Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2009, 23:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pistähän kuvia sit toteutuksesta t.hdj:n omistava

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2009, 23:32
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Tee omat virtahässäkät sille uudelle laturille akkuineen päivineen. Molempien latureiden latausjännite ei ole kuitenkaan ihan sama ja näin ollen toinen niistä muuttuu kuormaksi.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.01.2009, 00:06
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Perusasetus

Kuvia


Tässäpä muutama kuva, hieman sumeita kylläkin. Eli lohkon kylkeen tulee edelleenkin kiinni alkuperäinen kompuran pidike ja laturi on kiinni pulteilla siihen tehdyssä adapterissa. Adapterikin on pulteilla kiinni alkuperäisessä kompuran kiinnikkeessä. Laturi on kiinnikkessään kiinteästi koska alkuperäinen hihnankiristin oli mielestäni toimiva. Mitoitus sattui minulla kohdalleen hyvin koska alkup. kompuran hihna kävi tähän uuteenkin viritykseen. Letkut jotka kuvissa näkyvät ovat ilmastoinnin letkuja, en ole niitä vielä kerenny pois repiä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	10012009275.jpg‎
Views:	404
Size:	124,6 Kt
ID:	3218   Click image for larger version

Name:	10012009276.jpg‎
Views:	384
Size:	124,1 Kt
ID:	3219   Click image for larger version

Name:	21122008270.jpg‎
Views:	404
Size:	122,9 Kt
ID:	3220   Click image for larger version

Name:	22122008271.jpg‎
Views:	387
Size:	126,8 Kt
ID:	3221   Click image for larger version

Name:	22122008272.jpg‎
Views:	351
Size:	126,4 Kt
ID:	3222  

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.01.2009, 14:40
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ei kai se kuormaksi muutu, onhan siellä tasuri vastassa. Jos lataussäätimet ei jostain syystä sekoa rinnankäytössä niin sen pitäisi mennä noin: Suuremman latausjännitteen omaava laturi kuormittuu ensin täyteen kuormaan, sen jälkeen kuorman edelleen kasvaessa ja jännitteen pudotessa alle pienemmän latausjännitteen omaavan laturin, se lähtee mukaan ja pitää jännitettä tässä arvossa kunnes tule täyteen kuormaan. Kun yhteisteho loppuu kesken jännite alkaa taas pudota. Noin se menee ainakin suuremmissa tasasuuntaajajärjestelmissä, mutta ne on rinnankäyntiin suunniteltu. On kai näitä joku tehnyt käytännössä, miten käy?

timop
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.01.2009, 18:36
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

mielestäni timop puhuu asiaa.

itsekkin olen kyseistä asiaa pohtinut pienessä mielessäni mutta soitin äsken eräälle "gurulle"(erittäin kokenut sähkömies) ja varmistin asian hän näki asian siten että silloin kun sinulla on enemmän kuormaa on kahdesta laturista etua esim. vinssatessa sähkövinssillä. mutta kun kuormaa on vähemmän voi käydä niin että pelkästään toinen laturi lataa, mutta mitään ei ainakaan mene rikki.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.01.2009, 15:47
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Perusasetus

Hdj:n 2 laturia


Kiitos tähän mennessä vastanneille. Nyt se laturin liittäminen vasta ihmeelliseksi meni... Kokeilin tuossa muuan ilta seuraavanlaista. Maadoitin laturin normaalisti, sitten syöttövirtajohto vas. akun +napaan ja auto käyntiin. Sitten kytkin herätevirtajohdon myös +12 volttin. Kaikki varoitusvalot mittaritaulussa syttivät palamaan, ja lisälaturi antoi yleismittarille liki 16 volttia, johdot irti. Mitään vaurioita ei tullut. Nyt hdj:n sähköjärjestelmään tutustuneila kiinnostaisi kuulla että mikä mahdollisesti vikana. Hdj:ssa kun on tuo 12/24v sähköjärjestelmä niin se ei taida olla niin yksiselitteinen kun ns. normaali 12 tai 24 v...?

Viimeksi muokannut andy : 16.01.2009 18:12
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.01.2009, 17:06
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

kuskin puoleinen akku taitas olla se "lisäakku" jolla jännite nostetaan startin ajaks 24 volttiin, eli ei sinne lisää kytkentöjä... äkkiä ajattelematta enempiä, se lisälaturin karvoitus just toiselle akulle
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.01.2009, 18:10
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Perusasetus

Hdj:n 2 laturia


Joo. Ohjekirjassakin lukee ettei vas. akkua saa käyttää apukäynnistyksessäkään. Meneekö alkuperäisen laturin syöttövirta sitten suoraan oik. akulle? Mietin vain että pitäisikö lisälaturi kytkeä nyt johonkin muualle? Siinä sulakerasian vieressähän on se solenoidi joka käynnistyksen ajaksi kytkee akut sarjaan ja täten vas. akun + napaan tulee 24v jännite, jos olen oikein ymmärtänyt? Onhan omankin laturin normaalitilanteessa ladattava molempia akkuja. Alkoi vaan epäilyttämään kun havaitsin tuon em. joulukuusi-ilmiön.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Laturia ja isohkoa Rune Tekniikka & Jutustelu 2 29.11.2007 17:39
Defenderiin tehokkaampaa laturia pkarlstedt Tekniikka & Jutustelu 4 21.04.2007 22:27
Järeämpää laturia Defenderiin pkarlstedt Tekniikka & Jutustelu 1 15.03.2007 13:49
Isompaa laturia RJ Toyotaan! Tekniikka & Jutustelu 6 03.11.2006 23:46
Cherokee ilman laturia Killman Tekniikka & Jutustelu 3 11.04.2005 19:13


Sivu luotu: 02:08 (GMT +2).