![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Olen nähtävästi keskustellut ko. yksilön myyjän kanssa. Sanotaanko niin, että jos ei saa näppylöitä japsi tekniikasta (mitkä tosiaan tuppaavat kestämään aikamoisia ajomääriä), niin ei olleenkaan huono vaihtoehto. Olen nähnyt yksilöstä kuvia ja jos ei karu ulkomuoto pelästytä niin ei kun kauppaa hieromaan. Noissa FSJ Jeepeissä kannattaa tutkia takarungon kunto huolella. Tuppaavat olemaan aika ruosteisia ja korjaaminen ei ole aina niitä mukavimpia tehtäviä. Osia on tyrkyllä kohtuullisesti niin Suomessa kuin Jenkeissäkin. Tarinaa erilaisista FSj projekteista voi kurkkia myös www.amccf.com sivuilta ja foorumista.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Kyllä ainakin tuolla samaisella palstalla on myynnissä. Tuo koneen "pienentäminen" vaan mietityttää. Jenkkirintamalla joskus laittelivat farkku capriseihin noita cetrikin 2.8 dsl koneita, istuin joukus kyydissä ja rekan ohitus kesti tuskallisen kauan. Rupee tuntumaan siltä että hyvää perusautoa joka menee pikku korotuksella ja vähän isommilla renkailla ei ole olemassakaan varsinkaan järjellisellä kulutuksella.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
no mikä on kohtuullista kulutusta.
minu hdj menee aikalailla tasan 12L/100km. riippuen ajosta, yleensä sekalaista tuppaa olemaan. pikkusen on piristetty. alla 37" mtr 2"korottava alusta ja 50mm nostettu koria rungolta. eli aika korkeekin on. auto mikä painaa 2300kg ja jatkuvalla nelivedolla kulutus on mielestäni hyvinkin kohtuullinen. koneessakin on jo mukavasti puhtia. tosin dieselvero on ha:na sanotaanko mahtava
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Moi !
Ei tuo mun Rangenikaan kulutus ihan niin hirveä ole mitä yleensä ajatellaan. Noin 13-15 l/100 km. Auto vakio 3,5 l EFI V8 245/75 R16 renkailla. Ja vaikka sitä aiemmin isoksi ja kömpelöksi sanoinkin, niin menee kuitenkin maastossa hyvin jos tilaa riittää, vaihteiston välitykset antavat ajaa sopivan hiljaa joka paikassa. Toisin kuin tuolla aiemmin kehumallani Suzukilla, jossa saisi välitykset olla hitaammat. Mutta kulutus on jännä asia, Suzukilla se on vaihdellut renkaista riippuen noin 8 litrasta aina 12 litraan asti. Terv. Risto |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Jos rangea nyt laittaisin, niin 3.9:ssä olis vähemmän mielenkiintoisia ominaisuuksia, tai siis näin olen antanut itseni muiden puheista päätellen uskoa..
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kun alkuperäistä kyssäriä miettii, niin olis tietysti kiva tietää mikä on budjetti.
Pikkubroncon unohtaisin kyllä ensimmäisenä noista kolmesta. Itse harrastin Rangeja ennen Jeeppejä. Kyllä Rangesta tuppaa tulemaan puhdas harrasteauto aika nopeassa tahdissa, soppaa nimittäin kuluu enemmän kuin Jenkkivermeissä, eikä isommilla pyörillä kuitenkaan tehoa ole maantielle liiemmälti. Rangen alusta on kyllä ok, mutta etuakseli joustaa tukivarsien kiinnityksestä akseliin johtuen(sama RJ/LJ Toyotassa) huonommin kuin Jeepissä. Kun pääosa painosta on etuakselilla, kallistuu auto akselin mukana ja toinen takapyörä menettää pidon, jolloin ilman lukkoja eteneminen yleensä pysähtyy kohtuu nopeesti kuitenkin. Mut jos sumuista pitä olla, niin mitens 90 Defe. XJ-Jeepin suurin ongelma on tuo isomman renkaan leimaaminen, mutta jos vaikka metsärenkaat erikseen. Karkealla kuviolla, jopa 31" renkaalla etenee taatusti pidemmälle, kuin nuo muut samalla rengastuksella. Jos taas voit satsata autoon yli kympin, niin minä päätyisin hetkeäkään miettimättä TJ-Wrankkuun. Laillisesti 33" renkaat alle, vinssi keulaan ja menoksi! Pienellä bensalla ei yksikään maasturi kulje maastorenkailla, väittäisin TJ:n kulkevan edellämainituista pienimmällä ...ja ainahan voit valita puolimoottorin. Aika moneen halvempaan ritsaan kuluu sama raha, ennenkuin on maastokelpoinen. Eikä enää sen jälkeen ole käytöautoksi järkevä. Tämä nyt on vaan mun mielipide ...Range on kyllä myös maastoauto. Hyvä ajaa huonokuntoisia siirtymiä, jos siinä on oikea moottori. Itse olen siirtynyt Jenkkeihin(4kpl) ja kyllä ...Jenkki on Jees! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Budjetti sitä jos ei tarttis miettiä niin varmaan hommaisin jonkin jenkki lava nelikko monsterin isolla koneella. Nyt kuitenkin pitää miettiä ja tämä budjetti on siis myös sitä "käyttöautoa" varten(kuten tuolla alussa mainitsin herraste/käyttöauto). Kun nyt kysyttiin eikä se valtion salaisuus ole autoon olis laittaa tuolla myydään palstalla myynnissä/vaihto ilmoituksessa oleva valkokilpi enduro(vink vink) ja noin 4000e siihen päälle.(lukekaa ilmoitus kellä ylimääräistä kalustoa tai käyttöä katulailliselle pikkuendurolle).
Viimeksi muokannut fomoko : 31.10.2008 10:51 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Mikä hyvä ½" pulttipyssy? | Jallu | Tekniikka & Jutustelu | 136 | 29.08.2015 19:26 |
| Myyty Toyota HJ-60 | Lanzari | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 25.02.2009 20:20 |
| mikä olis hyvä hallitunkki? | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 15.05.2008 22:19 |
| Mikä on hyvä liima kattoverhoilulle? | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 20.01.2007 21:04 |
| Hyvä foffi aihio? | Nerd-O | Chit-Chat | 6 | 14.09.2006 08:11 |