![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() laitetaas nyt tänne kun tuli mieleen... vähän jo vanha asia mutta kaverille 86 hiluxiin muutoskatsastus jousille, 31" pyörille ja turbolle vaati pieniä ponnisteluja tässä taannoin ensimmäisellä reissulla autosta ei löytynyt vikoja eikä puutteita mutta moottorista ei dokumentit riittäneet vaan piti tilata tojotalta lappu missä on kyseisen moottorin tiedot, sieltä sitten tuliki korjausoppaan tjsp. sivu tulostimella kopioituna josta ilmeni ilmeisesti riittävästi tietoa verrattuna jo olemassa oleviin lappuihin, tosin sitä lappuahan ei voinut uusintanäyttökerralla käsitellä koska kaikki muut asiakkaat oli 2,5 tunnin jonottelun aikana päästetty jonossa ohi ja kello oli yli neljä joten tietokoneella ei päässyt akeen että tulkaa seuraavana päivänä uudestaan. seuravana päivänähän oli kulunut sitten kuukausi siitä ekasta kerrasta joten olis pitänyt maksaa uusi hinta katsastuksesta ja muutoskatsastuksesta... no sitten myöhemmin uutta yritystä, autolla oli ajettu edellisen katsastuksen jälkeen n 3km joten läpihuutojuttu, niinhän.... ei ollut paikaa mitä autosta ei olisi katsottu, 2 kertaa inssi palas vielä sisältä(lukittujen ovien takaa, olihan meidän vuoro taas viimmeisenä enne kotiinlähtöä) pihaan uudestaan katsomaan jotain, mm. auto punnittiin josko se turbo olis lisännyt akselipainoa merkittävästi (lukemat oli muuten kilolleen samat kun otteessa) 2 sivua vikalistaa saatiin mukaan kun 3 tunnin konttorireissulta lähdettiin, päästöt oli mettässä seisomisen takia ja takajarrut ei oikein pelannut tasaseen, ne oli helppo homma hoitaa, tosin pumppu jouduttiin vaihtaan mutta silti, loput oli vähän vaikeampia. autosta oli tullut liian korkea ollakseen ilman takapuskuria ja roiskesuojia, se vanha lappu jousista mikä oli edellisessä katsastuksessa kontorille jäänyt (kaikkien muidenkin koneen ja auton paperien kanssa) ei enään kelvannut koska nyt oli uusi katsastus ja asia oli siten uusi, ei vanhat paperit kelpaa... tohon saatiin apu Lipposelta joka faksasi konttorille tietoa.... samoin autossa oli pakoputki, joo pakoputki jossa oli soikea vaimennin, tuossa automallissa kuuluu olla pyöreä vaimennin joten siitä merkintä vikalistaan, muitakin pikkuvikoja oli lisäksi, insinöörin mielestä näistä kaikista voitasiin päästä sopuun jos auto katsastettaisiin maastopakettiautoksi, mutta sehän ei niin vain käy, tojotalta piti hommata selvitys että auto täyttää maastopakettiauton vaatimukset, joten ei muuta kuin tojotalta aika varaten ja pieni 100 kilometrin lenkki näyttään autoa jotta voivat todeta täyttyykö asiat.... no kelpasihan se tojotan mielestä maastopakettiautoksi ja täytty kaikki ehdot, tosin olivat sitä mieltä että ne asiat olis katsastusmiehen eikä heidän todettava mutta kirjoittivat ilomielin lapun missa todettiin hiluxissa olevan yli 200mm maavaraa ja sillä pääse tarvittavat nousut ja muut sekä löyty tarvittava määrä vetäviä pyöriä (arb edessä ja takana), mutta maksaahan siitäkin lapusta sai no lopuksi leima tuli ja ah niin kaunis punainen ajokieltotarra sai lähteä tuulilasista...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Minullekin yksi konttori yritti samaa bullshittiä, mutta ammattimies Matin neuvojen jälkeen tulostin lakitekstin varoksi paperille ja vaihdoin konttoria. Tekstissä on olennainen TAI-sana, joka vesitti kokonaan sen vaatimusluoettelon tarpeen. Toisella konttorilla asia ymmärrettiin melkein heti, eli ei mitään tuollaisia todistuksia nousukulmista yms. asioista tarvita. Lainaus:
![]()
__________________
Jukka |
#3
|
|||
|
|||
![]() Pajeron leimaus
Ei meinannut huoltoauto-Pajero kelvata katsastusedälle kun siinä ei ole kiinteästi asennettua alasinta, kompressoria tai aggregaattia. Oli vielä sitä mieltä että on väärin ja vilunkia tämmöinen veronkiertohomma. No leima tuli tietysti, mutta kysyi vielä lähtiessä että mahdanko ajaa huoltoautolla muitakin kuin koneiden- ja laitteidenhuoltoreissuja. Vastasin sedälle tietysti että pakkohan se köyhän on ajaa leivän perässä. Vastaus ei aivan miellyttänyt varsinkin kun sanoin Uazinkin olevan huoltoauto ja että ajelen silläkin kiirusajoja oman mielen mukaan. Ukko meinasi saada sydärin ja ilmoitti että eihän uaz voi olla huoltoauto kun sehän on aivan puhdasverinen maasturi. Pajero on kuulemma enempi sellainen pakettiauto eikä maasturi niin sen vielä jotenkin ymmärtää huoltoautona. Ei se kyllä osannut sanoa mistä löytyy määräys tms huoltoauton vetojärjestelyistä.
Lähtiessäni huuti perään että hyviä koneiden ja laitteiden huoltoreissuja vaan sinullekin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ite muutin just HJ:n huoltoautoks. Viilapenkki kii takalaitaan ja takapenkin alaosan tilalle työkalulaatikko ja 80-lätkä takaikkunaan. Ilman häsmäkkää, ilman tikkuilua paperit uusiks.
Onhan tuo veronkiertoa, mutta autolla on keretty jo 20 vuotta veroja maksella elikkäs noin 12 000 euroa enempi verrattuna pakettiautoon. Eikös se jo prkl riitä?? Tuosta työkalujen ja huoltohenkilöiden kuljettamisesta taisin itekin joskus purnata ja sitähän tässä jännäänkin, notta tuleeko virkavallan kanssa keskustelua.. Olenpas varautunukkin jo asiaan. Suomessa auton käyttö, omistaminen muuttaminen yms yms on pitkälti semantiikasta kiinni. Rekisteriotteessa lukee, että ajoneuvo on työkalujen ja huoltohenkilöstön kuljettamiseen. Kyllä. Mutta siinä EI lue VAIN.. Itse katastukset on ollu suht lepposia toimenpiteitä. Jos on palikat kunnossa, niin mikäs sitä on katastellessa. Kerrankin katsurisetä kiipes Kermitin kyytiin ja sano, että hitto kun on mukava katsastella näit, kun noi uudet autot on niin tylsiä |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sain Hojon huoltoautoksi. Ps. Joko laitoit norkkelin T: järvestä hinaaja ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
(OT) Eikai ny enää norkkelia, kun järvikin on niin kaukana.. Oli muuten komiaa kattoa kun kaveri könys järveen liinan kanssa. Kiitos vielä kerran. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
LJ-70 -86 540tkm
Orkkismoottorin savut 0.7 ja jotain päälle Jarrut oli kuulemma "tasaiset"...eli varmaan ei kovin hyvät, mutta tasaiset. Ei mitään varsinaista huomautettavaa, mutta kyseli ekan kerran huoltoauton huoltovarustuksesta, jotka tietty oli mukana. Ja se lysti maksoi muistaakseni 39€ päästötesteineen... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Miten toi kardaanikäsijarru todetaan toimivaksi ellei sitä jarrudynossa koiteta? Auto parkkiin ja käpä päälle ja koitetaan työntää ?
Ehkä vähän tyhmä kysymys...¿
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kerran meinasi katsastus jäädä kesken, kun nuori inssi meinasi testata dynolla: Minä totesin että jätetään tämä katsastus sitten tähän ![]() Vanhempi inssi tuli apuun, ja totesi nuoremmalle, että puoltaaha se ei voi.... ja vanhempi inssi kysyi minulta, että voiko testata varovasti auton rullatessa hallin lattialla? mullehan asia passasi, ja varoitin vaan nuorta inssiä, että se on mallia itsetehostava ![]() ![]() Loppu katsastus sitten menikin paljon kivuttomammin, ja leima tuli. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eipä taida enään uskaltaa tollekkaan konttorille mennä alkaa tuleen pitkä leimareissu kohta. ![]()
__________________
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
VINSSIEN VETOTESTIN TULOKSIA | TML | Tekniikka & Jutustelu | 79 | 21.09.2015 09:51 |
Vinssien vetotehon mittaus ¤ Tuloksia¤ | TML | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 27.02.2007 17:09 |
Tuloksia ja "tuloksia" | Jucca | Kuntosali | 0 | 07.03.2006 17:20 |
kisa tuloksia | sos | Tapahtumat | 4 | 22.01.2006 21:33 |