Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2008, 19:25
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Hiukka kerkesin jo oikomaan...


no nyt on tulen uutta tuulilasia paikoillaan ja lootien ölpät vaihtelin kans...

mutta kiitos nykyajan ammatti taidottomien varaosa myyjien, rupesin vaihtamaan koneeseen öljyjä. vanhaa suodatinta irti ja kun se oli tiukassa nii rukari siitä läpi nii johan aukes. nooo ei kun uutta suodatinta ruuvaamaan paikoilleen ja WTF??? Yllätys, väärä jenga. no ei auttanut kun jättää pastirolli viel heittopaikalle talliin ja huomenna sopivampaa suodatinta hankkimaan emännän corollalla...



sitten viel asiaan. omistajan käsikirja pyytää laatikkoihin api-gl4:sta ja periin api-gl5:sta.
onko seksuaalista merkitystä et onko perissä tota mitä pyydetään vai samaa kuraa kuin mitä laatikkoihin laitoin? joo ja ei oo kitka lukkoo kun on oikee lukko. siitä joku kumminkii siitä kohta kysyy.

vanhoihin pateihini oon aina laittanu sitä mitä sattuu olemaan, kumminkin 80w90... samaa oli nytkin tarjolla mut tosiaan tota api-gl4:sta...




nii ja vielä semmosta et tietääkö joku et käykö etu- ja takatasauspyörästöjen kuoret keskenään GR:ssä? siis pelkät ratas/kitkalevy kotelot.

visioin vaan et jos laittas takatasauspyörästön kotelon ja hi-pinion välityksen nii sais kitkan eteen...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.10.2008, 20:59
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Toi ei todellakaa ollu uus juttu et ne suodatin kirjat ei tunne oikeaa suodatinta GR koneeseen. Itse laitoin kyl sillon omaani perii ne 5 öljyt, niis kun on vähän eri lisäaineistus...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.10.2008, 16:47
PatrolGR:n Avatar
PatrolGR PatrolGR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.12.07
Sijainti: Kompero, Liperi .
Viestit: 486
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uni Näytä viesti
Toi ei todellakaa ollu uus juttu et ne suodatin kirjat ei tunne oikeaa suodatinta GR koneeseen. Itse laitoin kyl sillon omaani perii ne 5 öljyt, niis kun on vähän eri lisäaineistus...

Niitä tuntuu olevan kahdella eri kierre/reikäkoolla GR:ään
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.11.2008, 19:41
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

jotain taas...


taas tullu jotain turailtua.

vinssin sisäohjauksen laittelin. tosta vasemmasta napista täytyy eka laittaa ohjausvirta päälle ja sitten tosta toisesta pääsee kelaamaan ja purkamaan...
aika tuninki tuli kun on tollaset punaiset nuolet kun laittaa ohjaus virran päälle




tollasen sisävalon duunasin peruutus valosta...





lipposelta tuli hommattua tollanen kompura. täytys tehdä sille joku teline lokarin kaaren päälle.
huotolaatikoston kans tossa väsäsin vesivanerista sinne myös muutti akku asustamaan... akun virkaa tuli hoitamaan 180ah exide, lupaavat sille 1000A kylmäkäynnistys virtaa et kait sillä jotain vinssailee ennenkuin saan oikeet akut hommattua. virta kaapelit vedin 70mm2 "piuhalla".




takalukon laitoin toimimaan paineilmalla kans. tollanen ykstoiminen pikku sylkky kytkee lukon päälle ja jousi painaa pois. täytys hommata sylkkyyn hiukka jäykempi palautus jousi kuin mikä siel nyt on. myös jotain irti pultattavaa suojaa pitäs sylkylle laittaa.





lukkoo ohjataan keski konsolista mekaanisen vivun avulla. hieman yllätti tollasen vivun hinta, yllättävän kallis oli mokomaksi vipstaakiksi.






että tämmöstä tällä kertaa...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2008, 18:14
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Smile

eilen käytiin tojota 4x4:n kanssa hakemassa renkaat hesasta. (kiitos Paulille kun kuskas ne porista)
eli hommasin 37x14,5r15 creepyt 10" vanteilla.

tänään sovittelin niitä eteen ja hyvin mahtuu kääntymään sisään joustossakin.





vielä mahtuu sanomalehtikin väliin




Täytyy hieman varmaan viistää helmapalkkia et ei töppää siihen maksimaalisessa sisäänjoustossa. takaa mahtuu muuten, mut sisäänjoustoa pitää rajoittaa jonkun verran, ei mahdu menee lokarin sisään samalla tavalla kuin 36" tsl.



sitte ähräsin kumit pois vanteilta. meinas hiki tulla kun yksinään niit liftillä painoin pois vanteelta ja sitte rengasraudoilla pois vanteilta...

no sainpahan hiottua maalit pois reunoilta ja huomen jos töissä kävis ne pesemässä.
jos sitä sais viel täl viikolla hitsattua piit lokit paikoilleen ja maalattua vanteet nii vois vaik viikon loppuna käydä koe ponnistamassa creepyn pitoo.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.11.2008, 09:30
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Smile

eilen käytiin kaverin kans sen työpaikalla hitsailemassa kehät vanteisiin.
siellä kun oli kunnon mikki ja pyöritys pöytä nii sai karvan verran paremmat saumat kuin vapaalla kädellä vedettynä.
ei paljoo tarvinnu rälläköidä saumoja tasaiseksi.
1,2mm yditäytelangalla vetästiin, pitäs olla tunkeuma kohdallaan





lisää kehän hitsuu kuvia -> http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=685
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.10.2008, 21:04
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
sitten viel asiaan. omistajan käsikirja pyytää laatikkoihin api-gl4:sta ja periin api-gl5:sta.
onko seksuaalista merkitystä et onko perissä tota mitä pyydetään vai samaa kuraa kuin mitä laatikkoihin laitoin?
Kyl sinne periin ois syytä hypoidia laittaa eli tuolla gl5 luokituksella olevaa. Miks näihin ei vois käyttää traktorien jokapaikan öljyjä, joissa on gl4 ja gl5 luokitukset ois ainakin halpaa ja kävis joka reikään.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.10.2008, 05:16
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Kyl sinne periin ois syytä hypoidia laittaa eli tuolla gl5 luokituksella olevaa. Miks näihin ei vois käyttää traktorien jokapaikan öljyjä, joissa on gl4 ja gl5 luokitukset ois ainakin halpaa ja kävis joka reikään.


niii... universaalia vaan... monitraa käyttäävät enduropiireissä 2T koneissa varsin yleisesti...

olishan tuo ehke notkeempaakin pakkasella kuin hypoidi...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Patrollin kardaanin pätkä OPA O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 02.11.2007 22:49
O:Pätkä patrollin puskurit! PatrolAss O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.10.2007 21:21
o. pätkä patrollin jonisalmi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.08.2007 14:41
o. pätkä patrollin O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 01.08.2007 18:19
M: pätkä patrollin osia oska80 O/M/V Muut 25 30.08.2005 12:09


Sivu luotu: 08:06 (GMT +2).