![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Onhan tästä aiheesta ollut kyselyä aiemminkin vaikka kuinka ja paljon.. mutta pikku-Cherokeen kohdalla paras/ kestävin tekniikka on ehdottomasti suora kuutonen + automaattilaatikko. Kannattaa kattoa '91 ja tuoreempia, kun on HO- koneella. Jos dieselin haluat, niin sitten katse vähän uudempiin 2,5 litran VM-motorin pannulla oleviin versioihin. Ne vanhemmat 2,1td:t on rellun nuhapumpulla koneella olevia ja ei oikein mistään kotoisin jos minulta kysytään.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Eikä se uudempi VM:n 2.5 TD -kone ole yhtään sen parempi!!
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Mitenkäs, noista moottoreista vielä, jos pienoinen offtopic sallitaan, sitten 2.5 litrainen bensakone? Ei taida Cherokee tms. isommissa malleissa olla asennettunakaan, mutta Wrangleria tuntuisi löytyvän keski-euroopan markkinoilta aika paljonkin tuolla koneella..
Jostain luin että kyseessä olisi siitä pomminkestävästä rivi-kutvosesta pätkäisty nelos-koneeksi? Mutta onko luotettavuus ja kestävyys samaa luokkaa, vai onko kanssa heikentynyt 1/3:lla? Tehoja näyttäisi ainakin olevan samassa suhteessa, eli se kolmasosa vähemmän.. -t- |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ihan kestävä kone ja on pätkäisty kuutosesta!!
Jos kiinnostaa, niin mulla olis -93 XJ 2.5 nelosella myynnissä, leimakausi alkaa 16. marraskuuta ja silloin haetaan leima, jäi edelliseltä omistajalta leimaamatta, kun kone hajos, nyt kunnossa!!! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Dieselit taitaa molemmat olla turboja, joten kai ne kummatkin rikki saa jos haluaa?
Onko näissä vaihtunut jakovaihteisto jossain välissä? Googlettamalla löytyi "huhu", jonka mukaan jakoaskissa on jotain muutoksia tehty jostakin vuodesta alkaen..lieneekö totta? Onkohan miten kesy pata käytännössä tämä 2,5l bensakone? polttoainetaloudessa on varmaan joku minimaalinen ero 2,5l ja 4l välillä? eli -92 tai uudempi, automaatilla ja 4L HO olisi se kaikista varmin? |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ei kun '91 tai uudempi, automaatilla ja bensakuutosella. Se kulutusero 2,5 litran bensan ja kuutoskoneen välillä on todellakin aika minimaalinen - 4 litrainen on sen verran kivempi ajella että pitäytyisin suosiolla siinä. Molempia on tullut kokeiltua ja pienemmälläkin koneella ajanut muutamia satoja kilometrejä, sen perusteella en ~parin litran kulutuseron takia pikkukonetta ottaisi.
Jakolaatikoita on ollut vuodesta '87 eteenpäin tasan kaksi, joko 231 (Command track, eli takaveto + kiinteät nelivedot) ja 242 (SelecTrack, eli takaveto, kiinteät nelivedot ja nopea jatkuva neliveto). 242 laatikolliset on suomen oloihin parempia, kun tosiaan löytyy se jatkuva neliveto mitä voi siis pitää päällä vaikka koko ajan. Sisäisiä muutoksia noissa jakoaskeissa on ollut jonkin verran (mm. spline- jako sisääntuloakseleissa muuttunut, vähän eri malliset rattaat yms.), mutta niistä ei tartte välittää. Kaikki on yhtä kestäviä ja toimivia. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Sekä bensaa, että dieseliä näyttää löytyvän myös manuaalilaatikolla. Kannattaako manuaalilaatikkoista edes harkita?
Millaisia määriä 4 litrainen kone kestää ajella noin suurinpiirtein? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M:Jeep cherokee 4.0 | asko | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 27.12.2006 19:59 |
| M:Jeep Cherokee -91 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 01.12.2006 05:35 | |
| Jeep Cherokee | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.01.2006 16:58 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Cherokee -93 | O/M/V Muut | 1 | 28.08.2004 09:35 | |