![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Se solenoidin johtohässäkkä kytkee akut sarjaan startatessa ja normaali oloissa ne akut on rinnankytkennässä. Eli auton käydessä molemmat akut lataantuvat samaan tahtiin. Tästä mielenkiintosesta kytkennästä johtuen siihen toiseen akkuun ei saisi mennä muihta johtoja, kuin ne paksut kaapelit mitä sinne alkuperinkin menee. Tai näin ainakin itse sen käsitin kun yhteen hzj:hin johdot uusin.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Perustin ajatukseni nopeasti akkujen ja tavallisten virtalähteiden maailmasta joissa takaisinpäin menevää virtaa ei ole estetty. Tasurihan sen tekee auton laturissa.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Olisko jollain jotain sähkökaaviota tuosta kytkennästä?
Mitä haittaa on jos vasemmasta ns. starttiakusta on otettu virtaa muuhun kun starttaukseen |
|
#5
|
|||
|
|||
|
No se laite saa startatessa 24v jos on runkoon maadoidettu.
Näihin on kiva antaa virtaa, ei auta kun lyyä kaapelit kii ja ootella et latautuu. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Laturia ja isohkoa | Rune | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 29.11.2007 17:39 |
| Defenderiin tehokkaampaa laturia | pkarlstedt | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.04.2007 22:27 |
| Järeämpää laturia Defenderiin | pkarlstedt | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.03.2007 13:49 |
| Isompaa laturia RJ Toyotaan! | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 03.11.2006 23:46 | |
| Cherokee ilman laturia | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.04.2005 19:13 |