![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kiitoksia tähän asti, tiesin että tietoa löytyy.. Jamantilta saa ilmeisesti huolto&kulutusosia helposti. Meinasitko Timo että etu alatukivarsia saattais pystyä siirtämään korin päästä eteenpäin? Onko noissa mitään kitkalukkoa takana, perä ilmeisesti on dana35c melkein kaikissa? Ja tähän saa vapaasti jatkaa asiasta ja asian vierestä mikä vähänkin liittyy Jeeppeihin.. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() No ainakin XJ:ssä pystyy "shimmittämään" alatukivarsia jonkin verran edemmäs korin kiinnikkeissä, olettaisin että sama onnistuu myös MJ/ZJ/TJ, koska on kokolailla sama keula kaikissa. Mutta ei se pakollista sinällään ole, korotetuna ei yleensäkään näissä saa casteria ihan optimaaliseksi kovin helpolla. Dana35 on aika monissa ja siellä on joko kitkalukko tai sitten ei. Muistaakseni jo ZJ:ssä on käytetty V8- mallien yhteydessä myös D44a:ta (eli banjokoppa on alumiinivalua). |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ZJ:ssä epäkeskopultti tukivarsien etupäässä!!!
Ja juu, osia on varastossa (!!! harvinaista Suomessa, että kukaan varastoi nykyään mitään !!!) yli 2000 nimikettä Jeeppeihin ja tilaamalla saadaan lisää!!! Viimeksi muokannut JAMANT : 09.10.2008 08:48 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Noita korotussarjoja tullut katseltua Amerikan puolelta, mutta nyt olisi kait syytä kuunnella viisaampia.
Eli tuntuu hintaeroa löytyvän, kun vertaa esim. tätä: http://www.roughcountry.com/jeep_xj_3.html joka siis uusilla takajousilla 509$ kun taas tämä: http://www.jeep4x4center.com/jeep-ch...-kit-3inch.htm on aika liki tuplaten. Tuo jälkinmäinen tuntuu jotenkin luontevimmalta, mutta hintaakin kertyy sitten. Muita vaihtoehtoja? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
mä tilasin tuohon zj:hin summitilta korotussarjan siin oli lähes tulkoon kaikki mitä tartti se ol skyjacker 3" samalla otin TSL:llän radial sarjan renkuloita yht pkt hinta rahteineen oli 1663,83 tollaria.. ja juu ja vero päälle oli 304.77 eur romppeet tuli pihalle asti.
työhön meni joku 14h taukoineen ja vittuiluineen onnex oli tuo lukkouaz ammattitaito mukana ja työkalut itellä on tuo peukalo keskellä pers...ttä! ota ZJ mut ei kannata ottaa -95 tuoreempaa mä kaivan kuvan miten voi käydä kun kerkeän. Lainaus:
__________________
Voihan sitä postimerkkejäkin keräillä!! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.4x4garage.de/catalog/prod...roducts_id/593 Siihen säädettävä heavy-duty panhardi + korin kiinnike jos haluaa (orkkis kestää isommilla renkailla jonkin aikaa): http://www.4x4garage.de/catalog/prod...roducts_id/721 http://www.4x4garage.de/catalog/prod...roducts_id/600 Viimeksi muokannut Timo_L : 20.10.2008 14:12 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
onko noissa iskunvaimentimissa sen suurempia eroja ollut? Kalliit on aina hyvät luonnollisesti, mutta merkit on vaan hyvin tuntemattomia.. Tuossa 3,5" korottavassa suositellaan vaihtamaan kardaani "Note: Installing a SYE and CV driveshaft is recomended when lifting any vehicle 3.5 or higher." Kuis tämän kanssa? Viimeksi muokannut pt. : 20.10.2008 15:23 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
SYE- kitin tarpeellisuus on aika yksilökohtaista XJ:ssä. Toiset alkaa täristämään jo parin tuuman korotuksissa, toisissa ei ole ongelmaa vielä 4" kohdallakaan. Jos löytyy PTO jakoaskin perästä, niin se vähentää tärinöiden riskiä siinä mielessä, että tällöin liuku on jo kardaanissa eikä jakoaskissa. Toisaalta kardaani on hieman lyhyempi mikä taas lisää riskiä. Myös tuossa slip yoken toteutuksessa on vuosien saatossa ollut hieman eroa, joka myös vaikuttaa.
Käytännössä kannattaa tehdä silleen, että asentaa ensin korotussarjan alle (ILMAN mahdollisesti mukana tulevaa TC drop- kittiä) ja kokeilee ajossa miltä tuntuu. Jos on selviä takakardaanista johtuvia värinöitä, niin sitten SYE- kitti tilaukseen ja tuplaristikkokardaani joko käytettynä tai uutena. Toiset tykkää tiputtaa jakoaskia, mutta siinä taas menee korotuksen idea vähän hukkaan. Lisäksi se taas huonontaa väistämättä etukardaanin kulmia, kun etukardaanin jakoaskin puoleisen yoken kulma muuttuu jonkin verran. Iskareissa on eroa, mutta se mitkä itselle on hyvät voi toiselle olla ihan paskat. Nuo sarjojen mukana tulevat voi siis joko olla ihan kelvolliset, hyvät tai sitten huonot. Itse sain aikanaan jenkeistä RE:n sarjaa hakiessa OME:n iskarit muutamalla kympillä, joten siihen nähden olen ollut tyytyväinen. edit: add-a-leaf korotuksia kannattaa välttää XJ:n kohdalla. Käytännössä kaikilta valmistajilta saa myös täydet lehtipakat kun erikseen pyytää (tosin maksaakin sitten enemmän). Yleisesti ottaen kaikissa XJ:ssä on orkkis pakat niin väsyneitä, että lisälehti ei kovin pitkää iloa suo. Sama asia korotuspaloilla, tappaa lehdet hyvinkin nopeasti. Viimeksi muokannut Timo_L : 21.10.2008 00:43 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
grand cherokee | HV | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.11.2007 01:08 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |