![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() joo, mitään ei ole vielä kiveen hakattu suunnitelmien osalta. eli kyseistä viritystä meinaan ln65 hiluxin rungolle. askina takatuuppari ja toinen aski/jakis on patrollista jotka yhdistetään välikardaanilla. tämä vaihe jos periaatteessa tehty ja ratkaistu. ja akseleiksi hj 60/61. eteen on tarkoitus kokeilumielessä vielä survoa 14" typpipumput jousituksen virkaa hoitamaan. itselleni on kyse on kokeellisen kikottimen rakentamisesta ja silkasta hulluttelusta järkevyys unohtaen. ja ohjaus full hydraulinen. nurkissa olis kyllä kaikki tarpeelliset osat kasata tämä laite vaikka luxin omilla akseleilla, 4,7 välitetyllä jakiksella ja vaikka tuplajakiksella, sais kerralla toimivan paketin. mutta jotenkin vaan ajatukset on harhautunut.... eilen illalla nostin koneen ja ekan vaihteiston rungolle, siinä sitten kun mitan kanssa liehuin ympäriinsä niin niin huomasin että aika pitkä paketti koneen keulalta takakardaanin lähtöön. ja etukardaanin laipasta on huomattavasti pitempi matka perään kuin takana. takana ei nelilinkkikään ole mahdottomuus tai rangen tapaan yläkolmiolla ja pitkittäistukivarsilla, kunhan nyt tovin mallaillee juttuja auton alla niin siitä se lähtee. y-linkissä tuo jortinaalien säilyminen on ollut tärkeenä pointtina, auto kun on tulossa 12-v pojalle. pulkkamainen alusta ja pomminvarma tekniikka oletettavasti pelastaa vaurioilta ajolinjojen sattuessa vähän huomommin. ja ei suunnistusta, ei rialia, ei kisaa, ei kovaa vauhtia. HAUSKAN PITOA JA VAPAATA MÖYRINTÄÄ ILMAN RAJOITUKSIA!!!! paitsi ei koskaan pidä sanoa ei koskaan...
Viimeksi muokannut lepoantti : 24.01.2009 10:52 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Välityksistähän tulee kivat, mutta ne on kyllä täyttä murhaa akseleille. Kannattaa varoa, ettei aja jotain rengasta jumiin pienimmällä välityksillä. Seurauksena on sellanen kimakka metallinen kilahdus.
Oon tainnu kertoa tämän lepoantille ennenkin, mutta kannattaa paneutua huolella taaemman lootan tukemiseen ja välikardaanin tukilaakerointiin. Itse en kyllä käyttäisi hiluxin runkoa, ei ole ihan kevyimmästä päästä. Oikestaan en käyttäisi nyt enää minkään muunkaan auton runkoa, mutta tulipahan tämäkin opeteltua kantapään kautta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tuo Fiatin tuenta ole A-linkki, tai onelink? Kuukkelilla kun sai Y-linkillä tollasen:
![]() Esim XJ:n neljä tukivartta korvataan kuvan mukaisesti kahdella. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ai vidhu,löyty viimein aiheesta joka antanu harmaita hiuksia ja syvää mietintää,ei enää,nyt on suunta selkee,se on tää ripustus omaan Hiluksiin.
![]()
__________________
![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Aika vanhan aiheen kaivoit esille, mutta jos kierteille olet muuttamassa lehtialustaa niin laita suosiolla 4- linkki eikä mitään yhden nivelen ihmeitä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
GPS-linkkejä ja Ozi-kirja | Paavo | Linkit | 4 | 12.02.2006 12:35 |
4wd linkkejä | MakeH | Linkit | 3 | 15.01.2006 22:05 |
Monster Jam linkkejä | Juniori83 | Linkit | 3 | 01.11.2004 14:49 |
MB-G linkkejä | G280E | Linkit | 16 | 19.03.2004 09:47 |
linkkejä kiitos! | Music | 0 | 30.10.2002 17:17 |