Katsopas, olettekin törmäänneet samaan ongelmaan kuin meikäläinen. Aluksi oli todella lähellä ja meni ohi kyllä kun tallilla zoomaili, metsässä sitten sopivassa kallistuksessa ja kiven kolossa vääntäessä kardaani otti kiinni laatikkoon juuri tiivisteen kohdalle ja työnsi tiivisteen laatikon sisälle ja öljyt ulos. Joku onkin joskus saattanut nähdä meikäläisen G:n ajettuna kenoon kiven päälle ja äijän räikän kanssa väsäilemässä auton alla.
Ongelmasta päästiin kun käänsin kone-laatikkopaketin runkoon nähden hiukan vinoon. eli laatikon takapää on hiukan vasemmassa reunassa, ja sitten mittailin tarkasti että jousituksen normaaliasennossa etuakseli on keskellä runkoa, mun tapauksessani pitkillä jousilla piti panhardia jatkaa noin 30 milliä. Ja tietenkin panhardissa pitää olla todella timmit puslat.
Loppuviimeksi näillä laitteilla ei ola mitään merkitystä vaikka panhardi olisi sen verran pidempi että akseli kulkisi vaikka 20 mm toisessa reunassa.
Niin... se tuplanivel on takakardaanin jakolaatikon päässä, se kuvassa näkyvä takakardaanin lähdön dampperilimppu on poistettu, mikä toki osaltaan hiukan lievetää kardaanin lähtökulmaa, ja sitten tuplanivel. Mitään ongelmia ei ole ollut ja joskus on saatettu hiukan painaa varovaisesti kaasuakin... (1,6 barin ahtopainemittari meni ympäri...)
Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 25.01.2009 16:56
Perustelu: ...
|