![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No kun kertomuksia hylkäys perusteista katsatuksessa.Mulla kerran hylättiin Mazda 626 kun oli lisäjarruvalon edessä noin 1 senttimetriä mazdan tarra.Tarra poistaa ja meni läpi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Noista sivutörmäys suojista..
Eli helmoista ym. Itellä oli joskus ~84 mallinen Datsun Pickup. Eli se 720 mallia oleva. Muuta vikaa ei leimasetä löytänyt, kuin takakulmasta kohtuu pienen reiän. Se reikä oli alhaalta nähtävissä siinä kohtaa, missä kylkipelti on "niitattu", hitsattu tai liimattu pohjalevyyn kiinni. Siitä oli noin 5cm pitkä reikä. Ohimennen mainitin, että onko tuolla NYT niin väliä rungolisessa autossa, niin kuulemma tuo vaikuttaa sivutörmäyksessä. Korissa ts. hytissä olisin tuon ymmärtänyt, mutta lavan takanurkassa... Noo, välillä menee hirveät pommit läpi ja välillä ei mene mikään.. Ainii.. Joku mainitti, että kaljatölkistäkö paikka oli tehty, jos inssi sai piikin läpi. Kerrottakoon että ei tarvi olla niin ohkasta, kuin ihan peruspeltiä, jota auton pohjassa on alunperin tai jälkeen hitsattu, niin minäkin olen moisen inssin nähnyt, joka on piikin saanu läpi siitä. Eräs herra (isän tuttava) oli inssille hermostunut joskus, ja oli ottanut piikin inssin kädestä ja lyönyt sen takaluukun läpi ja sanonut, että menee se tuostakin läpi.... Tuli leima parin korjauskehotuksen kera. Tämä tapahtunut Kaarinan A-Katsastuksella about 10-15v sitten. Oliko tuo edes A-Katsastus silloin..? No, kuitenkin. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mä olin kuukausi pari sitten huolissani oman Eskorin katsastuksesta että vieläkö menee läpi. Siispä kaverini kanssa teimme kevyen kenttäehostuksen leiman varmistamiseksi:
- uusi pakoputki Motonetistä läpilahon tilalle ~80€ postikuluineen - helmat putsattiin teräsharjan kanssa ja tsekattiin että kyllä siellä ruostetta on mutta ei mitään radikaalia vaurioita tai reikiä --> paksu pensselimassa päälle - tuulilasissa kiveniskemä apukuskin puolella, mutta ei edes käyny mielessä ruveta vaihtamaan... olkoon siinä ja katsotaan mitä katsuri sanoo. - takavalojen liittimien putsaus teräsharjalla ja korroosionestoaineella --> maadoitushäikät korjattu - todettiin että etulyhdyn korkeudensäätöruuvi on vieläkin ruosteessa, eikä suuntausta päästy laskemaan edes heavy-CRC-käsittelyn jälkeen No vieläkin jännitti inssin suhtautuminen auton pohjaan, tuulilasiin ja valojen suuntaukseen mutta siellähän se leimalla selviää. Eipä näihin kiinnittynyt huomio, vaan ainoat huomautukset tuli puskurissa olevasta reijästä (lumipenkan aiheuttama) jossa on teräviä reunoja + antenni sojottaa auton kylkilinjan ulkopuolelle ja voi osua jotain jalankulkijaa silmään. Mutta leima siis tuli, ja siitä hyvästä aion olla tunnollinen ja laittaa popniiteillä peltiä puskurin reiän päälle ja tiukata sen pirun antennin sojottamaan sisään päin. Kiitos katsurille, Esco voi taas vuoden verran seistä parkkipaikalla mätänemässä.
__________________
Montenegro Off Road Club |