![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kattelesnhojoo . uutta tahi vanhaa mutta kierrä noi moppe:t kaukaa. kaikki palstalla jotka vaihtaneet kampiaks. takapään tiivisteet ns moppen meridieseliin, käsi yös nyt. kiva homma
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos tuollaista perusluotettavaa maasturia, jota pystyy vielä ihan kohtuudella rakentamaanikin, kaipailet, niin suosittelen erittäin lämpimästi Toyotaa. HJ on ihan kelpo aihio perheenkuljettimen ja offipelin välillä. Toki, on se senverran painava porsas, että ei sillä ihan joka paikkaan kannata naamaansa tunkea, mutta kohtuu laitolla ja sopivalla ajosilmällä tuo menee melko monesta paikasta. Lisäksi, jos budjetti on kympin luokkaa, niin sillä saat jo valita, minkäkuntoisen HoJon haluat. 61Turbo on lähellä sydäntä monessakin mielessä. Vakiovinssin asentaminen on iisiä ja sopivia mekaanisia keloja saa murto-osalla vähänkään yhtä tehokkaiden laadukkaiden sähkökelojen hinnasta. Edelleen, tasauspyörästön lukot löytynevät vakiona. Lisäksi 61sen tapauksessa kauppaan kuuluu tehoa ja vetokykyä, sekä tilaa. Ainoa, mihin joutunee sijoittamaan, on kunnolliset renkaat ja mahdollisesti uusi jousitus, mutta niitäkinhän saa jo rahalla. Ainoa, mikä tuossa on henkilökuljetustouhuja ajatellen huono asia, on tuo älytön dieselvero, mutta sekin harmi katoaa, jos löydät 6 henkilölle rekisteröidyn pakun.. Tosin, ne ovat hakemisessa ja hinnaltaan vastaavaa henkilöautoa kalliimpia.
Ja yksi asia, joka ihan oikeasti on harkinnan arvoinen.. Eli HJhin saat pelkällä muutoskatsastuksella 33set kumit alle. Esimerkiksi johonkin Jeeppin niitä et mahda saada, kuin poikkeusluvilla. Nyt pitää sitten lisätä, että kohtuukilometreillä ajettu GR Patrol on myös kohtuuhyvä ja -edullinen valinta. Edellä mainittu HDJ Toyota on tietty yksi parhaista, mutta niiden hinnat poukkoilevat jo valmiiksi tuolla kympin pinnassa, joten varustelurahoa pitää tienata sitten erikseen. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mun ääni menis kans HDJ-80 Toyotalle.
Sit tietty rajumpi laite on isot Volvot, mutta niillä tulee äkkiä päivittäisistä ajoista melko kalliita ja "konemaisia". G mersu ei kans olis huono ratkaisu, tosin hinnat vaan taitaa olla melko kovia niissä. Yks tietty olis, että tekis sellaisen. Esim diesel blazer ja siihe hankkii dana60 eteen ja 14pulttinen taakse....tosin tekemisen vaivaa kyllä on ja osien metsästämistä. Samanlaisenhan voi tietty tehdä broncosta tai dogeistaki. Isojahan noi on maastossa, mutta 5-6 henkeä jos pitää saada kulkemaan mukana, niin ei ne kovin pieneen autoon mahdu. Kyl ehkä kuitenki HDJ..... Viimeksi muokannut Jare : 04.10.2008 11:19 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia vihjeistä/kommenteista.. kyllä tässä varmaan hdj puolelle kaadutaan, ehkä tai sit kokonaan ihan halvempi harraste auto ja pitää tota vania tai myy pois. toisaalta kun pärjää tolla vaimon tatsunilla muut ajot. Kyllä oli taas mahtavaa olla katsomassa kun ajelivat otavassa, hienoa menoa!!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
niin ja jos hdj:tä menet katsomaan.
kuuntele etuperää ettei äännä. kokeile kardaanista pyörittää paljonko klappia. pikkasen niissä aina on mulla ehkä 1/8 kierrosta mutta jos rupee oleen joku puol kierrosta tarttee pikkuhiljaa remppaa. etuperä on sitten aika kallis remppa jos ei ole mitään tehty.Laakerit itelle vaihdoin ne makso jonkun 500e. sitten saattaa joutuu vaihtaan vetarit, "ne napalukon korvikkeet", vetonivelet.pahimmastta tapauksessa koko murikan. eli noin 3Ke max. aika epätodennäköstä ei kaikki kuitenkin paskana. Selvitä onko kk laakerit vaihdettu.ne maksaa noin 70e tarvikkeet. vaihto helppo.Itse tarkistutin ipefixillä. Sen äänen kuulee kuulemma parhaiten moottorin takaa auton alta. Kokeile kylmästi vääntää kaasu pohjaan ja kuuntele rökeltääkö. nuissa tuppaa pumpun ennakkosäädin jumittaa, tai se mikä kääntää kymänä ennakkoa. monesti se kuulemma otetaan kokonaan pois.Muutenkin on tarkka vedelle pumppu sit, et kannattaa vähän huoltohistoriaa kattella.Multa haos ja makso noin tonnin. Niin ja kannattaa kysellä onko suuttimille tehty ikinä itään, nuil on kuitenkin jo yleensä ajettu aika paljon. mulle makso jonkun vajaan tonnin. jakohihnan vaihto onko suoritettu. osat toyolta jonkun 250e, helppo vaihtaa. mutta vaihda se kiristimen jousi kans, mulla oli poikki ja pyöri kiristimen ja jakohihnan välillä! tuho ei ollut kaukana. Tarkasta että lukot pelaa oikeesti. eli kokeile päälle ja pois useapi kerta. takalukko yleensä ryytyy ikä on sitten kallista jos lukko moottori paskana. mätävikaahan nuissa ei juuri ole. Niin ja osat näihin on aika kallita mun mielestä.Ainakin jos joutuu toyolta hakemaan. Viimeksi muokannut tjl : 04.10.2008 20:05 |
#6
|
|||
|
|||
![]() heh heh
Jep eli taitaa vani vielä jäädä.. tuli mahdollisesti suht edukas sj410 jos siitä sit rakentas jotakin omaks iloks. Kuitenkin budjetti ei oo kovin suuri että pääsis ajamaan, kiinnostaa vaan nuo suunnistus ajot jonkin verran... Mihis vuosimalliin sai suht edukkaat jakiksen välitykset sj410? ja takaperään varmaan käy kemppi/wallius lukko =)
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4x4 Auton hankinta | rauli.tai | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 05.04.2011 17:18 |
Volvo Laplanderin hankinta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.08.2008 08:14 |
Osakasko hyvä hankinta | joker | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.08.2007 08:40 |
Veten -87 hankinta | Vuosimallit 1984-1996 | 22 | 09.11.2004 11:50 | |
Veten hankinta | Vuosimallit 1984-1996 | 11 | 05.09.2003 07:28 |