![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() by pass kierrättää lämmintä ilmaa ja dumppi pöläyttää lämminneen ilman pihalle joten minun mielestä kannattaa laittaa dumppi. en tunne bertan konetta joten alipaine kysymykseen en osaa vastata
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Me just porattiin b koneen imusarjaan ihan läpän alle reikä saabin bosch bypassin ohjaukselle.
Minä en ymmärrä mikä ero on dumpilla ja bypassilla? Oma bypassi pöläyttää paineet konehuoneeseen kun läppä menee kiinni ja alipaine imee venttiilin auki. Onko dumppi samanlainen toteutukseltaan mutta siitä puuttuu vaan letkulähtö että ilman voisi kierrättää takaisin vaikka putsariin? Sitten vielä on nää blow off venttiilitikin? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mun mielestä tuosta sun venttiilistä tulee bybass jos vedät sieltä letkun turbon imupuolelle, johon ilmat puhalletaan.
Dumppi on ehkä kuitenkin sinällään parempi niinkuin jo edellä mainittiin, että ei työnnetä kuumaa ilmaa uudestaan kiertoon, jos sillä nyt mitään suurta merkitystä on. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Blow off taitaa olla vain jousikuormitteinen varoventtiili. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
dumppi = jousikuormitteinen/kalvo sekä alipaine ahtopaineet lasketaan ympäröivän ilmaan
jousi on tasapainottamassa ali/ylipaine kuormaa siten, että imusarjasta tuleva alipaine vetää dumpin auki(eli kun ahdin ahtaa ja kaasuläppä menee kiinni esim pykältäessä) bypass = muutoin samanlainen mutta poistettavalle ahtopaineelle on liitäntä, jotta se saadaan takaisin kietoon(jotkut bensa koneet tarvitsi tämän esim ilmamäärämittarin takia, sekä jotta auto olisi äänettömämpi) niin ja näiden tarkoitushan oli estää ahtopaineen "kinpoaminen" takaisin ahtimelle, joka aiheuttaa ahtimen sakkautumista ja rasittaa ahdinta suht paljon(se jännä kikattava ääni..) dumppi/bypass olisi hyvä sijoittaa ahtoputkeen mahdollisimman lähelle kaasuläppää. jos käytetään yli baarin paineita tuo boschin bypass ei välttämättä(oli ainakin kahden mallista noita toinen kesti toinen ei) kestä pitkään ja lisäksi se voi käydä "ahtaaksi" jolloin se ei sulkeudu/avaudu oikein... tollaisia joskus tutkittu kyselty kokeiltu... se alipaineen otto on melkein aivansama kunhan kaasuläpän jälkeen |
#6
|
||||
|
||||
![]() kumpiko?
Ton 2H moottorin ahtamista oon täs suunnitellu ja kait siihen olis toi dumppi viisasta laittaa ni mistä se alipaine pitäs ottaa? Mietin tota by-passia kans ku auto kuiteskii ui kurassa ja paskassa ni oiskohan tollanen suljettu järjestelmä sit parempi? hä? Vaikka ei kai sen sisäänpäin pitäs mitää imeskellä. Dumpissakos avautumispainetta voi säätää ja by-passissa ei jos oon oikeen ymmärtäny? ja näitäkin tietty sataa eri mallia?
Kuis noi Bilteman "tyhjennysventtiilit" uskaltaako sieltä ottaa? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eikö siihen voi laittaa imusarjaan ihan tavallisen ylipaineventtiilin
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
??? oli venttiili nyt mikä hyvänsä niin kai se pitäs kuitenki pistää ahtoputkeen, eli ennen läppärunkoo.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj jarrutehostimen alipaine? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.10.2007 18:07 |
O:alipaine pumppu tai laturi pumppuineen | badboy69 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 19.10.2007 06:23 |
hj:n nelivedon alipaine letkut/putket | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.10.2007 22:37 | |
M: Chevy Hei alipaine V8/ vaihto TBI | SuurSyömäri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.01.2006 12:12 |
O:volvon 303,304,306 lukon alipaine kalvo. | O/M/V Muut | 4 | 01.04.2005 23:14 |