Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.10.2008, 11:07
legro:n Avatar
legro legro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.07
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 429
Perusasetus

Onko väellä tietoa 2002-> cherokeen 2.8 tdi murheista?

Mites noissa kone pelannut ja tekniikka yleensä?

Olis ajatuksena mielenkiintoinen käyttöpeli ja vähän sillä voisi kevyttä offiakin kokeilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2008, 14:13
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Juu nuo kaks viimmeistä kommenttia ei oikein mielestäni kuulu tähän ketjuun mitenkään(tiedän kun itse tämän ketjun aloitin) Jeeppejä kateltu kovasti ja jopa selvitelty korottamisen hintaa yms. Yllätyksena kuitenkin tuolta toisista kirjoituksista luin että voi olla tuskaa saada xj cherokeehen 31"/10.5" renkaat?(nuo ei ees minun mielestäni ole mitkään mahdottoman isot vaikken mikään off road ukko olekkaan) Sitten hommaa rupes sotkeen ajatus kahdesta autosta eli olis kaks ehdokasta tuohon ed mainittuun maasturi ehdokkaitten joukkoon: dieseloity wagoneer 3.0d+man(paku) ja toinen olis tutun vanha ylimääräiseksi jäänyt mitsu pajero, tais olla -89 ja pätkämalli 2.6 bensa manuaali. Jos kahden auton loukkuun jäädään toinen noista siis vois toimia minun käyttöautona ja harrastepelinä jota vois siis rakennella näinollen hiukan enenmän ja vapaammin. Jos joku tietää noiden kahden maasto ominaisuuksista osien saannista ajettavuudesta maastossa yms olisin edelleen kiitollinen.(täältä tuntui kuitenkin tietoa löytyvan ja suht nopeasti) KIITOS.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.10.2008, 19:17
landy:n Avatar
landy landy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 522
Perusasetus

Jos Rangesta haaveilee niin miksi ei Discovery kiinnosta. Joku kolmeovinen 200Tdi tai 300Tdi koneella. Kulutus diesellä pysyy helposti 10l/100km pinnassa ja alusta sama kun Rangessa.

Vanhemmissa kannattaa katsoa tavaratilan maton alle voi olla korroosio hommia. On tosin kohtuullisen helppo askarrella uusi lattia.
__________________
Vain maine kulkee edellä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.10.2008, 08:16
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.046
Perusasetus

Noita kolmi ovisia ei vissiin ihan hirveitä määriä ole maahantuotu? Olikos vuodet -90 ja -91
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.10.2008, 12:10
heimali:n Avatar
heimali heimali ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.06
Sijainti: Tyynelä
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
eli olis kaks ehdokasta tuohon ed mainittuun maasturi ehdokkaitten joukkoon: dieseloity wagoneer 3.0d+man(paku) ja toinen olis tutun vanha ylimääräiseksi jäänyt mitsu pajero, tais olla -89 ja pätkämalli 2.6 bensa manuaali.
Pajerosta löytyy sivukaupalla juttua kunhan käytät haku-toimintoa, alustan rakentaminen toimivaksi maastossa voi olla haasteellista.
Wagoneer on ainakin omien kokemuksien pohjalta ison tuntuinen lahna pyöritellä kivikossa ja korotettuna herkästi yläpainoinen. Ruosteviat ovat molempien kiusana.
Itse en ehkä juuri noiden kahden auton loukkuun lähtisi. Jos kahta autoa halajat, niin osta joku hc-offipeli leikkikaluksi + itsellesi mieluinen käyttöauto, tällöin ei kummassakaan tarvitse tyytyä kompromisseihin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.10.2008, 20:10
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Vielä vaan pitää porukkata vaivata. Eli nyt meni käyttöauto kaupaksi ja rupesin jo jeeppiä valkkaamaan kun emäntä kirkas ettei toista bensarosvoa tule heti perään. Sitten tutkimaan mitä muita vaihtoehtoja löytyy ylläolevin edellytyksiin, onhan siellä toyotaa kuten jo edellä joku heitti nissan patrolia ja terranao yms. Ainakin tuolta juttuja etsiskellessä törmäsin asiaan että joistain näistä löytyy viskokytkimiä yms eli ei olekkaan "oikea" neliveto kun mennään tarpeeksi pahaan maastoon???. Itselle jeeppi on nyt ykkösvaihtoehto mut löytyykö noista japseista yms jeepille haastajaa maastojutuissa?. Käyttöautomaisuus kärsii jos kulutus on oikeesti sen 15-20/100km toisaalta eihän sitä kaikkea voi kerralla saada.(itseni aloittama ketju, nyt oli jo pakko rekisteröityä)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.10.2008, 21:34
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

"löytyykö noista japseista yms jeepille haastajaa maastojutuissa?. "Ei ainakaan tuolla itärajan takana ole pahemmin amerikan autoja safareilla näkynyt,lähinnä Tojotia ynnä aina pari volvoa vinssattavana.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.10.2008, 21:52
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Tämämpä takia just kyselen täällä tyhmiä noilla kulutuksilla mitä myyjät kertovat ei varmaan lähdetä pitkiin matkoihin safareille(suurimmassa osassa kuitenkin perus renkaat) tai perheen kesälomille tämä panee miettimään muita vaihtoehtoja. mitä nämä muut järkevät vaihtoehdot sitten on? Kone sais periaatteessa olla diiselikin mutta paljonko noissa sitten on verot? onko esim pätkä ja pitkämallissa samat?(mitsu,patrol)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.10.2008, 22:00
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Sanoisin,että tollainen hdj80 on kyllä aika hyvä paketti jos löytää kohtuu ajetun.Bensa pelit kun vie suhteettoman paljon ainetta jos vertaa saman kokoisiin diisseleihin ja esim hdj:ssä on lähes aina täydet lukot tasauspyörästöissä ja koneessa heppoja olikohan 170 ja vääntöä riittävästi,mutta en muista paljonko.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.10.2008, 12:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

joistain näistä löytyy viskokytkimiä yms eli ei olekkaan "oikea" neliveto kun mennään tarpeeksi pahaan maastoon???. Itselle jeeppi on nyt ykkösvaihtoehto mut löytyykö noista japseista yms jeepille haastajaa maastojutuissa

Yksi käyttöauton ja maasturin lähes valmiista yhdistelmistä löytyy japanilaiselta autonvalmistajalta. Vakiovarusteena voi olla, jos hyvän löytää, vinssi ja 100% lukot. Turbolla varustettu kutoskone niissä on vakiona. Tai kaikissa malleissa ei oo turboo, että kannattaa vilkaista pellin alle.
Rakentamaan vähän joutuu; joko jousiriippujen muutaman kymmenen millin pidennykset, jotka maksaa itsetehtyina useita euroja tai korin parin tuuman korotus, joka on kalliimpi eli useita kymmeniä euroja ja vähän enemmän työtä. Sitten alle saa leimata 33 tuumaiset boggerit jotka ovat hyvät yleisrenkaat jos rengasmelusta ei häiriinny. Jotkut ajavat niillä metsässäkin kohtuullisen hyvillä mielin tarvitsematta selitellä toisille miks mulla on vaan boggerit.

Huonojakin puolia on. Auto on raskas ja koneen voi joutua remppaamaan alle puolen miljoonan kilometrin välein. Koneen voi remontoida työstöjä lukuunottamatta itse jos on katosalustaa muutama neliö. Erikoisavaimet, joita tarvitaan voi tehdä itse. Tarvikeosia löytyy.
Auto on myös raskas polttoainetaloudeltaan ja syö naftaa boggerit alla niin että heikompaa hirvittää, siksi oiva peli jenkkiharrastajallekin. Lisäksi helkilömallin lähes tonnin dieselvero.

Maastoajossakin auto on raskas, sen saa uppoamaan yllättävän kauas suolle lukkojen ja hyväpitoisten renkaiden avulla. Lisäksi auto murskaa etuvetareiden maljoja varsinkin kuin vedättää eturenkaat riittävän ääriasentoon käännettyinä. Maljan vaihto on ikävää puuhaa jos sataa. Jos ei sada on remontti tehtävissä myös avotaivaan alla aika mukavasti jos sitä on harjoitellut kotona.
Autossa on lehtijouset eli jos tietää että vain kierrejousialustalla pärjää niin tällä ei voi ollenkaan mennä maastoon. Jos taas ei tuosta asiasta tiedä niin maastoon voi mennä ja kovaa. Auto nimittäin kulkee liian kovaa hitaimmallakin ykkösellä joten hidas kiipeily ei onnistu ilman kallista jakolaatikkoratastusta. Tässä tulikin niin paljon noita huonoja puolia että en voi suositella kyseistä autoa kenellekkään. Itse voisin kyllä sellaisen ostaa jos jollakulla jonkinlainen aihio olis myydä. Se on niin isokin, että vie vaan turhaan tilaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä hyvä ½" pulttipyssy? Jallu Tekniikka & Jutustelu 136 29.08.2015 19:26
Myyty Toyota HJ-60 Lanzari O/M/V Ajoneuvot 10 25.02.2009 20:20
mikä olis hyvä hallitunkki? toyota4x4 Tekniikka & Jutustelu 15 15.05.2008 22:19
Mikä on hyvä liima kattoverhoilulle? Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 18 20.01.2007 21:04
Hyvä foffi aihio? Nerd-O Chit-Chat 6 14.09.2006 08:11


Sivu luotu: 10:38 (GMT +2).