![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Tervehdys! Joskus tuli venttiilinnostajan kuppi lohkosta läpi kun se pyöriessään kohti öljypohjaa ehti jäädä kiertokangen ja lohkon väliin... 2x3 cm reikähän siitä syntyi. No, rautaa tilalle ja valurautapuikolla kiinni. Hyvin on pitänyt. No, eipä juuri ole ajettukaan...mutat ei se ole vuotanutkaan silloin kun on satuttu ajaa. Koneena legendaarinen NC-50 ála Fiat / Iveco TT
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
kaveri hitsas ralliautosta lohkon halkeaman migillä ja tavallisella langalla.
halkeama oli kahen plommin välissä. moottori oli toyotan 5K. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ääni sikafleksille.
Paikassahan ei ole minkään valtakunnan rasitusta niin luulisi pitävän. Toki tässäkin puhdistaminen on se tärkein juttu.
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Nikkelipuikolla kun hitsaa niin onnistuu.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Suosittelen Mega Metalin kemiallista"metallia"
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Mie oon saanu tälläsia ohjeita rautalohkon hitsauksiin:
-Jos mikillä hitsuaa niin kovilla virroilla. -Vasaralla naputella saumaa heti hitsauksen jälkeen jännitysten tasaamiseksi. -Hitsattava kappale pillillä ensin punahehkuiseksi ja sitten vasta hitsataan. Jäähdytetään hitaasti eristäen vaikka vuorivillalla. Miulla ei oo mitään kokemuksia tig-hitsauksesta mut miten, toimiskohan jos sen valokaarella sais sulatettua pelkän perusaineen ja sillä halkeaman umpeen? |
|
#7
|
|||
|
|||
|
onnistuu tigillä tai nikkelipuikolla varauksella,valurautojakin on miljoonaa erinlaista valua.
puhtaaksi,pehmeällä nikkelipuikolla pikku sauma,naputtelu,pörrällä puhtaaks ja antaa jäähtyä,näin kun etenee vaikka 1.5cm kerrallaan ni hyvä tulee. jos puikko hitsaus ei ole hanskassa ni kannattaa unohtaa nikkelipuikot ja antaa tehä sen ketä osaa,hankalin puikkohitsauksen saralta. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kattoverhoilun korjaaminen | Td5 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.08.2008 21:23 |
| Maastomersun korjaaminen "Wanha Wihree" | MikkoVuorsola | Maasturiprojektit | 47 | 30.12.2007 23:17 |
| Lohkon ja kannen pesu (lipeä) | Jeeper | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 18.01.2007 16:01 |
| Pajero 2800 lohkon jäähd.nesteen tyhj.tulppa missä | HiluxMan | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.05.2006 16:44 |
| Kyljellään korjaaminen | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 29.04.2004 22:59 |