![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
http://www.jeepforum.com/forum/showt...isc+brake+swap
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Hyvä asennusohje muutoksentekoonLainaus:
Erittäinkin suositeltava juttu jos levyjarruja aikoo pykätä pikku Cherokeehen. Vaikka hintatiedot ovatkin 2005-vuodelta niin ei varmaan nykyäänkään hirveästi tuosta poikkea ![]() ![]() Inhorealisti |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Levyjä ei voi suoraan vain heittää paikoilleen, pyörän studit saattaa jäädä lyhyiksi, kannattaa sitten vaihtaa levyjarrumalliset studit myös, ja purkuosina pitää sitten käyttää myös kaikki muutkin osat, jarruosia ei saa hitsata!!! Jenkkilän pojat myy myös esim yleismallin jarrusatulan kiinnikettä, joka hitsataan akseliputkeen, ei kelpaa suomessa!!!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Voihan sitä käyttää purkuosia ja uusia osia ristiinkin, mikäpä sitä estää? Eihän siellä mitään hitsaamisen tarvetta pitäisi olla kun kaikki on pultattavaa osaa. Vähän sama kun tekee jarrurempan, vaihtaa vain tarvittavat osat..
Se on totta että studit voi jäädä lyhyiksi - se selviää kokeilemalla, eikä ne montaa euroa maksa. Esim. mulla oli Fordin 8.8 akselissa ihan tarpeeksi pitkät studit kun vaihdoin rummuista levyihin. Koko Fordin alkuperäiselle 11" levyjarrusarjalle (kaikki tarpeelliset kiinnikkeet, levyt, kaliperit, jarrupalat, käsijarruhilppeet yms.), tuli hintaa us-partsiin tilattuna ~550€. Jenkeistä sama paketti olisi lähtenyt muistaakseni reilulla 300 taalalla, mutta kuljetuskulut, verot ja tullithan noihin tietysti aina tulee päälle joten ~450€ olisi maksanut.. tuon 100€ pulitin ihan siitä ilosta että mahd. takuuasioissa ei tule ongelmia. Isommilla renkailla ajaessa noista tuntuu olevan ihan oikeastikin hyötyä. Siihen vain kannattaa varautua että joutuu joko vaihtamaan jarrupaineensäätimen pellin alta, tai sitten ostaa takajarrulinjaan erillisen jarrupaineensäätimen että saa tarvittaessa jarrupainetta vähemmäksi. Ittellä on ihan siinä rajoilla että takana on liikaa jarrutehoa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
sellaisen akseliin missä on tehtaan hitsisaumoja saa myös hitsata jarrukiinnikkeet.löytyy ihan lakipykälä asiasta.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Missäs akselissa sitten ei ole tehtaan hitsisaumoja??? Kaikissa Jeepin akseleissa on hitsisaumoja!! Tarkennusta asiaan, mitä tarkoitetaan hitsisaumalla ja missä ne saa olla ja miksi silloi saisi jarruosia hitsata, kyseessä on turvallisuus, jos hitsaus pettää ja joku kuolee, niin en haluaisi olla se hitsari!!!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
sikäli mikäli kun olen itse käsittänyt, niin esim levyjarrujen kiinnikkeet saat itse hitsata akseliin. muttei varsinaisia jarruosia, kuten rumpuja yms..
ja ei minu hitsaamista kiinnikkei´stä kukaan ole koskaan sanonu itää, mut kait se riippuu saumasta. joidenkin ei pitäis edes hitsata paikkoja auton pohjaan mitä tältäkin palstalta on kuvia katseltu. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
XJ Cherokeehen takavinssi. | 454SS | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.06.2009 23:33 |
Ostetaan Lehtijouset Cherokeehen -89 | marko_p | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.10.2008 08:03 |
Cherokeehen 31" kumit? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.05.2007 19:20 | |
O: -90 Cherokeehen vetokoukku | O/M/V Muut | 0 | 22.06.2005 10:09 | |
Valityksiä XJ Cherokeehen? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.04.2005 08:04 |