![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ööh siis mun mielestä olka-akselit on kaikissa XJ:ssa jotakuinkin samat, ja navat tosiaan käy suoraan on se sitten uutta tai vanhaa mallia. Muistaakseni kaikki (uudempi ja vanhempi malli) "unit bearing"- tyyppiset navat käy myös ihan vanhimpiin XJ:n D30-aksuloihin joissa oli vielä huollettavat laakerit. Mutta levyissä on tosiaan sitten eroa, eli se uudemmanmallinen napa vaatii eri jarrulevyn kuten jo todettua. KAIKISSA abs- versiollisissa katkeamattomalla vetarilla olevissa ja vuodesta '96 eteenpäin kaikissa XJ:n D30:ssä on isot ristikot, eli samat mitä käytetään D44:ssä. En oikein ymmärrä mitä haet sillä, että naittaisit D44:n sisemmän vetarin ja D30:n ulkopätkän? Ristikko on kuitenkin sama, ja se on heikoin kohta kyseisissä vetareissa on se sitten D44:stä tai D30:stä. En muista että olisi edes jenkkivoorumeilla nähnyt/ kuullut että XJ:n alla olevasta D30/D44:stä olisi vetari katkennut oikeastaan mistään muualta kuin ristikon korvakkeista, tai sitten on ristikko levinnyt. Perin harvoin taitaa katketa sisempi vetari spoorien kohdalta tai jostain "keskeltä".
Viimeksi muokannut Timo_L : 20.12.2008 20:40 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Superior kitin vetarit on paksummat kuin D30 alkuperäiset isoilla ristikoilla varustetut ja sen takia suunnittelen miten saisi edullisimmin varavetareita kun noi nykyiset kuitenkin hajoaa jossain vaiheessa. Vai onko jossain D44 akselissa suoraan noihin D30 27 boorisiin napoihin sattuvat ulkopäät, tuskin? Eli ideana käyttää isoristikkoista D30 ulkopäätä ja sopivan pituista D44 sisäakselia Yhdistettynä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mistä vetoakselinstefat? Stefassa lukee tros 43116 ja ohjelma tuntee numeron ja kääntää sen national numeroksi 416011, mutta ei ole saatavana mistään?
Edit: Löytyykö tuollaiselle stefalle mitat jostain? Koitin googlettaa, mutta en kait vaan osaa kun ei löytynyt ![]() Viimeksi muokannut 454SS : 26.12.2008 16:07 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() vs. ![]() Tuollainen perinteinen stefa saattaa löytyä seuraavana arkipäivänä laakerikaupasta. Lupasivat yrittää hankkia kun kävin maanantaina kyselemässä. On vaan sen verran hankalassa paikassa vaihtaa, että saisi tulla kerralla kuntoon. Kohta loppuu vapaat ja auto edelleen levällään. Tietääkö kukaan mistä saisi nopeasti ja edullisesti noin 20 litraisen paineilmasäiliön, jossa paineenkesto 14 baria? Säiliön maksimi halkaisija saisi olla 20cm. Viimeksi muokannut 454SS : 26.12.2008 21:19 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
tuollaisen kommentin löysin stefasta:
With Superior's new larger-diameter 30- spline axles come new inner tube seals. The short side is a '03-'06 Jeep Rubicon seal, and the long-side tube is a National seal (PN 473210). |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Molemmilla puolilla on samanlaiset stefat. Liittyyköhän tuo katkaistavalla vetarilla olevaan akseliputkeen.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tiedä siitä edullisuudesta, mutta Trailconilta saa ainakin säiliöitä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
onko kuotmaauto purkaamoa lähellä? niissähän säiliöitä jos käytetty kelpaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Projekti Mall Crawler #2 - Cherokee moggiakseleilla | Timo_L | Maasturiprojektit | 295 | 03.05.2013 10:53 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |