Kuskinpuolella a-pilarissa on aika iso reikä, joka oli paikattu kitillä ![]() Että pikkuhiljaa alkaa taas tulla sellainen tunne että pitäis hylätä tämä vekotin ja etsiä parempi kuntoinen tilalle... Vaikka rälläkkä ja hitsi pysyy käsissä ja peltikin muuttaa muotoaan aika kivasti, mutta silti alkaa mietityttämään tämän homman kannattavuus (ei pelkästään rahallinen vaan se että onko tästä enää järkevä tehdä kunnollista vehjettä, kun parempia saa samalla rahalla mitä tuohon menisi parannuksiin pelkästään) Tommosta. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Tuosa a-pilarisa on ollu alunperin antenni, muistaakseni ainakin.
Viimeksi muokannut arsenix : 26.01.2009 00:29 Perustelu: typoja piisaa näin öiseen aikaan.. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Tuo antenni kyllä selittäisi tuon yläreunan symmetrisen muotoisen reiän mutta jostain syystä siihen on tullut hieman isompi reikä alapuolelle.
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
Itellä ruostunu hiluskista toi pilari, on kans ollu antenni siinä kiinne. Empä haluais totakaa pyöräyttää katolleen.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Datsuni | juhaK | O/M/V Muut | 0 | 01.09.2005 19:22 |