![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noniin, takarekisterikilven valo, jarrujen ja päästöjen säätö ja huomenna leimaa yrittämään... Mitähän noiden vanereiden reunoihin vetäis, että ehkäsis vähän mädäntymistä... Käsisahalla sahailin ![]()
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Maalia.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#3
|
|||
|
|||
![]()
ota asetuksista selvää kunnolla että mitä saa ja mitä ei saa olla, sit laita reki kerralla sellaseen kuntoon että katsastus onnistuu laakista. turha sinne konttorille on mennä arpomaan ja itkemään että sasikohan tähän leiman!!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mikähän tossa nyt on mielestäsi sellaista, mikä estäisi katsastuksen?
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
30astetta eteenpäin ja 50astetta taaksepäin navasta katsottuna, pitää kuvion olla piilossa. 30mm kouru pitää olla, saa pienentyä nollaan lähestyttäessä noita astelukuja. Lokasuojan pitää olla mahdollisimman lähellä pyörää, kuitenkin korkeintaan suurin sallittu etäisyys pyörännavasta on 2x renkaan säde. Takareunassa, korkeudella 150mm pyörännavasta ylöspäin, pitää lokasuojan peittää vielä puolet kuviosta. Tai no kuvastahan ne näkee parhaiten http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11729 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-takaheijastimet -alleajosuoja -renkaat? -korotuksen määrästä selvitys (ostokuitti tms.)? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-Takaheijastimet on vakio takavaloissa, tarviiko olla muka neljä kappaletta? -Alleajosuoja hmm... ei oo eikä tuu (leimaa?) -Katsastan 235/75/15 renkailla -Munmielestä korottavat alustanosat eivät vaadi mitään hyväksyntälappuja tai ostokuitteja (voin kyllä olla väärässäkin) No kyllä ne leimalla kertovat mitä uupuu.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Noniin, nyt on Hiluxi otettu takaisin rekisteriin. Kävin eka työpaikallani mittaamassa päästöt ja säästin 25€
![]() Matka kohti Kehän autokatsastusta, odotustilat oli mukavat, kahviakin sai ja auto otettiin heti sisään. Katsastusmiehen ensimmäinen kommentti "Mitäs pelleilyä tämä on?". Kysyin, että kuinka niin? "Meinaatko tällaisella lavalla ajaa tieliikenteessä?" Tuumasin itsekseni, että mitähän pelleilyä tämä nyt on... Sanoin vaan, että kyllä, kuinka niin? Ei meinannut eka ottaa autoa ollenkaan sisään ja sanoi, että täytyy katsoa maastureita koskevia sääntöjä kirjasta. Hän ei ilmeisesti tiennyt, että lavan saa itse tehdä... Kerroin lavan täyttävän 1,75 metrin säännön ja täten se on lainmukainen... Seuraavaksi sanoi, että entäs nämä korotukset, eivät taida olla lainmukaiset... sanoin, että jousitusta on korotettu alkuperäisestä 77mm ja korinkorotuspalat 51mm on jo otteessa. Kysyin, että eikös kokonaiskorotus saa olla 150mm? Tätä hän ei tiennyt... Lisäksi sanoi, että "sulla on noita lisävaloja katolla..." eivät kyllä olleet johdotettu, mutta nykäsin kattokaiteen irti ja sanoin, että parempi varmaan näin... Sitten katsuri sanoi, että täytyy lähteä lukemaan kirjoista säännöksiä... Menin sisälle odottamaan ja tuumailin, että eihän tästä tule mitään, mutta noin 15 minuutin odottelun jälkeen oli eri ääni kellossa ja sanoi, että ottaa auton sisälle ja tutkitaan nosturilla tehdyt muutokset... Kertoi, että hänelle tulee harvemmin maastureita katsastettavaksi ja siksi ei tiedä sallituista muutoksista. No auto sisään, vasen etujarru ei tahtonut pitää kun 2.0 ja oikea 3.0 eli heittoa oli liikaa, tässä vaiheessa olin varma jälkitarkastuksesta... takajarrut ja käsijarru piti hyvin... Auto nosturille ja vikoja tutkailemaan... Vikalista tuli tämännäköiseksi... -A4 (asiapaperit) = Rakenne muuttunut. -D4 Renkaat ja vanteet = Oikean eturenkaan kiinnitysmuttereita puuttuu (olin epähuomiossa laittanu neljällä pultilla kiinni, kun kiireessä eilen kiristin pyöränlaakeria. -D6 Alusta = Runkopalkki vasen sisäpuoli ruostevaurio (pieni paikka) -D7 Kori = Muutoksen tuomat puutteet (roiskesuojien mitoitus ja ulkonevat terävät osat) -B1 Käyttöjarru = Jarruletkut liian lyhyet. Muita vikoja ei ollut. Ihmetytti tuo "ulkonevat terävät osat", tällä katsastusmies tarkoitti vinssipetiä ja sanoi, että siinä on liikaa teräviä kulmia ja kehoitti tekemään karjapuskurin... Kyselin, että eikös itse tehdyt karjapuskurit ole nykyisin laittomia ja sain vastauksen, että ei ole, saa muka tehdä... No jos kerran katsastusmies käskee laittamaan rautaa keulaan niin mikä ettei... Roiskesuojiksi kelpaa rekan parlokit tai muut vastaavat viritykset... Lisäksi, jotta saan jousikorotukset otteeseen tarvitsen Toyotan korjauskirjasta tai muusta vastaavasta luotettavasta tietolähteestä alkuperäisen Hiluxin korkeusmittoja, jotta jousikorotus 77mm voidaan hyväksyä. Aken järjestelmästä ei kuulemma ollut apua ja käski soittamaan Toyotalle... Oisko kellään vakio Hiluxin mittoja tiedossa? Eli ei mitään mullistavaa... Katsastusmies oli asiallinen ja palvelu muutenkin miellyttävää. Aion käyttää jatkossakin kyseisestä asemaa!
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! Viimeksi muokannut Morjenz : 14.11.2008 15:09 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
käy mittaan jostain vakio hilusta runkopalkista akseliin ja ota kuva ja mittaat omastas ja ota kuva ja meet konttorille kuvien kanssa ja jos eivät halua uskoa käske mittaamaan itse. itse jouduin tekemään alleajosuojan ja muuttaa myös roiskesuojausta korotuksista ei kyselty mitään eikä edes mitattu. otteeseen tuli ne lukemat mitä sedälle sanoin...
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sehän kertoo että hilux 3" korotussarja
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuollainen taulukko löytyi linkin takaa. Korkeus 1986 Toyota Hilux 2200 (bensa) 4X4 on 1760mm. Voisi olettaa, että dieseli on samoilla mitoilla. Surf 2 on käsikirjansa mukaan 1755cm korkea ( http://toyotasurf.asn.au/techsite/ ). http://www.carfolio.com/specificatio...0#a_dimensions Edit: Tässä toinen taulukko: http://www.worldofmotorsports.com/ca...60&make=Toyota Viimeksi muokannut Kartse1 : 18.12.2008 02:09 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
No tossa ei ole mitään asetusten vastaista. Kaikki autoon tehdyt muutokset on muutoskatsastettu tai muutoskatsastettavissa.
Korinkorotusta on 51mm (on otteessa) Jousikorotusta on 77mm (muutoskatsastan) Loput renkailla kun auto on N1G maastopakettiauto (150mm - 51mm - 77mm = 22mm) Joudun varmaan luopumaan otteessa olevista 32/11,5/15 renkaista... No konttorilla sedät kyllä varmasti neuvovat... Leimalle mennään talvirenkailla ja jonkinsortin kuraläpät kyllä tulevat. Otteessa lukee erikoisehdot ja huomautukset kohdassa VAIHTOEHTOINEN RENGASKOKO 32x11,50R15LT Omamassa luultavasti mitataan uudella lavalla uudestaan, viime leimalla omamassaksi merkattiin 1575kg. Auton lyhennys on merkitty otteeseen, kokonaispituus 4380mm eikä ole muuttunut. Flatbed täyttää 1,75m lavan pituudesta asetetun säännön (tai 2,25 neliötä), koska lava on 1,77m pitkä. Lava sais periaatteessa olla vaikka yksi lauta kuormankiinnityspisteineen, kunhan se vain on sen 1,75 metriä pitkä. Lava ei myöskään vaikuta auton leveyteen. Valot ovat myös säännösten mukaisia...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Tervaa
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
jos en väärin muista niin kuraläppiä ei tarvitse olla N1G/M1G jos ne haittaa auton käyttöä. en ole varma asiasta joten kannattaa tarkistaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota Hilux -86 Deliverator (Edullisesti?) | Morjenz | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 18.05.2009 10:50 |
Joko olet vaihtanut syksy ilmat renkaisiin | Discovery | Chit-Chat | 2 | 15.11.2006 15:57 |