![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kuinka paljon matkaa akulta startille ja minkävahvuista lankaa on käytössä? Ja jos volteista on pakko puhua, niin paljonko on startatessa puolalla ja startilla jännitteet?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Oikeastaan ne voltit ei yksiselitteisesti kerro, miten kauan kerrallaan ja miten suuren virran se akku kykenee antamaan startatessa. Eikä akussa ikinä ainakaan yli 12 v ole kun se on hetken seissyt.
Pyörittääkö hitaasti tai hyytyykö nopeasti ilman lisävirtaa? Jos, niin silloin luultavimmin vika akussa tai startissa. Jos pyörittää, muttei silti käynnisty ilman lisävirtaa, niin silloin voi olla vikaa puolassa. Oman kokemuksen mukaan akku antaa periksi epäsäännöllisessä harrastekäytössä (pitkiä seisomisia) muutaman vuoden välein, startti harvemmin ja puolaa en koskaan ole vielä vaihtanut. Onko mahdollista koittaa paikalleen toisen auton akkua siten, että navat saa kytkettyä? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jotta akun saa näkösälle pitää purkaa puol autoo, kun tuli lisättyä noi ovet ja ikkunat jälkeenpäin.. Toki rälläkällä saa akun koteloinnit äkkiä uusiksi mutta..
Pyörittää normaalisti muttei starttaa kylmässä ilman apuvirtaa. Tallissa lähti omin akuin käymään , vuorokauden latauksen jälkeen. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
akun antamat käynnistysamppeerit ei riitä...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eli optiman keltainen ei ole käynnistysakku pakkasessa?
Luulis, että amppeerit riittää. Vai olisko toi akku sulfatoitunut käytön vähyyden takia? Parit kerrat on syväpurkautunut ja tolla bilteman 80a:n laturilla ei tunnu tulevan täyteen? Yks laturi hajos vinssiä koeponnistaessa.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa sun optiman puheaika vaan olla loppu.
Mun yleismoottori vihreessä vessassa lähtee käyntiin alle 11 voltilla ja virtalähteenä on vanha väsynyt Exide Maxxima deep cycle http://valitseparas.exide.fi/prod03.htm ja näitä saa tilaamalla esim. Offivarusteesta. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Virtaa
Mittaa jännite käynnistyksen aikana, ei varmaan ole 14.7V.
"Tyhjäkäynti" jännitteellä ei juurikaan ole merkitystä vaan viiranantokyvyllä joka heikkenee varmasti iän myötä. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lj käynnistys onkelma... | Oskulennu | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.10.2008 23:00 |
HJ:n käynnistys ja savutus | Gravedigger | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.04.2007 14:12 |
LJ:n käynnistys ongelmia | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 21.01.2005 21:57 |
Käynnistys | Esko | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 13.09.2003 16:21 |
Käynnistys | jomppa | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 30.06.2003 14:09 |