Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.09.2008, 19:16
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Voisiko olla jarruletkut parhaat päivät nähneet? Eli ei päästä painetta takaisin päin kunnolla. Itsellä ainakin huomasin sellaista että kun jarrut sääti ja painoi jarrua niin jarru jäi laahaamaan. Tyydyin silloin jättämään kengät tarpeeksi etäälle rummusta.

EDIT: Varoitusvalo ilmaisee jos paine on eri piirien välillä? Näin ainakin itse sen ymmärisin.


Viimeksi muokannut samisami2 : 20.09.2008 19:18
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.09.2008, 19:41
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

..tana runoilin kaameet tarinat ja ne hävis pittiavaruuteen

Joo, siellä valojutussa on vaan semmonen tappi minkä päihin vaikuttaa eri piirien paineet. Keskellä tappia on kolo mihin anturin kuula menee. Jos toisesta piiristä häviää paine niin tappi siirtyy, kuula nousee ja simbsalabim valo syttyy.

En jaksa enää kirjoittaa samaa juttua uudestaan mutta oothan lukenut ne ohjeet? http://www.uaz.ru/eng/club/readinghall/ tuolta imase 31512 tiedosto. Tää on sama pdf kuin uazfinlandin sivuillakin on. Sitä pitää vaan lukea harkiten kun sen on uudemmasta mallista. Pääosin pitää kuitenkin paikkansa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.09.2008, 21:47
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Joo on noita tullut päntättyä kyllä...noissakaan ei puhuta siitä sylinteri epäkeskosäädöstä oikein sanallakaan.Kyllä toi muu juttu on aikalailla selvää pässinlihaa mutta joku ei vaan nyt osu kohalle......Siis hassuinta tässä hommassa on se että vanhalla pääsylkällä joka päästi läpi jarru toimivat...Mutta nyt kun kaikki uutta niin ei sitten mitenkään.

Ei oikeesti älli riitä menee ihan UFOKSI... Noh täytyy katella yön yli ja mietiskellä syntyviä syviä jos jotain on jäänny huomioitta.

Kiitokset kuitenkin vinkeistä

Jarruletkut tuskin ovat menneet särki noin pvässä kun vanhalla kuitenkin toimivat ihan ok vaikka oli lähelle säädetty.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2008, 22:17
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Luin tuota omaa projekti juttua ja siellä oli juuri tuossa oikeassa etusessa ongelmaa. Eli jäi laahaamaan. Olikohan se jarruputki just oikealta puolelta tiukalla mutkalla ihan siinä rungon etupäässä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2008, 22:50
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Joo se lyttyssä oleva putki on vasemmalla puolella...joo kuskin puolella kyllä...mutta nyt vaan toi oikea missä on kaikki ihan ok näköistä temppuaa.

Noh jos sitä huomenna taas kattelis pikkusen ja pääsis asiassa eteenpäin....tai sitten pitää konsultoida jostain levyjarrusarjat tohon eteen .

Mä kattelin kans noita vanhoja juttu että siellä oli ollu jotain härdelliä mutta nyt noissa etusissa ei ole mitään vanhaa joissa oli muumuassa sylinteriä jumissa jne...ja ilmaruuvin kolo halki.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.09.2008, 19:23
uaz4x4:n Avatar
uaz4x4 uaz4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.07
Sijainti: Vähäkyrö, Finland
Viestit: 423
Perusasetus

Onko jarrut jo kunnossa ja paljonko oot alustaa korottanut?
__________________
UAZ-315126
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.09.2008, 07:06
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Wink

Tänään pitäs mennä taistelemaan taas noiden hillitsimien kanssa joten ehkä jo ensiviikolla ne jopa toimis niinkun on suunniteltu. Alustaa ei ole korotettu yhtään tai ainakaan en niin usko vaan koppaa nostettu rungolla noin 70mm karkeesti. Tuokin homma edellisen haliitsijan tekosia.

Isommat pyörät pitäs jossain välissä hommata jos sais toisen tallipaikan tänne himaan kun nytkin raapii jo katto kiinni tallin oveen .

Ilmoittelen kyllä kun jarruissa tapahtuu jotain positiivista
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.09.2008, 19:17
Ricambi Ricambi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 28
Perusasetus

Hiukkasen kuulostaa siltä että jarrujärjestelmä kerää nyt paineita, pääjarrusylinterin mäntä ei päästä paineita tasantumaan jarrutuksen jälkeen. Kokeile avata hiukkasen putket pääjarrusylinteristä, kun tilanne on päällä, jos se auttaa niin ainakin vika on paikallistettu.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.09.2008, 21:00
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Talking

Tänään oli sitten jarruremontti osa 2000002,5 tuhatta. Virkein mielin tallille kattelemaan ja ihmettelemään ja ei muuta kun pyörät pois ja etupää pukeille.
Vähän aikaa säätämistä ja ähräämistä ja renkaat saatiin suunnilleen samaan tasoon rullailemaan. Pähkäilyä ja kummastelua etupää reilassa mutta takapäässä kummia ilmiöitä joten rumpu auki ja kattelemaan.

Vähän aika katteltiin ja todettiin että painappa jarrua niin katotaan kun ei ole rumpu paikoillaan...Ja hopsaa toinen sylinteri jumissa takaa tai se tuli ulos mutta ei mennyt takasin sisään kun viikonpäästä. sylinteri irti ja uutta suoleen kun vanha kuolee.

Takajarrut reilassa ja ihmettelyä...edelleen jää etupää jumiin ja alkaa vitutuskäyrä nousemaan potenssiin 100000. Noh ruokatauko ja lisää pähkäilyä.

Hetki siinä uazin jarrupoljin asetelmaan ihmetellessä huomattiin että prkl palautusjouselle on paikka mutta ei jousta....

No virittäminen on elämää suurempaa taikaa joten kytkimenpalautinjousesta vääntämään pihdellä sopivan mittasta jousikäikälettä.

Jumakauta sehän toimi!!!!!!!!! UAZIN poljin on niin raskas että kun ei ole palautusjousta niin se makaa sylinteriä vasten ja aavistuksen painaa painetta jarruille....(niin jälkiviisaat on vaan sitten ihan hiljaa) nyt toimii jarrut mitä nyt joutu vaihtamaan 4 kpl etusylintereitä ja tietenkin uudet jarrukengät,1 kpl takasylinteri,1 kpl pääsylinteri +yhden tiivisteprikan pääsylkkyyn kun oli mutkalla ja vuosi jarrunestettä läpi.

Tämä tarina voi vaan opettaa kuinka yksinkertainen vika voi viedä lähes mielisairaalaan.

Kiitos kaikille vinkeistä ja tsempistä mutta voin sanoa että tunnen nyt uazin jarrut ainakin yhtä hyvin kuin omat taskuni.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.

Viimeksi muokannut Castrol : 27.09.2008 21:03
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Uazin palalukko kalkkuna O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.01.2007 21:48
O: Uazin työntötankoja matti-x O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 28.07.2006 07:43
Uazin öljyt... samisami2 Tekniikka & Jutustelu 7 16.04.2006 22:11
Uazin lukkoperästä. samisami2 Tekniikka & Jutustelu 3 16.10.2005 18:29
Uazin korotus. Uazin osia Tallinnasta...... samisami2 Tekniikka & Jutustelu 16 10.10.2005 19:42


Sivu luotu: 07:33 (GMT +2).