![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() no en nyt noilla tavoitteilla koskisi tosiaankaanvielä kanteen ja nokkaan, ehkä sitten kun aletaan 200hv ja yli tavoittelemaan... onko tuo d4d? niiden viritys aika hankalaa, on jaappanin pojat kyllä aika monet suojaukset tehnyt, jos nostaa paineita niin vikatilaan, jos yrittää huijata mappia niin vikatilaan kun immu antaa ristiriitaista tietoa jne....
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Niin minä vähän arvelinkin, että katsastus vähäpäästöisellä voi olla ongelma. Toisaalta tykkään noita autoja rassata niin joku plug-and-pray tyyppinen nopeasti irrotettava cooleri voisi olla ihan asiaa ja harvemmin kai ne inssit näiden "työkoneiden" ahtimien tyyppejä alkaa verrata omiin papereihinsa niin joku lähes samanlainen puhallin voisi tulla kyseeseen
![]() Moottori on tässä vuosimallissa vielä 2-LT, ei siis uudempaa D4D mallia. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
tuon viritys sitten kai vielä onnistuu ilman suurempia vaikeuksia.. ilmeisesti 2-LT-II jo kumminkin?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jos meinaa helposti katsastettavana pitää niin kannen muutokset ei näy päällepäin.Ja kyllähän se on kaukana optimaalisesta tuo valutuotos...Kannen paremmalla hengityksellä pääsee vähän pitemmälle sillä pikkuturbolla,ei paljon mutta eteenpäin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
joo... 12mm nestepää, sopiva ahdin esim. schwizer s2bg 60/54 siivillä ja iso välijäähy -> +250hv paketti ilman, että tarvii kantta vielä ropeltaa... kytkinmen kyllä saa ropeltaa sitten ja äkkiä paremmaksi...
Mutta itse antaisin tuon olla vakiona... vähäpäästöisen viritys kun ei ole oikeen lompakolle edullista puuhaa... käytä se pikku turbon korvike lds turbolla niin kai se vähän paranee. voisi siitä saada sen +120 hv:tä turbon muokkauksella ja syötön isontamisella. Cooleri olisi kova sana, mutta mitenpä sitä vähäpäästöiseen leimalle järkihintaan saisi... tuossa moottorissa ahdin on mun mielestä lisäämässä alavääntöä hyvin pienelle alueelle... ja ei se vääntö mitenkään musertavaa ole. No nämä mielipiteet tuli sen takia kun on tullut pirteämmälläkin tojon 2,4 ajeltua... laittomuuksia jos ajatellaan niin tojon ct26 ahdin on lähin saman näköinen mutka joka on huomattavasti parempi ominaisuuksiltaan... välilaipalla sen sinne saa... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ite turbotin 91vm. hiluxin...
Eikö noin uuteen saa lisävoimaa lastulla? Vakioturbot sen verran pieniä ettei kauheesti kannata ahtoja nostella. Mahtaako tuossa moottorissasi olla alumiini kansi? Ne ei kauheita kestä, kandee ainakin jäähdytellä hyvin ajon jälkeen, ja kylmänä ajella rauhallisesti. Välijäähyhän on helppo laittaa, jos vaan saat sen sopimaan. Mielestäni välijäähyn lisäyksen jälkeen ei tarvi mitään erikoismittareita ja säätöjä, ninkun ei muutenkaan. Varsinkin jos pitäydyt tuollasissa maltillisissa tehon nostoissa. Kannelle en lähtis tekemään mitään! Seoksista ei kauheesti kannata murehtia, silleen vaan että vähän tulee voimasavua niin hyvin vetää. Ite lähtisin ehkä nostaan ahtoja, 0.1-0.3. Tuntuu jo vähän tuokin ja syöttöä lisää! Jos enempi kikkailee ni kandee tarkistella myös pakopaineet ettei tule harmeja. Väljempi putkistokin vois tehä kutaa, ja joku kartiofiltteri? Ite hoidin katastuksen niin että täytin lapun moottorin vaihtoa / ahtimen asennusta varten. Turbo katsottiin vastaavaksi kuin LJ70 2.4litrasessa koneessa, joten meni ihan tuolla vaan leimaan. Ja välijäähdytin lisättiin kanssa papereihin. "vähän" kuvia: http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...uxin_turbotus/ kytkin hommista se vielä, että itellä luisti 300tkm ajettu kytkin raskaasti... Ostin LJ70 jäykemmän paineasetelman, kahta eri versioo, itsellä kävi tuo pienempi. Ape-importista 4lapasen sintteri kykän, halkasia 225mm, ei 238mm, alkuun se luistaa lämpimänä ja kylmänä, sitten vaan kylmänä, kun on hetken aikaa hioutunu niin ei luista. Ainakan mun tehoilla. Asetelma oli tarvike liikkeestä, heh ja paketissa luki AISIN niinkuin orkkiksessakin, 75€, sintteri levy oli 150€, painelaakeri tais olla 80€ ja neula/silmä laakeri 20€ Viimeksi muokannut Vilkutin : 01.10.2008 13:24 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Samanlaisia murheita..
Tuo ct-26 olis kyllä mielestäni hyvä kun on vielä nestekiertoinen... Syötön lisäys auttaa hieman alkuun.. perus ruuvia 0,45 ja kellon päältä 0,30 kierrosta lisää.. Saateri että on komia harrastus tuo savustaminen.. Eikä kulutus lisääntyny juurikaan.. Paljonko hintaa on 26 föönillä? Mistä laipat? Vesilekkatut olis hyvät..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzukin viritys | Suzukisj410K | Tekniikka & Jutustelu | 85 | 18.03.2014 20:51 |
Viritys/tulipalo | Ipe64 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.05.2006 16:55 |
hilux 2,4td viritys???? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.06.2005 21:15 | |
-84 Veten viritys | Vuosimallit 1984-1996 | 9 | 03.03.2003 20:43 | |
Viritys | Lars | Motoring | 0 | 18.06.2002 07:24 |