Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.09.2008, 21:04
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LarppaV Näytä viesti
Paljonkohan tuolla mersun turbolla saa hevosvoimia irti? Mielestäni tuo vakio turbo on ihan liian pieni ja kun pitäs ajella tuolla matkaakin niin ei tarviis aina vedättää nii paljoa.
Jaa-a, mersun 603:sessa vakiona 147hp. Se on varmaa mitoitettu siinä 3 litran koneessa aika tappiinsa, vaikka merkkifoorumeilla puhutaan käytettävän vajaa 180hv tehoissa. Alkaa olee varmaa pannu siinävaiheessa punaisena. On T3 laippa niin vaatii ainakin lyhyen välikappaleen jos vakiosarjaan meinaat pistää. Jos ei raha ratkaise nii tunnetuista turbopajoista löytyy vaikka mitä, eikä tarvi ite ihmetellä ja kokeilla kantapään kestävyyttä..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2008, 00:17
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

audin 2.5 v6 vnt turbo toimii hyvin läjässä.
siipien ohjaus ei ole vaikea ja saa ahtamaan vaikka tyhjäkäynnillä, eikä silti tukehdu isommillakaan kierroksilla kuten vakio turbo....

ja samalla kannattaa melkein tehdä uusi pakosarja niin tulee vielä parempi, toki voi väliadapterilla laittaa vakio sarjaanki.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.09.2008, 13:31
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

kyseleppäs repro:lta...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2008, 13:35
LarppaV LarppaV ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.06.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 236
Perusasetus

Soittelin lds-turbolle ja sieltä ehottivat että ne sais tuosta vakio turbosta irti 150heppaa vaihtamalla siivet ja muutakin. Turbo lähtisi mukaan myös 400kierrosta aikaisemmin kuin nykyään. Uus turbo ei siellä kuitenkaan maksaisi kun 750e, mutta sillon tarviis tehdä uus pakosarja. Vaikea päätös, että kumpi nyt sitten olisi parempi vaihtoehto.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2008, 14:24
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

VNT ahdin on ihan hyvä, liian pientä sinne ei kuitenkaan kannata laittaa, toi vois vielä mennä kun litratilavuudet on Audissa ja Läjässä samat mut kovin huimia tehoja sillä ei kyllä saa.
150 heppaa ei riitä kuitenkaan mihinkään, sen voin sanoa omasta kokemuksesta.

Itsellä on johdinsiipien säätö toteutettu ihan yksinkertaisesti 0.4 barin painekellolla, ei ahtoa = johdinsiivet kiinni , 0.4 bar = johdinsiivet aukeaa ja möly alkaa.
Huomioi että painekellossa riittää tangon liikevara koko säädön matkalle ettei siivet jää puolitiehen -> hullut pakopaineet matka-ajossa

Pakopainemittari on kuitenkin aivan ehdoton säätöjen hakemisessa, muuten polttaa koneen hyvin nopeasti kun pakopaineet pomppaa yli 3 barin ahtojen ollessa vielä alle kilon, ja yllätys yllätys tuolloin ei tehoakaan ole käytössä kun pakopaineet on taivaissa.

Täydellinen säätö vie aikaa jonkin verran, katuajossa hyvä säätö ei välttämättä ole ollenkaan hyvä maastossa, ahdin kyllä herää mutta ilman mitään vastusta ei tule kankea putkesta eikä myöskään ahtopainetta turbolta mutta pakopainetta osaa silti tehdä valtavasti.

VNT ahtimella saa kyllä koneen heräämään hyvin, liian isoa tuskin saa laitettua, saahan sen kuitenkin heräämään melko varmasti eri säädöillä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2008, 16:06
LarppaV LarppaV ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.06.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 236
Perusasetus

Paljonkos läjästä voi ottaa tehoja irti ennen kuin paikat rupeaa hajoamaan? Lds-turbolta saisi aika edulliseen hintaan turboja. Jos oikein muistan niin turbolle jäi hintaa 750e ja tehot siinä riittävät noin 250hv.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.09.2008, 17:35
LarppaV LarppaV ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.06.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 236
Perusasetus

onko kellään kokemuksia master power turboista? Hinta on edullinen ja mitä olen kysellyt niin ainakin turbojen huoltajat ovat kehuneet. Ja onhan tuolla vuoden takuu. Näitä turboja löytyy http://hevosvoima.com/site/tuotteet.php?tid=57 ?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä turbo läjään? Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 8 07.11.2008 21:03
o:läjään osia! pulu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.12.2007 22:56
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 24.05.2007 12:34
O:läjään etu murikka kares O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 17.05.2006 11:43
Lock right LäJään murikka Tekniikka & Jutustelu 1 27.05.2005 14:44


Sivu luotu: 00:16 (GMT +2).