![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
__________________
Jukka |
#2
|
|||
|
|||
![]() näin meillä |
#3
|
||||
|
||||
![]()
nyt on meikäläisen tallitilanne hiukan parempaan suuntaan menossa
Muutaman pelti vielä ulos ja julkisivut on kunnossa. Villoituksen sain tänään valmiiksi, kyprokit viellä. Mitäs porukat on laittanut villan ja kyprokin väliin? ite oon höyrysulun kannalla, isäukko rakennus muovin. vuorivilla siis kyseessä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Rakennusmuoviahan käytetään höyrynsulkuna. Puukuitulevykö tuossa on tuulensuojana? Sillon joku tiivis paperiki riittää, pää asia että on tiiviimpää ku ulommat osat (ennen tuuletusrakoa, ennenku joku sanoo pellistä jotaki).
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tämmöisessä tänä kesänä...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin asian käsitinkin että pitää olla tiiviimpi kuin ulkopuoli että kosteus haihtuu ulos päin. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jotkut viisaat sanoo, et puurakennuksissa ei sais käyttää muovia vaan tervapaperia tai vastaavaa rakenteiden hengittävyyden takia. Sit taas koneellinen ilmanvaihto vaatis riittävän tiiveyden toimiakseen suunnitellusti. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oli sulku mikä tahansa, pitää rakenteen olla sellainen että kosteus pääsee haihtumaan ulospäin. Muistakaa, että talvella kun sisällä on esim. +20C ja suhteellinen kosteus 55%, ulkona -15C ja suhteellinen kosteus 80%, niin sisällä oleva ilma on kosteampaa pienemmästä prosentista huolimatta. Se pyrkii tasapainoon rakenteen läpi, ja se pitää estää. Ja sen höyrynsulun tulee olla asennettu tiiviisti, oli se mitä materiaalia hyvänsä. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuohon käy ihan mikä tahansa vaikka aluskate jos on jäänyt yli katosta. Valitse halvin vaihtoehto, tai jos on rahaa niin sitten.... Mutta ei ole käytännön merkitystä minkä siihen laitat tässä esimerkissä. Aluskate on ok jos jäänyt vaikka rulla tai puolikas yli Mutta itse asuintaloon en suosittele mitään muuta kuin paperia. Jossain vaiheessa tulee ongelmia kun kaikki nykytalot on rakennettu muovipussiksi
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC Viimeksi muokannut VonLeka : 17.11.2009 20:28 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lekalle tiedoksi, että mitä tiiviimpi rakenne sisältä ulos niin sitä parempi eli höyrynsulkumuovi on paras. Muovistakin pitää muistaa saumat teipata tiiviiksi. Sitten hoidetaan rakenteiden tuulettuminen molemmin puolin muovia oikein ja ilmanvaihto keskitetysti koneellisesti.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#12
|
||||
|
||||
![]()
En jaksa enkä jouda kinastella, mutta ettepä tiedäkään miten kovassa porukassa oon urakoinu viimeset 10v.
Mielipiteitä on monia mutta minä en muovipussitaloo itelleni rakentaisi. Ja aluskate ajaa täysin saman asian talon seinässä kuin mikä tahansa muu muovi
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Päivitetääs tämäkin tilanne, suikan syntytalli jäi 200km päähän ja on edelleen olemassa mutta kaikki paikat vuokrattuna ulos, eipähän tarvi murehtia kun ei ole kuluja eikä tuloja.
Tohon vanhaan navettaan tulee lämmintä tilaa 7x8m ja suunnilleen samat kylmää. Rossipohjalle tarttis tehä kans joskus jotain, nyt on hyvä kuivata takkapuita mutta olis sinne kiva joskus saada autokin ilman kikailuja.. Suikka kokeillee: Tohon tarttis tehdä seinä.. Eli villotusta ja sitten lämpimässä lattia päreiksi jne. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Tänään pystytettiin pilareita.
__________________
Jukka |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Olen useasti ihmetelly etta minka takia nuo pilarit pitaa jattaa irti jalustasta? Eiko olisi tukevampi niin kuin pellien pulttien varassa?
Useassa tapauksessa valetaan jalkikateen, mutta esimerkiksi lyhtypylvaita nakyy paljon jatettyna ns. koholleen.. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllä tämänkin olisi voinut tehdä sillä toisella tavalla, heti tarkemmin, eli sovittaa ennen valua muottien yläpäät samaan korkoon ja valaa ne tasan, sitten kiristää pilarien pohjalevyt suoraan betonia vasten. Päädyin tekemään sen kuitenkin jälkivalulla. Laitettiin vaakituskoneella alkuun yksi mutteri (ja sille lukkomutteri varmistamaan) per pilari tarkasti korkoon ympäri perustuksen ja se kierretanko maalattiin siinä vaiheessa selvästi merkkivärillä. Kun nyt laitettiin pilarit paikalleen, niin oikeassa korossa olevasta maalatusta tapista lukkomutteri pois ja sitä varsinaista "korko-mutteria" ei säädetty kun pilari laitettiin muiden kierretankojen muttereilla säätäen vatupassilla pystyyn. Näin tulee pilarit samaan korkoon ja suoraan.
__________________
Jukka |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jukka |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Tallin ylisiltä viime kesältä aikas pian muuton jälkeen,nyt on ahdasta
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Näyttäis autoom verraten 3,5mx3,5m......Vai valehteleeko kuva pienemmäks......??
Viimeksi muokannut Maajussi : 12.09.2008 08:29 |