![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Itse painiskelin hyvin saman kaltaisen asian kanssa. Ajelin Broncoa, Grand Cherokeetä ja toki haaveili Rangesta, mutta jotenkin jäi sitten kokeilematta. Toki Toyota jne kalusto oli kiinnostavaa, mutta mieluusti saisi tuo 4 ihmistä kulkea ja dieselveroa ei viitsi raskaimman kautta maksaa. Toki muutamia pakuja oli, mutta ei sitten vain innostunut. Eilen sitten tuli haettua Cherokee ja muiden esille tuomat asiat oli siinä painavia. Auto tulee itsellä hyvin samanlaiseen käyttöön myös, eli kiva hauskutin, jolla voi tarpeen tullen ajella arkiajoja ja illalla mennä lennättämään rapaa. Ja auto on kuitenkin sen verran mones taloudessa, että voi huoletta välillä purkaa ja ihmetellä kasaamista. Siinä mielessä omat ajatukset ovat kaukana neuvoista, koska hyvin tunteella tuli valittua, eikä sen kummemmin osaa ajatella missä tuolla vehkeellä häviää eniten ominaisuuksissa. Ja painavin "sana" tuli pojalta (2-vuotta) joka kyllä lämpeni Broncolle, mutta Grand Cherokeen halusi jättää liikkeeseen. Cherokee sitten oli mieleen, etenkin kun koeajolla käytiin ajamassa kunnolla mudassa ja muussa omimmassa ympäristössä. Noita safareja pitää kyllä sillä silmällä alkaa katselemaan ensi kesälle, että voisi varata aikaa kalenteriin.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Hienoa eilen kun illankähmässä tätä turasin ajattelin itsekin ettei tälläsiin kyselyihin kukaan kehtaa vastata ja nyt on tekstiä vaikka kuinka. Itsellä oli listan ykkösvaihtoehto just bronco 2 joka on siis sen ison bronkon pienoismalli ja mahtuu varmaan samasta reijästä metsässä kun esim jeeppi. Nimenomaan esin korotuksista,renkaista yms olis tarkoitus saada lisätietoja ja sitä että mihin noita edes saa tarvittavia palikoita, mut sehän tuli selväks että ainakin jeeppiin siis saa. Renkaista sen verran että 31" on parissakin vehkeessä ollut ja ainakin korottamattomaan exploreriin ne riitti hyvin. Tarkoitus on kuitenkin siis suht pientä ja näppärää ajettavaa hakea yhden ison broncon omistaneena en sitä kovin näppäränä pidä. grand cherokee taas menee jo korinsapuolesta hiukan "juppimaasturi" puolelle(vähän niinkuin se rangekin) joten sitä ei edes sen puitteissa kehtaa luvallisille ajoreiteille viedä, toinen juttu on tuo hinta mitä halvempi hankinta ei pikkulommot rupee metsäässä itkettään ja jää rahaa myös toteuttaa noita alustan yms parannuksia. Jeeppi siis johtaa kommenteissa eikös kukaan ole sillä pikkubroncolla metsäässä ajanu?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Yhdellä tutulla täällä oli semmoinen Bronco 2 kevyessä offikäytössä 31" Scirocoilla, ei oikein menestynyt rakentelun puolesta kun "rakenteluosia" ei löydä mistään, retkukeula liki mahdoton korottaa, tai no, onnistuuhan se mutta...
Siirtyi siintä etuakseli kerran 5 cm taaksepäin yhdellä Ravijoen reissulla, ei tuo erillisjousitetun akselin tuenta vain ole oikein tehty maastokäyttöön. Jeepissä on nelilinkkituenta etuakselilla joka on omasta mielestäni parhain mahdollinen akselin tuenta joustojen kannalta, ja tosiaan osia löytyy ja monelta eri valmistajalta. Ja kaikki Jeeppi jätkäthän kehuu Jeeppiä maasta taivaaseen, hyvä ettei jopa Henry Fordkin kopioinut T-malliaan Jeepiltä kun juttuja kuuntelee!! ![]()
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Minäkin painin joskus saman asian kanssa. Vaihtoehtona oli just Jeep (XJ) ja Range (+ jokunen muu). Loppujen lopuksi listailin plussia ja miinuksia, niin Rangeen päädyin. En kyllä enää muista, että mikä oli se lopullinen mielen kääntänyt juttu - oliskos Range ollut rakentelua ajatellen helpompi, erillinen runko sekä vieterit ja levyt joka kulmassa... Ja Jeeppimiehet tietty korjaa, jos Cherokeessa on samat tsydeemit
__________________
Ruskee City-Range & seittemän matala-autoa |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Rankun kannalle minäkin noist vaihtoehdoist kallistuisin.Erittäin mukava ajella tiellä ja vakio alustakin pelaa maastossa yllättävän hyvin.Osia löytyy ja neuvojakin(offroad paja).
Kolme Rankkua ollut itselläni. Jeeppikään ei huono,kokemuksia eiole kuin Mamman Grand Cherokeesta,tiellä erittäin mukava ajaa,maastossa enoo paljoo uskaltant kokeilla. Mut antaisin ääneni Rankulle samoin perustein kuin Hitsu,levyjarrut,erillinenrunko. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Jep kaikissahan noissa on tietysti puolensa, rangeissa lähinnä mietityttää bensankulutus kun kuitenkin puhutaan autosta jolla sitten ajellaan ns. ympäri vuoden ja kaikki reissut. Se että on ajellut paljon jenkeillä ei välttämättä tarkoita että vieköön 20l ja yli kokoajan(niinkuin noista vanhemmista rangeista puhellaan). Jeepeistä taasen merki ja mallikohtaisia vikoja tuli yllättävän paljon kun niistä tietoja etsiskelin, näistä tosin jo varmaan vanhemmissa korjattukin jos katellaan 90-luvun alun jeeppeja ja erityisesti cherokee mallia. broncosta 2:sta ei ole tietoja tullut vastaan oikein mistään googleteltu ilta jos toinenkin ja foorumi toisensa jälkeen, näppäräksi kyllä kehutaan mutta varsinaisesti maastokäytöstä ei oikein löydy mitään. Edellisistä päätellen joutuu vissiin alkaa harkitesemaan vahvasti jeeppiä tosin jos löytyy jostain läheltä range niin voishan sen käydä koeajamassa.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Mikä hyvä ½" pulttipyssy? | Jallu | Tekniikka & Jutustelu | 136 | 29.08.2015 19:26 |
| Myyty Toyota HJ-60 | Lanzari | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 25.02.2009 20:20 |
| mikä olis hyvä hallitunkki? | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 15.05.2008 22:19 |
| Mikä on hyvä liima kattoverhoilulle? | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 20.01.2007 21:04 |
| Hyvä foffi aihio? | Nerd-O | Chit-Chat | 6 | 14.09.2006 08:11 |