![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jarrusylinterien EpäkeskoSäätö menee siten että normaalisäätöruuvi otetaan "sisään" ja säätö aloitetaan siirtämällä kenkiä sen epäkeskon avulla niin lähelle että kengät juuri hipaisevat rumpua. Tämän jälkeen suoritetaan normaali säätö, ite olen säätänyt norm. säätöruuvista rummun lukkoon ja sitten pikkuhiljaa löysännyt säätöä kunnes rumpu pyörii vapaasti. Jos säätöä ei tee näin, toimivat jarrut mahd. jonkin aikaa kunnes tasapaino menee sekaisin ja jarrut puoltavat. Epäkeskon ideana on saada kengät aina mahdollisimman hyvin rummun mukaisesti, tälläista nerokasta systeemiä ei länsimaisista hapatuksista voi löytyä. Stahanovilaista työniloa ja kohti lopullista voittoa!
|
#2
|
|||
|
|||
![]() tuo edellinen siis Valko-bandiitti kaljapäissään
Ja tämäkin anonyyminä
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joopa joo...tulipahan tutuksi noi uakkerin etujarrut sitten vaikeimman kautta. Se tappien säätö on kyllä sellanen operaatio , että jos joku sen osaa selkeesti mulle selostaa/taivuttaa rautalangasta olisin hyvin kiitollinen.
Kyllä ne jarrut nyt pelaa kun on uutta pääsylkky ja kengät ja pyöräsylinterit mutta se että sais ne säädettyä niin että ei laahaa tai sitten että ees ottaisvat tarpeeksi kiinni ja suht tasaseen. Nyt tilanne se että 3 pyörää 4 menee lukkoon suunnilleen samaan aikaan mutta yksi pyörä oikea etu tulee jälessä ja kaiken lisäksi laahaa silleen riittävästi. Yksi syy toki voi olla se että on jarruputki pikkusen mutkalla kun joku pikkusen kiristänyt sinnepäin mutta kyllä se vanhalla pääsylkyllä toimi kuitenkin. Noh pääasia että pääsylkky ei päästä läpi ja poljin ei pakene lattiaa kohti kun pidempään painaa....onko muuten joku hyvä järjestys lähteä ilmaamaan niitä etusylkkyjä???? noh taistellaan taas kun jaksetaan auto sentään kotitallissa ja ajokunnossa joten tässä kerkee vielä monesti ne jarrut säätämään ![]()
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
JOOPA JOO...alkaa olemaan pikkusen ymmärrys kateissa noiden jarrujen kanssa...tänään sitten tallilla ähräsin varmaan 3 tuntia ja sain renkaat jotensakin oikealla lailla pyörimään tai no ainakin luulen niin....
Kun rengasta pyöräytti kädellä säätöjen jälkeen se pyöri noin 1,5-2 kierrosta kunnes pysähtyi. Jarrut ottivat tasaseen ja fiilis korkealla. Kotiin päin ajoin niin joku 10-12 kilsaa alko jarrut taas jumimaan enempi ja vähempi ja taas oli hermo loppu. Kotiin kun pääsi niin oikean puolen etunen oli kuuma kuin hellankoukku ja vasen taka samaten....Siinä sitten ihmetellen kun ennen laahaamista jarrupoljin painui noin 3-5 cm ja sitten oli kova vastassa mutta kun laahaaminen alkoi niin jarrupoljin on jo heti vastassa kun jalan päälle laittaa. Autoon on siis laitettu uusi pääsylinteri,etupyöräsylinterit ja kengät+jouset ja säätökilkkeet. Kohta alkaa sellanen patentoiti että alkaa hermo loppumaan ja joku saa romurautaa halvalla Twisted Evil Ei vaineskaan mutta kun ei oikeasti älli riitä nyt ton kanssa yhtään että mikä helvetti sitä nyt riivaa... Ja mikä se kikkare on missä on se jarruvaroitusvalon sydeemi joku venttiili????
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Voisiko olla jarruletkut parhaat päivät nähneet? Eli ei päästä painetta takaisin päin kunnolla. Itsellä ainakin huomasin sellaista että kun jarrut sääti ja painoi jarrua niin jarru jäi laahaamaan. Tyydyin silloin jättämään kengät tarpeeksi etäälle rummusta.
EDIT: Varoitusvalo ilmaisee jos paine on eri piirien välillä? Näin ainakin itse sen ymmärisin. Viimeksi muokannut samisami2 : 20.09.2008 19:18 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
..tana runoilin kaameet tarinat ja ne hävis pittiavaruuteen
![]() Joo, siellä valojutussa on vaan semmonen tappi minkä päihin vaikuttaa eri piirien paineet. Keskellä tappia on kolo mihin anturin kuula menee. Jos toisesta piiristä häviää paine niin tappi siirtyy, kuula nousee ja simbsalabim valo syttyy. En jaksa enää kirjoittaa samaa juttua uudestaan mutta oothan lukenut ne ohjeet? http://www.uaz.ru/eng/club/readinghall/ tuolta imase 31512 tiedosto. Tää on sama pdf kuin uazfinlandin sivuillakin on. Sitä pitää vaan lukea harkiten kun sen on uudemmasta mallista. Pääosin pitää kuitenkin paikkansa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo on noita tullut päntättyä kyllä...noissakaan ei puhuta siitä sylinteri epäkeskosäädöstä oikein sanallakaan.Kyllä toi muu juttu on aikalailla selvää pässinlihaa mutta joku ei vaan nyt osu kohalle......Siis hassuinta tässä hommassa on se että vanhalla pääsylkällä joka päästi läpi jarru toimivat...Mutta nyt kun kaikki uutta niin ei sitten mitenkään.
Ei oikeesti älli riitä menee ihan UFOKSI... Noh täytyy katella yön yli ja mietiskellä syntyviä syviä jos jotain on jäänny huomioitta. Kiitokset kuitenkin vinkeistä ![]() Jarruletkut tuskin ovat menneet särki noin pvässä kun vanhalla kuitenkin toimivat ihan ok vaikka oli lähelle säädetty.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Uazin palalukko | kalkkuna | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.01.2007 21:48 |
O: Uazin työntötankoja | matti-x | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 28.07.2006 07:43 |
Uazin öljyt... | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.04.2006 22:11 |
Uazin lukkoperästä. | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.10.2005 18:29 |
Uazin korotus. Uazin osia Tallinnasta...... | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 10.10.2005 19:42 |