![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Sähkösellä vissiin paljo hankalampaa tuo vinssi päällä ajelu. Viime ajeluissa jäi vinssi päälle viimosesta vinssailusta koko kotimatkasiirtymän ajaksi, ja vähän ylikin. Syytin jo jakoaskivauriota äänistä ajon aikana. Oli väännellyt kaikki raudat ympäriltään, ennen kuin vaijeri laukesi. Sokka ehjä!
|
|
||||
|
||||
![]()
Juu sähköisen kanssa ei kyllä jää ulosotto pälle mutta valitettavan yleinen on vika että solenoidi kyrvähtää niin että veto jää päälle. Monta narua on katkaistu puukolla ettei ole tullut pahempia vahinkoja kun vinssi vaan vetää ja vetää. Pääkatkaisija on tämmösissä tapauksissa poikaa. Vielä kun löytäs sellasen mallin joka kestäis vinssien virrat.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ei oo paljoa kokemusta vinssaamisesta, mutta omassa Bertassa on mekaaninen ja se on käyny minun tarpeisiin hyvin satunnaisessa offauksessa.
Ainut asia mihin pitää keskittyä vinssauksen jälkeen on se, ettei jää ulosotto päälle. Mutt kunhan on vaa tarkkana ja miettii ennen ajamaan lähtemistä, nii ei pitäs sit tulla vahinkoa. Itsellä ainaki se vinssin "jarru" ei toimi, eli jos vapauttaa vinssin...haarukan nii kela purkautuu iloisesti. Siksi mulla se haarukka on kiinni aina. Vaaranahan on se, että ulosotto menis päälle kesken ajon, mutta mulla se vinssi vipu on irti vaihdelaatikon kyljestä = heiluu vapaana. Pittää aina kammeta lattiaa vasten, että saa vinssin päälle ja pois. Sen verta tunnoton kepukka, että kaverin pitää olla edessä kattomassa ettei vinssi pyöri. Jos vain ois joku muu ratkaisu tohon ulosoton liikuttamiseen... hmm... hydrauliikkaa??? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kumpi parempi hj 60 vai bj 40 | badboy69 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 07.08.2005 04:14 |
Kumpi gepsi? | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 21.03.2005 07:38 |
Kumpi kone | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.06.2004 20:00 |
kumpi rengas? | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 05.06.2004 11:33 |
Kumpi parempi? | Pauli | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 01.12.2003 20:40 |