![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyllähän noita osia hajoaa joka merkistä. Toisista hajoaa koneet ennen 100tkm ja toisista vaihteistot. Itse kyselin Turun Automaasta ja heillä ei ollut tullut vielä vastaan ainoatakaan hajonnutta vaihteistoa. Auton harvinaisuudessa on tosin sekin huonompi puoli, että osia ei tunnu ainakaan purkaamoilta saavan, purettuja Rangereita on aika vähän. Laatikko muuten on ilmeisesti sama kuin 3.0TDCI koneisessa rangerissa, jossa on 113kw/380nm, tai ainakin tyyppikoodi on sama.
Viimeksi muokannut gikseri : 16.12.2008 21:54 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
En voi puhua varsinaisesti kokemuksesta, mutta syyskuusta asti olen ajellut 2000-mallin pitkälava-rangerilla, jonka laitoin kolariautosta. Pirun hyvässä kunnossa tuntuis olevan, vaikka 195tkm on "jo" rullattu. Alustasta ei kuulu mitään kolinoita, laatikot toimii ääntelemättä, eikä väljiä tuntuisi muutenkaan olevan. Koneessa tuntuu tosiaan olevan puhtia hyvinkin tonnin apulantakuormankin kuskaamiseen. Perässä kulkee jarrullinen traileri tonnin kuormalla, eikä voima vielä siihen lopu mäissäkään. Varmasti vetää sen 2200 kg:kin hyvin.
Vertailukohtia itsellä ei ole kuin -94 nelivetohiluksiin, josta ei muuta pahaa sanottavaa ole kuin puhdittomuus.. Ajettavuus taitaa rangerissa olla jo nykyaikaisemmalla tasolla. Tosin kankea on kääntymään, kerran on parkkitalossakin joutunut peruutteleen, kun ei meinannut taittua ulosajomutkaan. Saahan rajoittimia tokia ruuvattua loitommalle.. Maastokäytöstä en sitten osaa sanoa, parempia panssareita varmaan kannattaa ensimmäisenä suunnitella ja tuo välijäähy sijoittaa paremmin niinkuin JiiPee jo totesi. Nissanista oon kuullu, että vähän laiskempi kai olis vetämään, mutta kokemusta ei oo. Mielestäni näissä on kumminki hinta/laatu kohillaan, kun yleensä ovat kohtuuvähän ajettujakin. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Päädyitkö rangeriin vai onko mitään autoa vielä hankittu?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jep, rangeriin päädyin, kun tuntu mukavimmalta ajella tiellä, melkein kuin henkilöauto, mut istutaan vaan puolimetriä korkeemmalla
![]() Eli nyt alkaa operaatio varustelu! Ensinnä täytys karjarauta ja helmaputket vääntää ja ehkä myös lavakaaret tulee tehtyä. 60mm rosteriputkesta aattelin tehä. Karjaraudassa vissiin pakko olla lisäpitkät et se on "valorauta" ja sitä kautta laillinen liikenteessä. Vinssiä harkittin hiukan aikaa siihen istuttavani samalla, mut autolla tuskin kehtaan niin pahaan paikkaan ajaa et vinssiä tarttis, kun käyttöautona tuon olis tarkotus palvella. Kova lavakansi olis myös haaveena tehä turkkipellistä, mutta mätkähtääkö autovero jos poliisisetä näkee sellasen? Jotain huhua oon kuullu et se pakettiautolaki olis muuttumassa ja se kuormatilan minimi kokoa ei enää rajoitettas? Täytyy kysellä katsurilta perjantaina kun meen rekisteröimään ite tehdyn autotrailerin. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Appiukolla on tällain Ranger myös, onkohan -05 vai -06. Yks asia mikä siinä häiritsee, on tämä:
![]() Eli maahantuoja tai muu jälleenmyyjä on pultannu tohon tollasen lavakaaren, siirtäen samalla lavaa 5 cm taaksepäin. Pikkasen typerän näköinen kun rengas ei oo lähelläkään keskellä pyöränaukossa. ![]() Tuossa ei oo mittarissa kun jotain 30 tkm, eikä näin ollen oo mitään vikaa vielä ilmaantunut. Ite vaan kattelin että aika hyvin alkaa saumoissa muhia ruoste, olis kannattanu jo uutena suojata kunnolla. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sen harmaan muovisen jatkopalan alla on alkuperäinen pelti ja valot käy sinne suoraan paikoilleen. Myös perälaudan siirtopalat on pulttaamalla kiinni, joten nekin on poistettavissa. Lava on siirretty latanpätkillä taaksepäin olikohan 60 tai 70mm, ja nekin on helposti poistettavissa, jos haluaa lavan oikealle paikalleen. Alkuperäinen lavan etuseinä on muistaakseni leikattu irti, mutta tuo kaarihässäkkä on vain pulteilla kiinni ja sen alumiinisen etuseinän saanee siirrettyä alkuperäiseen kohtaan. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jaa... no kun mun mielestä tuolla lavakaaren välissä lava ei tuu yhtään pidemmälle. Pitääpä vielä kurkata kun seuraavan kerran käydään kylässä. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tapsala: Minkä vuotisen ja millaisen ostit? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Oma on onneksi tätä mallia, jossa ei ole tarvinnut lavaa jatkaa tai siirtää
![]() Kuvassa alla 33x12,5-15 renkaat ja 65mm korinkorotus |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Saa ottaa, 1.75 m pituutta tai vaihtoehtoisesti 2.25 m2 pinta-alaa riittää. Jos otteen tiedot muuttuu niin muutoskatsastukseen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Ford Ranger 4x4 '00, hp. 9500e | JuiseP | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 06.12.2008 12:38 |
Ford Ranger | himmel | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.09.2007 09:27 |
Ford Ranger 4WD Super-cap, -02 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.04.2007 16:44 | |
M:Ford Ranger -87 | Rankku | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 21.02.2007 12:57 |
M:Ford Ranger... | Rankku | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 03.09.2006 08:41 |