Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.01.2009, 21:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja andy Näytä viesti
Joo. Ohjekirjassakin lukee ettei vas. akkua saa käyttää apukäynnistyksessäkään. Meneekö alkuperäisen laturin syöttövirta sitten suoraan oik. akulle? Mietin vain että pitäisikö lisälaturi kytkeä nyt johonkin muualle? Siinä sulakerasian vieressähän on se solenoidi joka käynnistyksen ajaksi kytkee akut sarjaan ja täten vas. akun + napaan tulee 24v jännite, jos olen oikein ymmärtänyt? Onhan omankin laturin normaalitilanteessa ladattava molempia akkuja. Alkoi vaan epäilyttämään kun havaitsin tuon em. joulukuusi-ilmiön.
Eikö se oman laturin johdotus "mene" oikeaan akkuun. Se vasen on tosiaan erotettu sillä solenoidilla. Ei muuta kuin siihen oikeaan akkuun vaan se lisälaturin syöttövirta niin pitäisi toimia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.01.2009, 22:41
-Antti- -Antti- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Eikö se oman laturin johdotus "mene" oikeaan akkuun. Se vasen on tosiaan erotettu sillä solenoidilla. Ei muuta kuin siihen oikeaan akkuun vaan se lisälaturin syöttövirta niin pitäisi toimia.
Se solenoidin johtohässäkkä kytkee akut sarjaan startatessa ja normaali oloissa ne akut on rinnankytkennässä. Eli auton käydessä molemmat akut lataantuvat samaan tahtiin. Tästä mielenkiintosesta kytkennästä johtuen siihen toiseen akkuun ei saisi mennä muihta johtoja, kuin ne paksut kaapelit mitä sinne alkuperinkin menee. Tai näin ainakin itse sen käsitin kun yhteen hzj:hin johdot uusin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.01.2009, 23:05
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

Lainaus:
Ei kai se kuormaksi muutu, onhan siellä tasuri vastassa.
Aivan totta, pahoittelen.
Perustin ajatukseni nopeasti akkujen ja tavallisten virtalähteiden maailmasta joissa takaisinpäin menevää virtaa ei ole estetty. Tasurihan sen tekee auton laturissa.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.01.2009, 21:10
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Olisko jollain jotain sähkökaaviota tuosta kytkennästä?

Mitä haittaa on jos vasemmasta ns. starttiakusta on otettu virtaa muuhun kun starttaukseen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.01.2009, 13:17
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

No se laite saa startatessa 24v jos on runkoon maadoidettu.

Näihin on kiva antaa virtaa, ei auta kun lyyä kaapelit kii ja ootella et latautuu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Laturia ja isohkoa Rune Tekniikka & Jutustelu 2 29.11.2007 17:39
Defenderiin tehokkaampaa laturia pkarlstedt Tekniikka & Jutustelu 4 21.04.2007 22:27
Järeämpää laturia Defenderiin pkarlstedt Tekniikka & Jutustelu 1 15.03.2007 13:49
Isompaa laturia RJ Toyotaan! Tekniikka & Jutustelu 6 03.11.2006 23:46
Cherokee ilman laturia Killman Tekniikka & Jutustelu 3 11.04.2005 19:13


Sivu luotu: 12:52 (GMT +2).